0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ПРОЕКТ СТВОРЕННЯ САЛОНУ ФЛОРИСТИКИ ПП КВІТКОВИЙ НАСТРІЙ (ID:839154)

Тип роботи: бакалаврська
Дисципліна:Економіка
Сторінок: 113
Рік виконання: 2021
Вартість: 300
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП……………………………………………………………………… 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ У ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ……. 7 1.1. Сутність і функції бізнес-планування …………………………….. 7 1.2. Основні вимоги та етапи щодо оформлення і складання бізнес-плану…………………………………………………………………….…… 11 1.3. Структура бізнес-плану та характеристика його розділів ….…….. 15 1.4. Планування бізнесу у сфері флористики …………………………….. Висновок до розділу 1……………………………………………………. РОЗДІЛ ІІ. СУЧАСНИЙ СТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ФЛОРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ …………………………………….….. 33 2.1. Характеристика діяльності підприємств квіткового бізнесу………. 33 2.2. Стан і перспективи розвитку сфери флористичного бізнесу в Україні та Рівненській області……………………………………………... 40 2.3. Соціальний аналіз реалізації проекту в Рівненській області 47 Висновок до розділу 2……………………………………………………... 58 РОЗДІЛ 3. ПРОЕКТ СТВОРЕННЯ САЛОНУ ФЛОРИСТИКИ ПП «КВІТКОВИЙ НАСТРІЙ»………………………………………..…….. 60 3.1. Резюме…………………………………………………………………. 60 3.2.Характеристика послуг ПП «Квітковий настрій»…………………… 62 3.3. Маркетинг-план……………………………………………………...… 66 3.4. Організаційний план…………………………………………………… 76 3.5. Виробничий план……………………………………………………… 83 3.6. Фінансовий план………………………………………………………. 85 3.7. План управління ризиками…………………………………………... 95 Висновок до розділу 3…………………………………………………….. 99 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 101 ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 105 ДОДАТКИ 113
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Якісне бізнес-планування інвестиційних проектів вимагає попереднього ознайомлення з його цілями та завданнями, функціями та структурою бізнес-плану. Сучасні умови структурної перебудови вітчизняної економіки все більше вимагають розвиток галузей, які демонструють прискорену транформаційну динаміку. До них галузей відноситься і ринок квітникарства, так як вирощування та продаж квітів – це вагомий та перспективний сегмент внутрішнього ринку, який динамічно розвивається. Квіткова продукція являється важливим складником торгового балансу країни і є дуже необхідною для людини. Стабільність попиту на квітково-декоративну продукцію зумовлена економічним та культурним розвитком країни, відкритістю кордонів, зростанням естетичних потреб населення, активізацією приватного будівництва, пропогандою здорового способу життя. На сьогодні в Україні флористичний ринок є молодим, перспективним та швидко зростаючим, але водночас найскладнішим та трудомістким, який потрібно вчасно досліджувати та сприяти його розвитку. Квіти завжди користувалися і будуть користуватися значним попитом, попри те, що вони не являюьбся предметом першої необхідності. Квіти – засіб, який дарує собі та іншим позитвні емоції, який враховує соціальну сутність споживача та необхідність проявляти почуття та ставлення до інших людей. Останні десятиріччя, в світовому масштабі, характеризуються зростанням обсягу ринку в межах 40 %. В сприятливих умовах, схожа тенденція буде характерною також характерною і для українського ринку, попри всі складнощі на перепони ( неузгодженість дій учасників ринку, тіньова конкуренція, нерозвиненість інфраструктури ринку, зростання кількості учасників ринку та загострення конкуренції в окремих сегментах, збільшення ціни на квіти та квіткові композиції, недостатність досвіду при застосуванні новітніх технологій виробництва флористичної продукції тощо). Шанси розвитку ринку флористики є досить високі, що й актуалізує дослідження в цьому напрямку. Виробництво/вирощування квіткової продукції – традиційний напрям бізнесової активності у майже всіх регіонах України, де для цього є необхідні кліматичні умови. На внутрішньому ринку успішно працює обмежена кількість надсучасних тепличних комплексів, які вирощують конкурентоспроможні квіти на зріз за європейськими стандартами та великий обсяг дрібних товаровиробників, що культивують успадковані застарілі виробничі системи. Проте сумарно вони не мають достатнього потенціалу для забезпечення ринкових потреб у квітковій продукції. