Зміст
Вступ
Розділ 1. Основні засади оцінювання якості продукції на підприємстві
1.1. Якість як економічна категорія
1.2. Особливості управління якістю в умовах ринкової економіки
1.3.Нормативно – правове регулювання якості продукції підприємства
Розділ 2. Наукові підходи до оцінювання якості продукції
2.1. Методологічні підходи до оцінки якості продукції підприємства
2.2. Показники оцінювання якості продукції підприємства
Розділ 3. Оцінка та шляхи підвищення якості ПАТ «Ватутінський м’ясокомбінат»
3.1. Загальна економічна характеристика ПАТ «Ватутінський м’ясокомбінат»
3.2. Оцінка якості продукції ПАТ «Ватутінський м’ясокомбінат»
3.3. Проект підвищення якості продукції ПАТ «Ватутінський м’ясокомбінат» і його аналіз
Висновки
Список використаних джерел
Додатки
ВИСНОВКИ
Якість – це сукупність характеристик об'єкта, що відносяться до його здатності задовольняти встановлені і передбачувані потреби.
Управління якістю в сучасному світі зазвичай згадується в контексті двох систем: total qualіty management (TQM) і «стандартів системи якості» ІSO-9000.
Сукупність показників якості продукції можна класифікувати за такими ознаками:
1) по кількості властивостей (одиничні, комплексні й інтегральні показники);
2) стосовно різних властивостей продукції (показники надійності, технологічності, ергономічності й ін.);
3) по стадії визначення (проектні, виробничі і експлуатаційні показники);
4) по методу визначення (розрахункові, статистичні, експериментальні, експертні показники);
5) по характеру використання для оцінки рівня якості (базові і відносні показники);
6) по способу вираження (розмірні показники і показники з безрозмірними одиницями виміру, наприклад, балами, відсотками).
Основними видами дiяльностi ПАТ «Ватутінський м’ясокомбінат» є закупiвля та переробка усiх видiв худоби (виробництво м'яса та м’ясної продукції), виробництво напiвфабрикатiв, фiрмова торгiвля продукцiєю власного виробництва.
Підприємство значно скоротило обсяги виробництва і реалізації продукції (більш ніж в 14 разів), кількість працівників знизилась майже втричі, а потужності були завантажені менш ніж на 20%. Крім того, знижується вартість необоротних активів, основних засобів, власного капіталу, чистого і валового доходу та собівартості.
На підприємстві діє служба, яка відповідає за якість сировини, яка надходить на підприємство і контролює її перетворення в готову продукцію аж до моменту її безпосередньої реалізації споживачу. Оскільки підприємство займається тим, що реалізує м'ясо і м’ясні вироби, але м’ясні вироби – лише 1 сорту, то аналіз сортності проведено лише по яловичині і свинині, які до того ж мають більшу питому вагу в структурі реалізації.
Аналіз показав, що більшу частку в структурі реалізації займає продукція 2 ґатунку, але коефіцієнт сортності як по яловичині, так і по свинині є достатньо високим, хоч і не досягає максимального значення 1 і оптимального значення 0,9.
Підприємству пропонується розробити і втілити в життя проект випуску дорогої і якісної продукції, яка буде випускатися за державними стандартами, а не технічними умовами, як випускає більшість виробників області, буде містити позначку про відсутність генно – модифікованих організмів і буде реалізовуватись як продукція для споживачів з високим рівнем доходу, які дбають про власне здоров’я та безпеку споживання.
Крім того, підвищити якість даної продукції допоможе використання рослинних компонентів, які дозволять виключити використання нітриту натрію як небезпечної харчової добавки.
Отже, в результаті здійснення даного проекту можна констатувати наступне: обсяг виробництва і реалізації продукції значно зросте, потужності почнуть завантажуватись на 85%, підприємство почне отримувати прибуток, але головне – воно почне випускати якісну і конкурентоздатну продукцію, яка зможе завоювати ринок, оскільки випущена відповідно до Державних стандартів і не містить шкідливих для здоров’я домішок, хоча ціна її і буде дещо вища за аналоги.