Зміст
ЗМІСТ:
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПЛАНУВАННЯ СИСТЕМИ ЗАХОДІВ ПО ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ ЯКОСТІ МЕДИЧНОГО ОСБЛУГОВУВАННЯ
1.1. Сутність та завдання забезпечення необхідної якості медичного обслуговування
1.2. Особливості планування системи заходів по забезпеченню якості медичного обслуговування в лікувально-профілактичних закладах
1.3. Нормативно-правова база з планування системи заходів по забезпеченню якості медичного обслуговування
Висновки до першого розділу
РОЗДІЛ 2. АНАЛІТИЧНИЙ. АНАЛІЗ ПЛАНУВАННЯ СИСТЕМИ ЗАХОДІВ ПО ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ НЕОБХІДНОЇ ЯКОСТІ МЕДИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ В ПОЛІКЛІНІЦІ №1 ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ М.КИЄВА
2.1. Загальна характеристика діяльності поліклініки
- Здійснення організаційно - методичного керівництва роботою закладу
2.2. Аналіз показників лікувально-профілактичної роботи
2.3. Оцінка результатів управління якістю медичного обслуговування в поліклініці
Висновки до другого розділу
РОЗДІЛ 3. РЕКОМЕНДАЦІЙНИЙ. РОЗРОБКА СИСТЕМИ ЗАХОДІВ ПО ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ НЕОБХІДНОЇ ЯКОСТІ МЕДИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ В ПОЛІКЛІНІЦІ №1 ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ М.КИЄВА
3.1. Розробка комплексної програми підвищення якості медичного обслуговування в поліклініці
3.2. Підвищення кваліфікації медичних кадрів для забезпечення якості медичного обслуговування
Висновки до третього розділу
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
На сучасному етапі розвитку системи охорони здоров'я якість медичного обслуговування вважається основною цільовою функцією і водночас критерієм діяльності системи охорони здоров'я від нижньої її ланки - лікувально-профілактичного закладу, до верхньої - Міністерства охорони здоров'я України. Забезпечення якості медичного обслуговування у більшості країн розглядається як основа національної політики в сфері охорони здоров'я. В багатьох країнах прийняті і діють програми забезпечення якості медичного обслуговування.
Водночас численні матеріали свідчать, що якість медичного обслуговування на сучасному етапі не задовольняє ні лікарів, ні їх пацієнтів. Тому проблема забезпечення і оцінки якості медичного обслуговування населення є однією з найважливіших для будь-якої системи охорони здоров'я. Актуальність питань забезпечення якості особливо зростає в період реформування галузі охорони здоров'я.
В Україні рівень якості медичного обслуговування, за даними експертних оцінок, досить низький - інтегральний показник якості лікування становить приблизно 56%. Населення невдоволене якістю медичного обслуговування, про що свідчать результати соціологічних опитувань - більше опитаних оцінює якість послуг з охорони здоров'я як низьку. Низька якість медичного обслуговування обмежує можливості впливу на здоров'я населення та призводить до марнотратного витрачання обмежених коштів системи.
Поліпшення якості медичного обслуговування в Україні є однією з найактуальніших проблем. В Національному плані розвитку системи охорони здоров'я на період до 2010 року, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.07 №815, визначено основні напрямки удосконалення системи контролю якості медичної допомоги населенню в Україні. Як один з інструментів цього процесу вперше у структурі Міністерства охорони здоров'я був створений самостійний підрозділ - Департамент інспектування та контролю якості медичних послуг.
Ефективність і чіткість функціонування всіх ланок механізму поліпшення якості медичного обслуговування можливі тільки при узгодженій їх взаємодії. Тому керівні органи охорони здоров'я державного і територіального рівнів, лікарські асоціації, учбові заклади, що здійснюють підготовку і післядипломне навчання медичних кадрів, медичні заклади, повинні керуватися єдиною стратегією та концептуальними підходами до поліпшення якості медичного обслуговування.
Аналіз стану організації медичного обслуговування населення в поліклініці №1 Дніпровського району міста Києва дозволив зробити висновок про достатній рівень забезпечення медперсоналом, його ефективний внутрішньо-організаційний механізм.
Основною проблемою забезпечення якості медичного обслуговування діяльності поліклініки №1 є проблема забезпечення ринкового механізму управління його ефективністю і фінансовим забезпеченням.
Аналіз фінансового забезпечення поліклініки №1 дозволив зробити висновок про хронічне недофінансування закладу охорони здоров’я як із державного так і з місцевих бюджетів.
Наслідком недостатнього фінансування стало погіршення матеріально-технічної бази лікувально-профілактичного закладу. Медичне обладнання застаріло морально та фізично і потребує оновлення, практично не фінансується придбання м'якого, твердого інвентарю та технологічного обладнання.
В таких умовах особливо гостро стоїть питання дотримання якості медичного обслуговування.
Дослідження якості медичного обслуговування в поліклініці №1 Дніпровського району міста Києва дозволило зробити висновок, що незважаючи на проблеми з матеріально – технічним забезпеченням поліклініки №1, деякими зауваженнями щодо стосунків між пацієнтами і медиками, в цілому пацієнти позитивно оцінюють роботу досліджуваного лікувально-профілактичного закладу.
Проте в результаті аналізу кількості та причин звернень громадян до головного лікаря поліклініки №1 Дніпровського району дозволив зробити висновок про проблеми з наданням якісного медичного забезпечення в поліклініці №1 Дніпровського району.
Мають місце скарги щодо грубого і формального відношення медичного персоналу до пацієнтів (2% від загальної кількості звернень), неправильні дії медичного персоналу (17,4% від сукупних звернень), але основна маса звернень викликані незадовільним медичним обслуговуванням (31,5% від загальної кількості звернень).
Тому вдосконалення методів лікування і діагностики, підвищення рівня спеціалізованої підготовки лікарів і середнього медичного персоналу, покращення побутових умов лікування, збалансоване дієтичне харчування - все це резерви підвищення якості медичного обслуговування в поліклініці №1 Дніпровського району.
З метою вдосконалення системи якості медичного обслуговування в поліклініці №1 пропонуються наступні до впровадження заходи:
1. запровадження фітолікування хворих;
2. впровадити жорсткий контроль за дотриманням стандартів медичного обслуговування;
3. впровадження нових методів діагностики та лікування;
4. впровадження системи електронного документообігу в поліклініці;
5. забезпечити зворотній зв’язок між споживачем медичних послуг і медичним персоналом шляхом заповненням пацієнтами контрольного листа щодо оцінки якості послуг (за стандартами надання медичних послуг).
В дипломній роботі детально обґрунтуємо наведені пропозиції.
Необхідною умовою забезпечення якості медичного обслуговування є впровадження системи підвищення рівня кваліфікації медичного персоналу. В дипломній роботі пропонується до впровадження в поліклініці №1 механізм управління підвищенням кваліфікації медичного персоналу.
З метою підвищення ефективності контролю рівня компетенції персоналу поліклініки №1 пропонується щорічно здійснювати атестацію персоналу. Її специфіка полягає в тому, що пропонується процедура атестації, що складається із трьох послідовних етапів, на кожному з яких ураховуються ключові й найбільш важливі фактори оцінки персоналу поліклініки №1.
Для орієнтації медичного персоналу поліклініки №1 на постійний професійний розвиток і вдосконалювання персоналу рекомендується використовувати премію за професіоналізм. Така премія може призначатися за результатами проведеної атестації.