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Питання розвитку ринку квітникарства стали предметом вивчення ряду науковців. Дослідники розглядали теоретичні засади формування флористичного ринку в Україні, особливості попиту та характеристики учасників ринку, проблеми та чинники розвитку квіткового бізнесу. Але, незважаючи на численні напрацювання науковців в цій площині, питання, які стосуються специфіки локального квіткового ринку та можливостей його розвитку залишаються неповністю розкритими, що й зумовило вибір даної проблематики досліджень. Теоретичні питання особливості формування процесу бізнес-планування розглянуто в працях вітчизняних та зарубіжних учених. Серед науковців, які приділили значну увагу дослідженням бізнес-планування, слід виділити таких, як І.А. Дмитрієв, О.С. Телетов, О.Є. Кузьмін, В.В. Лаврук, В.П. Баринов, С.В. Свириденко, П. Барроу, Е. Гайдарь, М.О. Москаленко, С.В. Голяков, В.Н. Попов, О.Є. Кузьмін, М.О. Пашута, Г.М. Тарасюк [1-14]. Проте варто відзначити недостатній розвиток методологічних положень щодо створення та застосування методів покращення процесу бізнес-планування. Вагомий внесок у дослідження теоретичних основ та практичних проблем функціонування, державного регулювання та розвитку аграрного ринку зробили такі провідні вітчизняні науковці, як О. М. Бородіна, М. П. Бутко, В. П. Галушко, М. В. Гладій, О. І. Дацій, Л. В. Дейнеко, М. Я. Дем’яненко, І. В. Кобута, М. Ф. Кропивко, А. С. Лисецький, Ю. Я. Лузан, А. Г. Мазур, О. М. Могильний, О. В. Олійник, П. Т. Саблук, М. П. Сичевський, М. А. Хвесик, Л. Г. Чернюк, С. М. Шкарлет та багато ін. Проте ринок продукції квітникарства досі залишається поза увагою науковців, хоча ця продукція давно увійшла в повсякденне життя і посіла в ньому вагоме місце. Останнім часом вітчизняні вчені, зокрема С. М. Кваша, В. А. Ходарченко, С. В. Сорокіна, Г. І. Голодюк та інші поглибили дослідження проблем функціонування та державного впливу на розвиток вітчизняного ринку продукції квітникарства. Основною метою кваліфікаційної роботи є: на підставі отриманих теоретичних знань з бізнес-планування розробити бізнес-план салону флористики «White Rose». Відповідно до поставленої мети в роботі розв’язуються такі завдання: ˗ вивчити теоретичні основи бізнес-планування; ˗ аналізу сучасного стану бізнес-планування в Україні та дослідження впливу бізнес-планування на ефективність і розвиток діяльності вітчизняних підприємств у сучасних швидко змінних економічних умовах господарювання. ˗ дослідити стан та тенденції ринку флористики України; ˗ запропонувати та обґрунтувати доцільність створення салону флористики «White Rose» ПП «Квітковий настрій». Об’єктом дослідження є ПП «Квітковий настрій». Предметом дослідження є процес розробки бізнес-плану організації салону флористики «White Rose». Методи дослідження: в роботі було використано методику складання бізнес-плану підприємства, методику оцінки привабливості інвестиційного проекту, а також методику аналізу фінансового стану, метод узагальнення матеріалу. Інформаційною базою дослідження є нормативно-законодавчі акти України, наукові публікації та монографічні видання вітчизняних і закордонних вчених, дані звітності підприємства ПП «Квітковий настрій», матеріали наукових конференцій і досліджень. Наукова новизна полягає в тому, що проведено оцінювання конкурентоспроможності підприємств, їхнього іміджу та асортименту додаткових послуг. Дослідження засвідчили, що провідні регіональні підприємства розвиваються за національними тенденціями, а їх основними конкурентними перевагами є широкий асортимент і належна якість зрізаних квітів і горщикових рослин, поступове збільшення вітчизняної продукції, надання нових послуг флористики та компетентність персоналу. У Вступі роботи обґрунтовано й доведено актуальність дослідження. У першому розділі роботи «Теоретичні та методологічні основи бізнес-планування у діяльності