Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. У часи глобальних змін у світі, зумовлених активним розвитком інтеграційних процесів, стрімким науково-технічним прогресом, розвитком інформаційно-комунікаційних технологій, практично всі підприємства, незалежно від розміру, форми власності та сфери діяльності, все активніше займаються у сфері міжнародного бізнесу. Посилення процесів інтеграції та цифровізації призводить до загострення конкуренції на всіх рівнях. Актуальність теми зумовлена тим, що сучасне середовище міжнародного маркетингу та менеджменту характеризується надзвичайно високим ступенем складності, динамічності та невизначеності. Під впливом процесів глобалізації, міжнародної інтеграції, розвитку новітніх інформаційних технологій та жорсткої конкуренції зароджується нова модель ведення бізнесу – віртуальна організація. Тому дослідження питань, пов’язаних зі специфікою розвитку віртуальних форм міжнародної торгівлі, є необхідним і актуальним.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідженню теоретико-методологічних проблем міжнародного бізнесу присвячeні наукові праці багатьох дослідників, таких як Р. Гріффін, Р. Інтрілігейтор, Т. Ларссон, О. Лааш, Т. Левітт, Р. Конвей, М. Пастей, Р. Робертсон, Д. Хелд, Т. Л. Фрідмен та ін. Вивченню особливостей сутності, структури та управління міжнародними корпораціями присвячені роботи М. Менденхелла, П. Біміш, Г. Перлмуттера, Г. Хедлунга, Н. Ріглі та ін. Віртуальні організації виступали предметом досліджень Д. Берна, К. Бойченко, К.Бутурлакіної, М. Вітцеля, С. Голдмана, У. Давидова, М. Дементьєвої, О. Катаєва, О. Клочко, У. Малоуна, А. Маслової, В. Мейтус, Р. Найджела, Т. Подчасової, М. Уорнера та інших авторів. Однак фахівці та дослідники у своїх працях недостатньо уваги зосереджують на теоретичних та прикладних проблемах віртуальних форм ведення міжнародного бізнесу.
Мета дослідження – розширення та поглиблення теоретичних положень щодо особливостей організації міжнародного бізнесу, а також практичних рекомендацій щодо віртуальних форм ведення міжнародного бізнесу на прикладі ДП «Адідас - Україна» Аdidаs.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
дослідити теоретичні основи міжнародного бізнесу;
розглянути особливості розвитку та управління міжнародним бізнесом;
проаналізувати організацію та управління міжнародним бізнесом ДП «Адідас - Україна»;
розробити заходи по стимулюванню міжнародного бізнесу підприємства.
Об’єктом дослідження є процес ведення міжнародного бізнесу у віртуальній формі.
Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні аспекти ведення міжнародного бізнесу.
В процесі написання роботи було використано сукупність загальноприйнятих методів і прийомів наукового пізнання. Теоретичною і методологічною основою досліджень стали наукові праці вітчизняних вчених з проблем теорії і практики ведення міжнародного бізнесу, законодавчі та нормативні акти.
У процесі дослідження використані такі методи економічних досліджень: абстрактно-логічний (теоретичні узагальнення і формування висновків), статистико-економічний (аналіз організаційно-економічної характеристики ДП «Адідас – Україна»), розрахунково-конструктивний та експериментальний (практичні рекомендації щодо розробки та впровадження заходів по стимулюванню міжнародного бізнесу підприємства) та інші.
Інформаційною базою дослідження були законодавчі та нормативні акти Верховної Ради та Уряду України, офіційні матеріали Державного комітету статистики України, наукові літературні джерела, фінансова звітність ДП «Адідас - Україна».
Практичне значення одержаних результатів полягає в можливості використання теоретико-методичних розробок та практичних рекомендацій щодо шляхів перспектив розвитку міжнародного бізнесу та розробки заходів по стимулюванню міжнародного бізнесу підприємства.
Новизна дослідження полягає в наступних основних положеннях:
в теоретичному обґрунтуванні особливостей розвитку та управління міжнародним бізнесом.
вивченні перспективи розвитку міжнародного бізнесу ДП «Адідас - Україна»;
визначені заходи по стимулюванню міжнародного бізнесу підприємства.
Структура та обсяг роботи.