Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Достатньо стрімкий розвиток інформаційних технологій привів до формування принципово нової середовища здійснення підприємницької діяльності.
Сучасний міжнародний бізнес розкриває високий рівень організації, складні різноманітні та гнучкі системи управління, які ефективно здійснюють господарську діяльність на глобальному рівні.
Інновації – це спосіб допомогти вирішити проблему: з якою вартістю і ринках, на яких ви хочете працювати і як вирішувати проблеми, які вас турбують. Звучить добре, але дуже важко знайти відповіді на ці питання. З іншого боку, регулярне навчання в інституціях часто заважає створенню реальної вартості.
Процес розвитку міжнародного бізнесу в своїх працях вивчали такі зарубіжні вчені: Р. Гріффін, М. Пастей, О. Лааш, Р. Коневей. Серед вітчизняних вчених можна додати Т.В.Шталь, Н.В. Проскурніна, К.П. Болдовська, В. І. Кокоріна, Н.О. Власова, Н.Л. Савицька, В.А. Гросул та інші. Теоретико-методологічні основи дослідження економіки знань і практичних розробок в якісно нових умо-вах міжнародного бізнесу закладені в роботах П. Друкера, Г. Іцковіца, Б.-А. Лундвалла, Ф. Мах-луп, Дж. Мокіра, Дж. Стігліца, Д. Форея та інших. Незважаючи на велику кількість досліджень та вивченість теми, на теперішній час, дана проблема залишається актуальною, оскільки середовище міжнародного бізнесушвидко змінюється, проявляючи нові тенденції.
Метою написання випускної кваліфікаційної роботи є вивчення та розширення знань щодо цінової політики підприємства, дослідження особливостей та тенденцій розвитку міжнародного бізнесу в контексті глобальної економіки та обґрунтуванні теоретичних основ розвитку інноваційних форм міжнародного бізнесу.
1.2. Особливості інноваційних форм міжнародного бізнесу
Розглядаючи форми міжнародного бізнесу, можна сказати що вони стають все більш різноманітними. До основних форм міжнародного бізнесу відноситься: експорт та імпорт товарів і послуг, управління контрактами, ліцензування, міжнародні корпорації та спільні підприємства. Необхідно підкреслити, те що експорт являє собою найпростішу форму міжнародного бізнесу та становить собою продаж товарів чи послуг в інші країни. В сучасних умовах розвитку зовнішньоторговельної операції становить понад 80% обсягів міжнародного бізнес. Але, слід зазначити, що експорт є найменш прибутковою формою міжнародного бізнесу хоча і менш ризикованою.
Дивлячись на міжнародні корпорації, як на форму міжнародного бізнесу, слід підкреслити що вони являють собою великі об'єднання промислових, торгових, транспортних або банківських фірм та компаній, діяльність яких виходить далеко за межі країн базування та безпосередньо забезпечують їм сприятливі позиції у виробництві, збуті, закупівлі товарів і наданні послуг. Однак, слід зазначити що інновації, знання та інформаційні технології стають домінуючими чинниками зміни форм міжнародного бізнесу.
Стратегія інноваційного розвитку формується, насамперед, на підставі оцінки аналізу реальної та потенціальної інноваційної активності організації. На рис 1.1 показано, що інноваційна активність відображає інтенсивність зусиль для повного залучення наявних ресурсів в інноваційну діяльність та досягнення достатнього рівня інноваційного розвитку.
Новий характер роботи вимагає нових знань. Оскільки інноваційний ринок відіграє важливу роль у розвитку міжнародної торгівлі, управління інноваціями слід розглядати не лише всередині країни, а й на міжнародному рівні. Постійні інновації змінюють міжнародний ринок і забезпечують нові потреби. Новий бізнес - це глобальна енергетична організація.
Рис 1.1. Визначення категорії «інноваційна активність»
Джерело: складено автором на основі [Аналізу інноваційної діяльності ТОВ «МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ Україна», (43)]
Дослідження інноваційного менеджменту в міжнародній торгівлі відрізняються від традиційних методів управління, які підтримують компанії не тільки активними, але й екологічно чистими. Інновації в міжнародній торгівлі передбачають розгляд двох систем: управління – управління інноваціями та менеджмент – міжнародна торгівля. Міжнародна торгівля – це проект, який об’єднує проекти або торгівлю між проектами, розташованими в різних країнах, на користь міжнародної торгівлі.
Продаж товарів або продаж товарів в інших країнах повинні давати компаніям такі ж переваги, ніж здійснення такої діяльності в їхній країні. Якщо ми подивимося на інноваційний менеджмент з міжнародної торгівлі, можна надати наступну інформацію. Інновація в міжнародній торгівлі та менеджменті, її головна мета - отримати вигоду від конкуренції за нові бізнесові підприємства в різних країнах і відповідного використання економічних, політичних, правових, культурних та інших особливостей цих країн і міждержавного взаємодії .