підприємства» описано становлення та розвиток ринку флористики в Україні; розглянуто основні конкуруючі компанії національного значення; показано ризики діяльності. У другому розділі «Сучасний стан та тенденції розвитку флористичного бізнесу» проаналізовано логістичні схеми, за якими товар потрапляє на ринок і до кінцевого споживача; описано особливості поставок продукції у зовнішньоекономічному аспекті: логістика, контрагенти, канали збуту. У третьому розділі «Проект створення салону флористики ПП «Квітковий настрій» проведено оцінку ефективності роботи на ринку флористики. наведено основні напрями витрат, оцінено прибутковість та ризики в даному секторі. ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ Бізнес-план – це активний робочий інструмент управління, відправний пункт усієї планової та виконавчої діяльності підприємства. Бізнес$план дає змогу аналізувати, контролювати й оцінювати успішність діяльності в процесі реалізації підприємницького проекту, виявляти відхилення від плану та своєчасно коригувати напрямки розвитку бізнесу. Розглянувши основні особливості змісту бізнес-планування, можна стверджувати, що такий вид планової діяльності передбачає проведення комплексного аналізу ситуації, постановку цілей, вироблення стратегій і узгоджених програм дій, розподіл ресурсів відповідно до виявлених пріоритетами розвитку. Цей процес відіграє ключову роль у процесі управління стратегією розвитку підприємства. Це пояснюється тим, що якість викладення положень стратегії, відображених у розділах планового документа, та їх зрозумілість виступають базовою умовою реалізації прийнятої програми розвитку суб'єкта господарювання. Сучасна практика підприємництва свідчить про те, що підприємець для здійснення реального інвестування у формі капітальних вкладень повинен мати чіткі уявлення про передбачуваний бізнес, його масштаби і форми; найважливіші показники маркетингу, виробничу і фінансову діяльності; сировинне, технічне і кадрове забезпечення проекту; обсяги необхідних інвестицій і терміни їх повернення; ризики пов'язані з реалізацією проекту і інші його характеристики. Навіть в нашій країні солідні інвестори або партнери не почнуть переговори з підприємцем, поки детально не ознайомляться з бізнес-планом його інвестиційного проекту. Визначено, що ринок флористичної продукції – це складна виробничоспоживча система економічних відносин між виробниками/продавцями і покупцями та посередниками з приводу організації виробництва, розподілу, обміну та купівлі-продажу флористичних товарів та послуг, а також привласнення на цій основі необхідного і додаткового продукту. Цей ринок має багатоаспектну структуру, що являє собою сукупність окремих елементів з високим ступенем взаємного реагування, структурною цілісністю продуктивних сил, які розвиваються в певних пропорціях і взаємозалежності на певній території. Доведено, що основними факторами становлення флористичних ринків є платоспроможній попит і пропозиція квітково-декоративної продукції. Проте функціонування та розвиток флористичних підприємств відбувається під суттєвим впливом економічних, демографічних, культурно-історичних, психологічних та інших факторів. Обґрунтовано методологічні принципи становлення та розвитку флористичного ринку за рахунок доповнення принципами специфічного характеру. Досліджено динаміку та тенденції функціонування ринку продукції квітникарства, взаємозалежності його функціональних підсистем на державному та регіональному рівнях. Встановлено, що цей ринок характеризується значною місткістю, високим потенціалом зростання (особливо посадкового матеріалу), занадто високою часткою імпортної продукції, високою ціновою еластичністю попиту, значною сезонністю попиту, вагомою часткою тінізації. Недостатній рівень розвитку інфраструктури та відсутність новітніх товарів призводить до неврівноваженості попиту та пропозиції, необґрунтовано високих цін, низької якості продукції. Доведено, що для ефективного функціонування внутрішнього ринку квітникарства, основним її суб’єктом повинен виступати вітчизняний виробник. Саме максимально можливі параметри розвитку вітчизняного виробництва