Зразок роботи
ВСТУП
Продаж товарів є завершальною ланкою у складному і багатоплановому ланцюгу комерційної діяльності. Його здійснення потребує умілої організації, керування, координування, мотивування, обліку та контролю за усіма стадіями доведення товару до покупця, включаючи після продажне обслуговування. Мистецтво продажу полягає у вмінні продати товар для своєї користі, та безпосередньо користі покупця з урахуванням перспектив, своєчасному і гнучкому реагуванні на зміну кон'юнктури. Така думка вперше була висловлена представниками Гарвардської школи управління комерційною діяльністю, на думку яких «комерційна діяльність існує для того, щоб з прибутком задовольнити потреби споживачів».
У нових умовах господарювання продаж товарів (послуг) розглядається як визначальна основа функціонування торговельного підприємства. Одночасно зростає увага до методів активізації продажу продовольчих товарів, функцій і структури управління продажем на роздрібному підприємстві.
Управління продажем товарів здійснюється шляхом планування, організації, координування, мотивації, обліку і контролю.
У процесі активізації (стимулювання) продажу товарів, реалізуються такі функції як економічний аналіз показників комерційної діяльності, прогнозування попиту і пропозиції, дослідження ринку тощо.
Сьогодні вже недостатньо виробнику виготовити товар і
запропонувати його рийку, необхідно подати саме той товар, який відповідає за своєю якістю і асортиментом запитам споживачів. Крім цього, інколи товар не реалізується не тому, що він неякісний, а через його невідповідність попиту споживачів на конкретному ринку, негнучку цінову політику, низьку якість обслуговування.
Найважливішими завданнями управління у сфері активізації продажу та реклами є активний вплив на ринок та споживачів за допомогою заходів із формування попиту і стимулювання збуту; координація рекламної, збутової та сервісної політики; посилення дієвості реклами та ефективності стимулювання працівників, що займаються збутом.
Необхідними засобами для організації продажу на засадах маркетингу є товар, ціна, збут, просування і персонал. Торговельний персонал, його кваліфікаційний рівень, стиль і манера спілкування з покупцями, загальна корпоративна культура і уважна, доброзичлива атмосфера формують прихильність і довіру покупців і є важливим спонукальним мотивом купівлі товару.
Основним результативним показником ефективності продажу є обсяг роздрібного товарообороту, розрахований як у поточних, так і в зіставних цінах. Його збільшення або зменшення є свідченням ступеня задоволення попиту на товари, нарощування темпів збуту.
Отже, можна виділити наступні позитивні тенденції в області управління продажами. В компаніях відбувається все більше спроб реорганізувати свою систему управління продажами. Багато починають із того, що намагаються розібратися з поточним положенням і зрозуміти, що добре, а що необхідно терміново міняти. Досить часто така робота проходить як складова частина загальної реструктуризації компанії, особливо при зміні власника або кардинальних змінах в управлінській команді.
Усе більше уваги приділяється підвищенню професійного рівням фахівців із продажів. Необхідність постійного навчання менеджерів по продажах зізнається сьогодні більшістю керівників. Крім того, попит на фахівців із продажів у цей час перевищує пропозицію. Тому сьогодні найчастіше простіше й вигідніше самостійно навчити фахівця, чим шукати й запрошувати дорогого й досвідченого професіонала.
Вищевикладене доводить актуальність теми курсової роботи
«Стимулювання продажу товарів та надання послуг у роздрібленному торгівельному підприємстві на прикладі супермаркету «Еко Маркет».
Предметом дослідження є обсяг та структура продажу товарів базового підприємства.
Об’єктом дослідження є супермаркет «Еко Маркет».
Метою даної курсової роботи є розробка заходів щодо удосконалення стимулювання продажу товарів на торговельному підприємстві в сучасних економічних умовах в Україні.
Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання:
розглянути теоретичні основи здійснення збутової діяльності підприємства;
дослідити методи стимулювання збуту в ринкових умовах;
розглянути управління збутовою діяльністю підприємства;
розглянути характеристику комплексу маркетингу супермаркету «Еко Маркет»;
провести аналіз систем та методів управління збутовою діяльністю;
провести аналіз ефективності стимулювання збутової діяльності;
провести розробку стратегії ефективного збуту товарів торговельного підприємства.
Теоретичну основу дослідження питання управління товарною політикою торговельного підприємства склали наукові праці зарубіжних та вітчизняних вчених, таких як: Аванесов Ю.А., Бланк І.О., Гребнєв О.І., Мазаракі А.А., Лігоненко Л.О., Панкратов Ф.Г., Половцев Ф.П. та інших.