Структура інноваційного менеджменту в міжнародному бізнесі схожа зі структурою національного інноваційного менеджменту та охоплює п'ять сфер управління:
• аналіз і оцінку зовнішнього і внутрішнього середовища підприємства;
• процеси комунікацій і прийняття рішень;
• функції інноваційного менеджменту в міжнародному бізнесі;
• питання групової динаміки і керівництва;
• зовнішньоекономічну ефективність діяльності фірми. Усередині кожної з структурно схожих сфер управління інноваційного менеджменту в міжнародному бізнесі мають місце досить важливі відмінності з національною моделлю, до розгляду яких доцільно перейти. «Нові форми інвестицій» – це різноманітні контрактні форми бізнесу міжнародних компаній, які передбачають субпідрядні угоди щодо постачання продукції і послуг, угоди про спільне виробництво, маркетингову, рекламну або науково-дослідницьку діяльність, управлінські, лізингові, консультаційні.
2.1. Характеристика інноваційних форм міжнародного бізнесу «ТОВ Метро Кеш енд кері Україна»
Найважливішим інструментом маркетингу є ціна, яка займає провідне місце у встановленні ринкових відносин між внутрішніми економіками країни. Це має певні наслідки для контролю стандартів у соціальній роботі.
Як інструмент ринкової економіки вартість має значний вплив на результати підприємницької діяльності, забезпечуючи спосіб забезпечення безпеки та економічної незалежності. Саме ціна об’єднує показник успіху проекту, що відображається на продукті, і прибуток від продукту. Процес ціноутворення наведено на рисунку 2.1
Рис 2.1. Процес ціноутворення
Джерело: складено автором на основі [Аналізу економічної стратегії ТОВ «МЕТРО Кеш енд Кері Україна», (23)]
Безсумнівно, ціни є простим, зручним і водночас потужним інструментом управління економікою, хоча реальний вплив на економіку загалом і на соціальний сектор зокрема набагато нижче очікувань і вартості людських ресурсів.
Відповідно, у 2015 році у групі METRO було ухвалено так звану «Нову операційну модель», яка ґрунтувалася на більшій децентралізації та розширенні повноважень ринків, на розвитку підприємницького підходу, на швидкому й більш ефективному процесі ухвалення рішень. У рамках цієї моделі кожній із країн присутності METRO було надано широку підприємницьку свободу, більше відповідальності за операційний бізнес і певну автономію у формуванні власної стратегії. Тобто, у межах загальної «рамкової стратегії» групи кожна країна сформулювала та реалізує свою локальну стратегію і стає відповідальною за рішення, пов’язані зі середньостроковою операційною діяльністю. Група ж залишила за собою, головним чином, стратегічний моніторинг та координацію.
Value Creation Plan – це план стратегічного розвитку бізнесу, який ґрунтується на 4 основних принципах. Перший принцип – це цінове лідерство на ринку. Другий – ефективна операційна модель, яка дозволяє інвестувати у зниження ціни за рахунок тих ресурсів, які вивільняються в результаті підвищення рівня ефективності. Третій – акцент на розвиток бізнесу з доставки товарів і побудови довгострокових партнерських відносин з нашими HoReCa-клієнтами, оскільки глобальна мета нашого бізнесу в усіх країнах залишається спільною для всіх – бути лідером з підтримки власного бізнесу наших клієнтів. І насамкінець – діджиталізація, тобто розвиток e-commerce, інвестиції в CRM, автоматизація процесів, їхнє цифрове наповнення. І, звичайно ж, основою всього того, що відбувається, є наші люди і їхній розвиток. Величезна увага приділяється культурній трансформації всередині організації.
ТОВ «МЕТРО» представляє повний спектр професійних послуг для підтримки та розвитку малого та великого бізнесу - від доставки до замовлень за попередньою заявкою.
Можливості оплати в ТОВ «МЕТРО»:
1. Миттєва кредитна карта METRO - з моментальної картою METRO більше не потрібно заздалегідь підраховувати вартість покупок у візку або відкладати придбання необхідних товарів до наступного разу. Також можна більш раціонально планувати свої витрати і користуватися безвідсотковим кредитом до 40 днів! Карта випускається на місці за 30 хвилин.
2. Споживчий кредит на товари від ЗАТ "КРЕДИТ ЄВРОПА БАНК"
3. Оплата готівкою
4. Оплата покупок банківськими картами Visa і MasterCard
Послуги в торгових центрах METRO:
1. Повний комплект супровідних документів (необхідні для заняття підприємницькою діяльністю документи: рахунки-фактури, ліцензії та сертифікати якості на товар. Вище перелічені документи можна отримати у відділі Документообіг, розташованого в торговому залі після кас).
