Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Економіка України поступово трансформується в ринкову, визначальними рисами якої є функціонування різних форм власності, вільне підприємництво, конкуренція у всіх її формах, ринкове ціноутворення. У системі категорій ринкової економіки велике значення має прибуток, який має складну структуру та є ще не досить вивченим економічною наукою.
У період трансформаційної економіки відбуваються значні зміни у відношенні до показника прибутку – його роль у господарському механізмі зростає. В умовах сучасного економічного розвитку країни та формування реальної самостійності підприємств прибуток одержав новий зміст, оскільки в ринкових умовах він виступає не тільки основним джерелом розвитку господарської діяльності будь-якого підприємства, але й стимулом його діяльності. Прибуток забезпечує інтереси держави, власників, персоналу підприємства й є головною рушійною силою ринкової економіки.
Прибуток підприємства є об’єктом управління. У сучасних умовах відбуваються зміни, що впливають на підходи до управління підприємством. Ці зміни відображають нову роль прибутку для діяльності підприємства. Для ефективного управління підприємством у цілому й таким важливим показником як прибуток, зокрема, необхідне удосконалення існуючих інструментів управління, а також розробка нових, що відповідають сучасним економічним умовам діяльності українських підприємств. Ступінь адекватності системи управління прибутком реальній дійсності значною мірою залежить від того, наскільки дійовими є інструменти управління прибутком підприємства.
Необхідність теоретичного обґрунтування такого комплексного інструменту як механізм управління прибутком підприємства, розробка практичних рекомендацій з організації його оптимізації в умовах обмежених ресурсів визначили актуальність теми магістерської роботи, її мету і задачі.
Теоретичні та методичні аспекти управління та оптимізації прибутку торговельних підприємств досліджені в наукових працях таких вітчизняних та зарубіжних економістів, як Абрютіна М.С., Альбеков А.У., Білик М.Д., Бланк І.О., Вейтс Б., Власова Н.О., Гуляєва Н.М., Давидова Г.А., Кравченко Л.І., Леві М., Лігоненко Л.О., Мазаракі А.А., Малевич Р.П., Омелянович Л.О., Петров П.В., Согомонян С.А., Соломатін А.Н., Ушакова Н.М. та інших.
В той же час, в специфічних умовах трансформаційної економіки та соціально-економічних особливостей розвитку торговельної діяльності в Україні на сучасному етапі окремі теоретичні висновки та методичний інструментарій з питань управління прибутком торговельних підприємств потребують певної конкретизації нових підходів.
В першу чергу це стосується уточнення понятійно-категоріального апарату даної проблеми, поглиблення методологічних засад системного управління прибутком торговельних підприємств та оцінки його результативності, більш широкого врахування фактору ризику в процесі формування прибутку, вдосконалення методичного інструментарію розподілу прибутку по окремих напрямах за критерієм забезпечення ефективного розвитку торговельних підприємств та зростання їх ринкової вартості, впровадження ефективних систем контролю за використанням прибутку, оптимізації прибутку в умовах обмежених ресурсів.
Мета і завдання дослідження. Метою магістерської роботи дослідження теоретичних та практичних аспектів оптимізації прибутку в умовах обмежених ресурсів.
Відповідно до зазначеної мети в магістерській роботі необхідно вирішити наступні завдання:
- розглянути основні положення використання теорії обмежень при підвищенні ефективності діяльності компаній;
- розглянути сутність прибутку підприємства, його види та функції;
- дослідити механізм формування прибутку підприємства;
- провести аналіз динаміки та структури формування прибутку підприємства ТОВ “Хіус”;
- здійснити оцінку точки беззбитковості діяльності підприємства та її впливу на формування прибутку;
- розглянути можливості підвищення управління прибутком на підприємстві в умовах обмежених ресурсів;
- дослідити напрямки підвищення ефективності управління реалізацією продукції як головного фактору збільшення прибутку підприємства;
- розглянути особливості управління дебіторською заборгованістю при оптимізації прибутку підприємства;
- запропонувати шляхи вдосконалення управління прибутком підприємства.
Об’єктом дослідження магістерської роботи компанія ТОВ “Хіус” та процес формування її прибутку.
Предметом дослідження магістерської роботи є особливості формування та управління прибутком компанії ТОВ “Хіус”, шляхи оптимізації прибутку в умовах обмежених ресурсів.
Методи дослідження. Теоретико-методичну базу дослідження складали загальнонаукові та спеціальні методи пізнання, що ґрунтуються на діалектичному підході до розгляду економічних процесів. Для вирішення поставлених задач використовувалися методи аналізу і синтезу (для дослідження економічної сутності прибутку); системного підходу (при визначенні методологічних засад формування системи управління прибутком); причинно-наслідкового зв’язку; трендового фінансового аналізу та фінансових коефіцієнтів (при дослідженні основних тенденцій розвитку прибутку підприємства); графічного та статистичного аналізу.
Інформаційну базу дослідження складали діючі нормативно-правові акти України з питань регулювання економічної діяльності суб’єктів господарювання, наукові праці вітчизняних та зарубіжних економістів з питань управління та оптимізації прибутку, фінансова звітність компанії ТОВ “Хіус”.