Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. У сучасних умовах гостро постала проблема формування екологічної культури. Екологічна культура – це так званий кодекс поведінки, яким керуються люди в процесі екологічної діяльності та поведінки. Ця культура включає способи самореалізації людини в природі, життєвий досвід, моральні почуття і ставлення до природи, сукупність знань, норм, стереотипів і правил поведінки людини в природному середовищі, навички і досвід вирішення екологічних проблем, передбачення можливих негативних наслідків антропогенної діяльності в природі.
Зміст освітньої діяльності, спрямованої на формування екологічної культури, має розкривати дітям багатогранну цінність природи, гарантувати їхню життєдіяльність, стимулювати інтерес і максимально наближати до повсякденного життя. З іншого боку, навчальна інформація не повинна бути перенасичена відомостями, занадто складними для правильного сприйняття дітьми молодшого шкільного віку.
Формування екологічної культури школяра – це складний і тривалий процес, який відбувається поетапно через навчальні, виховні та розвиваючі завдання. В результаті мають бути засвоєні не лише теоретичні знання та практичні навички, а й розвиток емоційно-почуттєвої сфери, здатність і готовність активно захищати, покращувати та примножувати природне довкілля.
Наступні дослідники вивчали процес екологічної освіти та формування екологічної культури серед учнів шкіл: А. Волкова, М. Гриньова, Л. Іщенко, Н. Кравець, Т. Литвинова, Д. Мельник, Л. Немець, В. Ніколіна, І. Павленко, О. Плешакова, Н. Пустовіт, Л. Стахів, В. Хоменко, та ін.
Дослідниками встановлено, що основними тенденціями формування екологічної культури у нового покоління молодших школярів є урізноманітнення його форм, методів і прийомів, утвердження гідності кожного учня, впровадження інноваційних підходів, пов'язаних із сучасним реформуванням системи освіти, оновленням структури і змісту позашкільної освіти та розширенням її ролі як центральної ланки загальноосвітньої системи.
Об'єкт дослідження: процес формування екологічної культури учнів загальноосвітніх навчальних закладів.