2. Зручні години роботи (торгові центри METRO мають зручні години роботи без свят і вихідних).
3. Професійні візки (для зручності на території торгових центрів METRO пропонується 2 типу візків).
4. Ресторан (ресторани працюють з 8.00 до 22.00 щодня. У ресторанах пропонують з 8 до 11 ранку сніданки, з 11 до 20 гарячі страви і з 20 до 22 холодні закуски. В цих ресторанах використовуються тільки товари, пропоновані в торгових центрах «МЕТРО»).
5. Доставка (різні варіанти доставки товарів для професійних клієнтів).
6. Інтернет-магазин «МЕТРО» (для клієнтів відкритий інтернет-магазин товарів, також для офісів і підприємств).
7. Тренінги та майстер-класи (кращі зарубіжні та українські шеф-кухарі дають практичні рекомендації щодо застосування різноманітних продуктів клієнтам торгових центрів «МЕТРО» - ресторанам, кафе, столовим, готелям і т.д. Завдяки технологічними картами (видаються за підсумками майстер-класу кожному учаснику) всі секрети професіоналів видно як на долоні).
8. Акції та каталоги METRO (завжди тільки найвигідніші та актуальні пропозиції для клієнтів в торгових центрах METRO: акції, спеціальні пропозиції, регулярні, сезонні та спеціальні каталоги товарів METRO).
9. Розсилки: E-Mail і SMS
Основні маркетингові інновації в ТОВ "Метро Кеш енд Керрі":
- Процес продажу в ТОВ "Метро Кеш енд Керрі" є більш особистим.
Електронний маркетинг - особлива форма прямого маркетингу, здійснюється за допомогою електронних інформаційних засобів. Включає в себе:
- продаж товарів по телефону;
- продаж товарів по електронних каналах;
- продаж в електронному магазині та ін.
У Metro Cash & Carry є ряд зон, де діють знижки, що є однією з головних переваг професійних клієнтів. Бачення: напої, консерви, молочні продукти, риба та м’ясо. Це 20% від 80% частки компанії в ТОВ «Метро Кеш енд Кері Україна».
Для привабливості та утриманні своїх клієнтів «Метро Кеш енд Кері»:
- Сповіщає клієнтів за допомогою Метро почти. Журнали почти діляться на категорії: продовольчі, непродовольчі і спеціалізовані товари.
Метро почта - пропонує найкращі пропозиції від провідних брендів. Що два тижні пропонує понад 300 пропозицій, що безперечно зацікавлять.
Річний звіт ТОВ «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» - це щорічний огляд фінансових та операційних результатів діяльності компанії та показників її управлінської та соціальної ефективності, нижче наведено огляд фінансових та операційних результатів станом на 31 грудня 2020 року, представлений у таблиці 2.3. Фінансова звітність та примітки до неї представлені у звіті та підготовлені у відповідно до затверджених Європейським Союзом міжнародними стандартами фінансової звітності (МСФЗ).
Таблиця 2.3
Річний звіт ТОВ «МЕТРО Кеш енд Кері Україна»
Показник тис. грн. 2019 2020
Виручка від реалізації 17831325 21464254
Валовий прибуток 2649222 3240654
Валова маржа 14,86% 15,09%
Операційний прибуток 694401 232988
Чистий прибуток/(збиток) до курсової різниці 10324 64557
Курсова різниця прибуток (збиток) 1136121 1790483
Чистий прибуток (збиток) 1146444 1725926
Оборотність запасів (днів) 33 32
Джерело: складено автором на основі [Фінансової звітності ТОВ «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» за 2020 рік, (6)]
Стосовно глобальних тенденцій, що знаходять своє втілення в українському ритейлі, то за даними дослідницької компанії «АС Нільсен» це: збільшення частки і значення e-commerce, загальна діджіталізація (наприклад, такі рішення, як ApplePay та AndroidPay), а також підвищення вибагливості покупців. Ці тенденції є світовими, їх вплив на формування ландшафту сучасної торгівлі в Україні зростатиме. Тож ті компанії, котрі першими адаптують свою стратегію і пристосуються до них, будуть лідерами через три, п’ять і навіть більше років.
Також серед українських ритейлерів продовжується стрімкий розвиток за рахунок експансії великих гравців в інші регіони та відбувається поступове зміщення акцентів на ринку в бік преміум-сегменту, коли багато гравців починають відкривати формати більш преміального класу. Споживачі ж стають вимогливими і бажають отримувати продукти та послуги кращої якості, навіть якщо за це необхідно заплатити трохи вищу ціну.