Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність. У сучасному світі міжнародний франчайзинг є невід`ємним атрибутом в економіці, тому що більшість продажів здійснюється через франчайзингові мережі. На сьогоднішній день, міжнародний франчайзинг розвивається досить динамічно, адже вихід підприємств на світові ринки через франчайзингові мережі дозволяє розширити збут продукції, максимізувати прибуток та збільшити зайнятість населення. Популярність франчайзингу пояснюється тим, що він створює сприятливі умови для розширення мереж збуту товарів як на національних, так і на іноземних ринках, а також уможливлює збільшення кількості представництв за короткий проміжок часу та з невеликими витратами. Для країни на території якої розвивається франчайзинговий бізнес – це означає залучення прямих іноземних інвестицій, які задовольняють потребу підприємств в обмеженості ресурсів та дозволяють їм покращити якісні характеристики своєї продукції та вцілому підвищити конкурентоспроможність країни. В останні роки міжнародні компанії починають виявляти значну зацікавленість у співпраці з українськими партнерами на основі франчайзингу, оскільки український ринок є доволі цікавим для іноземних інвесторів завдяки кваліфікованій робочій силі, відносно низькими витратами на рекламу, цінами на нерухомість та росту ринкового попиту. Задля формування конкуретного бізнес-середовища України потрібно розвивати франчайзингові відносини та формувати стратегії розвитку франчайзингових мереж на прикладі європейських. Тому аналіз діяльності у сфері міжнародного франчайзингу є досить актуальним.
РОЗДІЛ 1
ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІЖНАРОДНОГО ФРАНЧАЙЗИНГУ
1.1. Поняття та сутність міжнародного франчайзингу
Франчайзинг як особлива форма організації бізнесу застосовувався ще в епоху Середньовіччя, але більш широкого застосуватись він почав лише у ХХ ст. Перші згадки щодо визначення поняття франчайзингу можна знайти в Оксфордському словнику англійської мови 1933 року. Саме в ньому зазначено, що franchising – це надання єпископам прав і свобод королівською короною 1559 року [ 25, c. 62-69 ].
Щоб краще зрозуміти сутність поняття «франчайзинг», розглянемо як його тлумачать в перекладі з інших мов. Слово «франшиза» має англо-французьке походження, еквівалентом якому є поняття «свобода». У перекладі з англійської дане поняття означає «привілей» або «право»; у французькій мові він означає «пільга» та «привілей» [ 32, c. 5 ].
Федеральна торгова комісія США, визначила франчайзинг, як бізнес-відносини, які дають змогу використовувати спільну відому назву, власники торгової марки проводять тренінги, навчання, за що отримують певні кошти [ 35 ].
Багато науковців, серед яких - І. Бланк, В. Новицький, І. Багрова, Л. Алексеєнко, І. Балабанов та В. Олексієнко ототожнюють франчайзинг з такими поняттями, як ліцензування.
Вчений Ю. Руднєв, визначає франчайзинг, як специфічний метод розповсюдження товарів та послуг [ 29, с.52-56 ].
О. Кузьмін визначає франчайзинг як форму організації особливої форми підприємницької діяльності, бо він виступає одним із способів
утворення та функціонування підприємницьких структур.