Зразок роботи
В умовах переходу до ринкової економіки успіх кожного конкретного виробника залежить від рівня ефективності виробництва, головним чином від того, наскільки з найменшими витратами задовольняються суспільні потреби. У той же час якість продукції зараз є визначальною характеристикою, яка формує суспільний попит. Це пояснюється тим, що якість продукції в умовах конкуренції є основною рушійною силою закупівлі продукції та одним із факторів її конкурентоспроможності.
За сучасної економічної ситуації формування і розвиток ринкової економіки, підвищення якості продукції є найважливішими напрямами інтенсивного економічного розвитку, джерелом економічного зростання, умовою підвищення ефективності суспільного виробництва. Завдяки науково-економічним досягненням, створенню нових світових ринків, впровадженню новітніх винаходів промислові підприємства формують цілісну систему дій щодо підвищення якості та своєчасного отримання знань, що є однією з головних умов розвитку економіки країни та зростання її конкурентоспроможності [1, c. 93].
Розвиток експортних відносин свідчить про неконкурентоспроможність продукції вітчизняних підприємств на світовому ринку саме за якістю. У зв'язку з цим особливо актуальним є питання розробки та впровадження ефективних методів управління витратами для забезпечення якості продукції.
З розвитком науки і техніки проблема якості не спростилася, а ускладнилася. Тому традиційними методами, тобто лише контролем якості готової продукції, вирішити це практично неможливо. Повинен бути комплексний системний підхід, який можна реалізувати лише в рамках системи управління якістю. Стандарти є організаційно-технічною основою системи якості і відіграють важливу роль у підвищенні якості продукції.
Тому проблема забезпечення якості продукції є складною: до її вирішення повинні бути залучені висококваліфіковані наукові, технічні, економічні та соціальні експерти, які добре знають сучасні методи управління якістю, незалежно від того, працюють вони в державному чи приватному секторі, на великих підприємствах, оскільки загальні принципи організації та забезпечення високої якості продукції та послуг не залежать від розміру бізнесу [2, c. 90].
Теоретико-методологічні й економіко-організаційні аспекти управління витратами на забезпечення якості продукції відображені в роботах провідних вітчизняних і зарубіжних вчених економістів: І. Ансоффа, Л. Водачека, З. Ш. Гейлера, В.Е. Ластовецького, А. Субето, В.В. Окрепілова, Д.С. Демиденко, В.Ю. Огвоздіна, Ю.Б. Іванова, А.В. Гличева, Л.А. Матвєєва, Д. Джуран, Л.В. Дікань, Г.С. Одінцової, В.С. Пономаренка, О.І. Пушкаря, В.М. Соколенко, С.А. Стукова, А. Фейгенбаума, З.Ю. Хамдамова, Д. Харрінгтона, А. Яруговой.
Метою курсової роботи є теоретичне обґрунтування та розробка методичних підходів і практичних рекомендацій щодо вдосконалення аналізу та управління якістю продукції.
Завдання курсової роботи:
Дослідити поняття якості продукції;
Охарактеризувати основні етапи розвитку систем управління якістю;
Дослідити стандартизацію та сертифікацію якості продукції;
Обґрунтувати методи, підходи та показники для оцінки якості продукції;
Проаналізувати та оцінити якість продукції та управління нею на підприємстві «Сандора»;
Запропонувати шляхи вдосконалення якості та управління нею на підприємстві «Сандора»
Предметом дослідження є поняття якість продукції, її оцінка та система її управління.
Об’єктом дослідження є діяльність підприємства «Сандора» щодо забезпечення правильного підходу до аналізу, оцінки та управління якістю продукції.