Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Одним з найважливіших показників, що характеризують можливості підприємства, є його виробнича потужність – максимально можливий обсяг випуску продукції (видобутку і перероблення сировини або виконання певних робіт, послуг) за одиницю часу (зміна, доба, місяць, рік) у визначеній номенклатурі й асортименті при повному завантаженні устаткування і виробничих площ з урахуванням прогресивної технології та організації виробництва.
Величина потужності підприємства формується під впливом багатьох чинників: склад устаткування, його кількість за видами та структура; техніко-економічні показники використання норми (продуктивності) устаткування, виробничих площ; номенклатура й асортимент продукції (послуг), їх трудомісткість за умови використання даного складу устаткування; фонд часу роботи устаткування (режим роботи підприємства) тощо.
Основним завданням планування виробництва та реалізації продукції є максимальне задоволення потреб споживачів і народного господарства в цілому у високоякісній, конкурентоспроможній продукції при найкращому використанні ресурсів з метою отримання прибутку. План виробництва продукції (виробнича програма) визначає складність та якість продукції, яка підлягає виготовленню й доставці споживачам у плановому періоді згідно з договорами поставок. Цей план є вихідним і провідним розділом як перспективного так і поточного планування економічного і соціального розвитку підприємства. На його основі визначаються потреби у виробничих ресурсах, економічні результати господарської діяльності підприємства та інші розділу плану економічного і соціального розвитку.
Ступінь розробленості проблеми. Питання планування виробництва і реалізації продукції сільськогосподарського підприємства досліджувалось у роботах таких ануковців, як: Ачкасова А. Є., Баранова О. Г., Бойчика І.М., Василюка В. В., Гавви В. М., Гука Д. В., Гуржія Н. М., Дація О. І., Дем’яненка М.Я., Єрмакова О. Ю., Лисенка М. В., Лузана Ю.Я., та інших.
Метою курсової роботи є дослідження методики планування виробничої потужності підприємства та розробка заходів щодо оптимізації виробництва і збуту продукції.
Мета курсової роботи передбачає виконання таких завдань:
‑ визначити міст та завдання виробничої програми підприємства;
‑ обґрунтувати виробничу програму виробничої потужності;
‑ визначити максимально можливий випуск продукції за наявної потужності;
‑ охарактеризувати підприємство як базу планування;
‑ проаналізувати обсяги виробництва та реалізації продукції ПАТ «Добробут»;
‑ визначити виробничу потужність ПАТ «Добробут»;
‑ розробити заходи щодо оптимізації виробництва та збуту продукції;
‑ визначити економічне обґрунтування заходів щодо поліпшення планування виробництва та збуту продукції.
Об’єктом курсової роботи є господарська діяльність підприємства.
Предметом дослідження курсової роботи є планування виробничої потужностї підприємства та методичні принципи її розрахунку.
Для виконання поставлених завдань використовуються такі методи дослідження: експертно-оцінний, евристичний, екстраполяційний, інтерполяційний, дослідно-статистичний, балансовий.
Інформаційна база дослідження. .нформаційною базою дослідження є офіційні дані Міністерства аграрної політики та продовольства, Державної служби статистики України, фінансова звітність досліджуваного підприємств, наукові статті монографії, інформація із мережі Internet, а також результати власних досліджень.