слід розглядати як основний фактор формування ринкової пропозиції, а обсяги та структуру імпорту квітково-декоративної продукції доцільно визначити за залишковим принципом. Тому першочергове завдання вітчизняних підприємств – необхідність визначення потреб ринку конкретного населеного пункту регіону у флористичних товарах та послугах, особливостей у конкретних умовах. Авторами запропоновано методичні підходи до розробки системи маркетингової дія льності виробників продукції квітникарства з метою впливу на формування ринкового попиту і підвищення ефективності власної господарської діяльності. Доведено, що для вирішення проблем ринку квітникарства потрібні рішучі дії держави щодо поліпшення використання аграрного потенціалу країни для відродження національного квітникарства. Державна підтримка необхідна передусім в удосконаленні правового поля та державного регулювання і детінізації підприємницької діяльності на флористичному ринку. Для вирішення назрілих проблем з регулювання та контролю за відновленням, утриманням та функціонуванням об’єктів зеленого господарства органам місцевого самоврядування слід розробити комплексні плани озеленення населених пунктів з проектуванням об’єктів озеленення, визначенням необхідних площ розсадників та квітникарських господарств, залученням на конкурсній основі вітчизняних підприємств для сучасного ландшафтного дизайну, налагодженням дієвого контролю за збереженням зеленого господарства та встановленням адміністративної відповідальності за порушеннями у цій сфері. Результати маркетингових досліджень квіткової індустрії в відповідності до висунутої нами гіпотези показали досить сприятливу ситуацію для розвитку квіткової продукції на ринку міста Рівне. Внаслідок опрацювання вторинної інформації за допомогою монографічного методу ми з’ясували, що спостерігається тенденція проникнення світових стандартів в сприйняття споживачів, коли вони виявляють зацікавленість до унікальних квіткових композицій, в яких проявляється оригінальна авторська задумка. Український ринок поступово переходить до використання більш сучасної техніки та мистецтва флористики в відповідності з світовими трендами. Але вітчизняним виробникам необхідно засвоїти передовий досвід зарубіжних квіткарів, потрібно оснащуватися інноваційними технологіями та вдосконалювати професійні навички. Простий термін окупності проекту (PP) – 1 рік. Чиста приведена вартість (NPV) – 3756124,86 гривень. Індекс прибутковості (PI) – 11,93. Всі ці показники при досить високій ставці дисконтування говорять про перспективність проекту, його ефективності та інвестиційної привабливості. Отже, відкриття салону є досить прибутком і перспективним для нас, адже вже в 1 рік підприємство отримає прибуток 235 911 грн., а в наступні роки салон планує отримувати прибутки не менше ніж 842 257 грн. Ризики присутні, проте їх можливо легко вирішити, якщо вчасно реагувати на зміни в попиті. Розробивши даний бізнес-план я хочу показати, що заняття цим бізнесом є достатньо прибутковою справою, і реалізація проекту по відкриттю салон – магазин флористики «White Rose» економічно обґрунтованою. На перспективу в подальших дослідженнях слід зупинитися на питаннях розробки програм лояльності для споживачів на локальному флористичному ринку з метою формування іміджу виробників квіткової продукції. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Господарський кодекс України: Закон України від 16.01.2003 р. №436-IV. URL: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1011.26.32&nobreak=1. (дата звернення: 11.10.2021). 2. Кодекс законів про працю України: Закон України, затверджений Верховною Радою України від 28.01.2016 № 955-VIII URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/322-08 (дата звернення: 11.10.2021). 3. Про стандартизацію і сертифікацію Закон України, затверджений Верховною Радою України від 08.12.2015 №868–VІІІ. – URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/46-93 (дата звернення: 27.09.2021). 4. Про захист прав споживачів Закон України, затверджений Верховною Радою України від 03.09.2015 № 675-VIII URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 (дата звернення: 27.09.2021). 5. Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг Закон України, затверджений Верховною Радою України від від 01.07.2015 № 569-VIII URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 (дата звернення: 17.11.2021). 6. Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Закон України, затверджений Верховною Радою України від 24.12.2015 № 909-VIII URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/755-15 (дата звернення: 11.10.2021). 7. Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws (дата звернення: 17.11.2021). 8. Про затвердження Положення про Українську державну квітково-декоративну насіннєву інспекцію: Наказ Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 18.10.2006 р. № 344. URL: http://zakon3.rada. gov.ua/laws/show/1182-2002-п. (дата звернення: 11.10.2021). 9. Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» від 09.12.2011 № 1588. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws (дата звернення: 27.09.2021) 10. Постанова правління ПФ «Про затвердження Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 27 вересня 2010 року N 21-6. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws (дата звернення: 17.11.2021). 11. Melnyk L., Dehtyarova I., Kubatko O., Karintseva O., Derykolenko A. (Disruptive technologies for the transition of digital economies towards sustainability. Economic Annals-XXI, 2019, 179(9-10), 22-30. doi: https://doi.org/10.21003/ea.V179-02 (дата звернення: 11.10.2021) 12. Абрамс, Р. Бізнес-план на 100%: Стратегія і тактика ефективного бізнесу / Р. Абрамс. - М .: Паблішер, 2021. - 486 c. 13. Алієв, В., С. Практикум з бізнес-планування з використанням програми Project Expert: Навчальний посібник / В. С. Алієв. - М .: Форум, 2021. - 160 c. 14. Барроу П. Бизнес-план, который работает. Москва: Альпина Бизнес Букс, 2009. 282 с. 15. Бізнес-планування: Навчальний посібник / За ред. В.. Черняка, Г.. Чараева. - М .: Юніті, 2021. - 591 c. 16. Бутко М. П. Регіональні особливості економічних трансформацій в перехідній економіці / М. П. Бутко. – К. : Знання України, 2005. – 476 с. 17. Бутко М. П., І. В. Соломаха. Становлення вітчизняного ринку флористичної продукції в умовах євроінтеграції: монографія. Чернігів: ЧНТУ, 2017. 294 с. 18. Вайнман-Капто Ю.В. Управління реструктуризацією підприємства : магістерська робота. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2020. 118 с. 19. Гайдарь Е. Концепция совершенствования бизнес-планирования на предприятии. Модели и методы управления производственноэкономическими системами. 2010. С. 105-112. 20. Голубков, Є. П. Маркетинг для професіоналів: практичний курс: підручник і практикум для бакалаврату та магістратури / Є. П. Голубков. -, 2017. - С. 358-390. 21. Данік Н. В. Бізнес-планування як інструмент здійснення фінансового менеджменту в сучасних умовах розвитку України / Н. В. Данік // Наукова стаття. Науковий вісник Микола ївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Серія: Міжнародні еконо мічні відносини та світове господарство. Вип. 2. – Миколаїв. – 2015 р. – С. 81-84. 22. Єремєєва, Н.. Планування і аналіз бізнес-процесів на основі побудови моделей управління конкурентоспроможності продукції / Н.. Єремєєва. - М .: Русайнс, 2021. - 16 c. 23. Жабина, С. Б. Основи економіки, менеджменту і маркетингу в громадському харчуванні: підручник для студ. закладів середньої проф.образованія / С. Б. Жабина, О. М. Бурдюгова, А. В. Колесова. - 4-е изд., Стер. - М.: Академія, 2017. - 336 с. 24. Крапива С. П. Цветы запоздалые // Бизнес. – 2010. – № 18-19. – URL: http://www.business.ua/articles/trends/1491. (дата звернення: 27.09.2021) 25. Кузьмін О.Є. Економіка та менеджмент: навч. посіб. / за заг. ред. О.Є. Кузьміна. Львів: Державний університет «Львівська політехніка», 2007. 828 с. 26. Кузьміна, Е. Е. Маркетинг: підручник і практикум для СПО / Е. Е. Кузьміна. - , 2017. - С. 14-42, 101- 124. 27. Лаврук В.В. Методичні основи бізнес-планування в контексті формування галузевої стратегії. Стратегія інноваційного розвитку економіки. 2012. № 3. С. 15-20. 28. Лещенко, М.. Аналіз фінансового стану і бізнес-план торгової організації споживчої кооперації: Навчальний посібник / М.. Лещенко. - М .: Фінанси і статистика, 2021. - 288 c. 29. Любанова, Т.. Збірник бізнес-планів. Методика і приклади: підприємницька діяльність, економічне обґрунтування інженерних рішень в курсовому, дипломному проектуванні, дисертаційних роботах: Навчальний і науково-практичний посібник / Т.. Любанова. - М .: ІКЦ МарТ, МарТ, 2021. - 408 c. 30. Максютов, А.. Бізнес-план підприємства: фінансовий бюджет. Навчально-практичний посібник / А.. Максютов. - М .: Пріор, 2021. - 96 c. 31. Маркетинг в галузях і сферах діяльності: підручник і практикум для акад. бакалаврату / під заг. ред. С. В. Коропової, С. В. Мхіта- ряна., 2017. - С. 22-45,112-116. 32. Маркетинг-менеджмент: підручник і практикум для бакалаврату та магістратури / під ред. І. В. Ліпсіца, О. К. Ойнер. -, 2017. - С. 119-133. 33. Мотиваційні механізми дематеріалізаційних та енергоефективних змін національної економіки : монографія / за заг. ред. доктора екон. наук, проф. І. М. Сотник. – Суми : Університетська книга, 2016. – 368 с. 34. Орлова, Є.. Бізнес-план: Методика складання і аналіз типових помилок / Є.. Орлова. - М .: Омега-Л, 2021. - 168 c. 35. Пашута М.О. Проектне фінансування в Харківській області. Персонал. 2011. № 10. С. 66-74. 36. Підприємництво, торгівля та біржова діяльність : підручник / за заг. ред. д.е.н., проф. І. М. Сотник, д.е.н., проф. Л. М. Таранюка. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2018. – 572 с. 37. Попов В.Н. Бизнес-планирование: учебник / под ред. В.Н. Попова. 2-е изд. Москва: ФиС, 2008. 816 с. 38. Примак Т.О. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством / Т. О. Примак. – К. : Експерт, 2001. – 386 с. 39. Проблеми та перспективи розвитку бізнесу в Україні : матеріали Міжнародної наук.-практ. конф. молодих вчених і студентів (м. Львів, 19 лютого 2021 р.) : тези доповідей. – Львів : Львівський торговельно-економічний університет, 2021. – 344 с. 40. Проривні технології в економіці і бізнесі (досвід ЄС та практика України у світлі ІІІ, ІV і V промислових революцій) [Електронний ресурс] : навч. посіб. / Л. Г. Мельник, Б. Л. Ковальов, Ю. М. Завдов’єва та ін.; за ред. Л. Г. Мельника та Б. Л. Ковальова. – Суми : СумДУ, 2020. – 180с. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79621 (дата звернення: 27.09.2021). 41. Рак Ю.А. Чинники розвитку конкуренції на ринках досліджуваних благ (на прикладі ринку квітів України). Агросвіт. №22, 2017. С. 16-22 42. Романова, М.. Бізнес-планування: Навчальний посібник / М.. Романова. - М .: Форум, 2021. - 288 c. 43. Сабадаш В.В., Давиденко І.В., Бабій Т.В. Конкуренція за ресурси й економічні конфлікти у глобальному бізнес-середовищі: рушійні сили, безпека, інституційно-ресурсний концепт врегулювання. Механізм регулювання економіки, 2017. № 4. С. 128–147. URL: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68716. (дата звернення: 11.10.2021). 44. Сабадаш В.В., Червяцова О.В. Організація оплати праці на підприємствах: проблеми в умовах обмеженості ресурсів. Механізм регулювання економіки, 2015. №3. С. 6– 14. URL:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46503. (дата звернення: 17.11.2021). 45. Свириденко С.В. Бізнес-план як ефективний інструмент планування інвестиційних заходів в умовах мінливого зовнішнього середовища. Стратегія інноваційного розвитку економіки. 2012. № 5. С. 17-25. 46. Сіняява, І. М. Маркетинг: підручник для академічного бакалаврату / І. М. Сіняява, О. Н. Романенкова. - 3-е изд., Перераб. і доп. -, 2017. - С. 65-85, 92. 47. Соломаха І. В. Дослідження імпорту квіткової продукції в Україну / І. В. Соломаха // Товарознавство і торгівля в умовах глобалізації економіки: проблеми та досвід : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Донецьк, 14-15 квіт. 2011 р.). Донецьк : ДонНУЕТ, 2011. – С. 137–139. 48. Соломаха І. В. Дослідження сучасних виробників квіткової продукції в Україні / І. В. Соломаха // Мережевий бізнес і внутрішня торгівля України : матеріали Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. (м. Полтава, 28- 29 т квітня 2011 р.).Полтава : РВВ ПУЕТ, 2011. С. 38–45. 49. Соломаха І. В. Особливості функціонування вітчизняного ринку продукції квітникарства. Вісник Тернопільського національного економічного університету. 2012. № 3. С. 33-41. 50. Соломаха І. В. Теоретичні засади становлення ринків флористичної продукції / М. П. Бутко, І. В. Соломаха // Регіональна економіка. – 2012. – № 4. – С. 161–169. 51. Телетов О.С. Бізнес-планування: навч. посіб. з дисципліни «Бізнес-план» для студентів. Суми: СумДУ, 2008. 213 с. 52. Управління купівельним поведінкою: соціологічні аспекти процесу продажу: навч, посібник / А. Н. Буров, І. Б. Давид- кіна [и др.]; Волг. філ. Росс. екон. ун-ту ім. Г. В. Плеханова. - Волгоград: Сфера, 2017. - С. 235-269. 53. Ходарченко В. А. Вплив імпорту на внутрішню пропозицію вітчи зняного ринку квітів [Електронний ресурс] / В. А. Ходарченко // Збірник нау кових праць Уманського державного аграрного університету / Бібліотека on lіne Уманського національного університету садівництва. – Умань, 2009. – Вип. 71, ч. 2. URL: http://udau.edu.ua/library.php?pid=1493. (дата звернення: 11.10.2021) 54. Ходарченко В. А. Організаційно-економічний механізм регулю вання ринку квітково-декоративної продукції: авто реф. дис. … канд. екон. наук : спец. 08.00.03 «Економіка та управління на ціональним господарством» / В. А. Ходарченко. – К., 2011. URL: http//elibrary.nubip.edu.ua/12335/1ходарченко.pdf. (дата звернення: 27.09.2021). 55. Чараева, М.. Інвестиційне бізнес-планування: Уч. ообіе / М.. Чараева, Г.. Лапицкий, Н.. Крашенникова. - М .: Альфа-М, 2021. - 192 c. 80. 56. Чичун В.А. Бізнес$планування як фактор успіш$ ної підприємницької діяльності / В.А. Чичун, В.Д. Паламарчук // Соціум. Наука. Культура. – 2010. – 21 (18). – С. 58–63. 57. Шадура-Никипорець Н. Т. Система принципів регіонального харчопродовольчого комплексу / Н. Т. Шадура-Никипорець // Вісник Чернігівського державного технологічного університету : зб. – 2010. – № 46. – с. 223–230. 58. Doing business. Всемирный Банк. Оценка Бизнес Регулирования. Проект «Ведение бизнеса» URL: http://russian.doingbusiness.org (дата звернення: 11.10.2021). 59. Ecoroses Еквадорські троянди преміум якості URL: http://www.ecoroses.com.ec. (дата звернення: 17.11.2021). 60. Hilverda de Boer Голландський виробник зрізаних квітів та букетів URL: http://www.hilverdadeboe (дата звернення: 11.10.2021). 61. Matina flowers Колумбійський виробник троянд URL: http://matinaflowers.com. (дата звернення: 27.09.2021). 62. Бізнес-план підприємства: поняття, структура, приклади https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/biznes-plan-predpriyatiya-ponyatie-struktura-primery (дата звернення: 17.11.2021). 63. Голодні та злі: як страждає і виживає український бізнес через карантин. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/features Нова реальність. Як уникнути економічного колапсу? URL: https://nv.ua/ukr/opinion/koronavirus-tabiznes-8-krokiv-yak-uniknuti-katastrofi-ostanni-novini (дата звернення: 11.10.2021). 64. Чисельність населення Рівненської області знову зменшилась URL: http://visti.rovno.ua/news/chiselnist-naselennya-rivnenskoi-oblasti-znovu-zmenshilas (дата звернення: 27.09.2021). 65. Головне управління статистики у Рівненській області URL: http://www.gusrv.gov.ua/ (дата звернення: 17.11.2021). 66. Україна на карантині: моніторинг суспільних настроїв. URL: http://ratinggroup.ua/ research/ukraine (дата звернення: 11.10.2021). 67. ТРЕНДИ ФЛОРИСТИКИ У 2021 Р URL: https://pelustka.com.ua/florystychni-porady/trendy-u-florystytsi-2021.html (дата звернення: 27.09.2021) 68. ЯК ВІДКРИТИ МАГАЗИН КВІТІВ: ОСНОВНІ КРОКИ Й БІЗНЕС-ПЛАН URL: https://buduysvoe.com/publications/yak-vidkryty-magazyn-kvitiv-osnovni-kroky-y-biznes-plan (дата звернення: 17.11.2021). 69. НЮАНСИ ФЛОРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ URL: https://jak.koshachek.com/articles/njuansi-floristichnogo-biznesu.html (дата звернення: 11.10.2021). 70. Флористика_(дизайн) [Електронний ресурс] // Вікіпедія: вільна енциклопедія. – Режим доступу : http://ru.wikipedia.org/wiki. (дата звернення: 27.09.2021). 71. Державна служба статистики України: офіційний сайт URL: http://www.ukrstat.gov.ua. (дата звернення: 11.10.2021).