Зміст
1. Методологія визначення вартості потенціалу підприємства
2. Шість функцій грошової одиниці: майбутня вартість одиниці, поточна вартість одиниці, поточна вартість аннуїтета, періодичний внесок на погашення кредиту, майбутня вартість аннуїтета, періодичний внесок до фонду накопичення
Задача № 1
За наведеними даними визначити конкурентну позицію концерну «ROSHEN» на ринку кондитерських виробів і зробити висновки щодо управління конкурентоспроможністю його потенціалу. До складу концерну «ROSHEN» входять чотири кондитерські фабрики України: Київська ім.. Карла Маркса; Вінницька, Кременчуцька, Маріупольська.
Таблиця 1 Результати ранжування кондитерських фабрик і їх виробів
№
з/п Кондитерська фабрика Споживчі властивості кондитерських виробів і їх ранги
Ціна (Ц) Асортимент (А) Упаковка (У) Енергетична цінність (Е) Смакові властивості (С)
бал ранг бал ранг бал ранг бал ранг бал ранг
1 Вінницька 9 1 8 1 9 1 7 3 9 1
2 Кременчуцька 7 4 5 4 4 7 6 5 7 4
3 Полтавакондитер 6 6 4 7 5 5 6 5 6 6
4 Україна 8 3 7 3 7 4 8 1 8 3
5 Буковинка 7 4 5 4 8 2 7 3 7 4
6 Маріупольська 5 7 3 8 5 5 6 5 6 6
7 ім. Карла Маркса 9 1 8 1 8 2 8 1 9 1
8 Харківчанка 4 8 3 4 4 7 6 5 5 8
Вага споживчої властивості 0,25 0,25 0,3 0,05 0,15
Задача № 2
Підприємство володіє ноу-хау щодо виготовлення виробу. Витрати на виробництво виробу без використання ноу-хау складають 6,5 грн. за одиницю. При цьому 45% собівартості припадає на трудові витрати. Річний обсяг реалізації виробів – 300000 одиниць. Ноу-хау дає підприємству можливість економити на кожному виробі за рахунок більш раціонального використання матеріалів 1,25 грн. і 40% трудових витрат. За прогностичними оцінками, ця перевага буде зберігатися 6 років. Необхідно оцінити вартість ноу-хау при ставці дисконту 15%.
Тестові завдання
І. До суб'єктних складових потенціалу підприємства відносять:
а) інноваційний потенціал;
б) фінансовий потенціал;
в) інфраструктур ний потенціал;
г) маркетинговий.
2. Ефективність роботи відділу вище суми ефективностей кожного фахівця за рахунок дії:
а) закону конкуренції;
б) закону пропорційності;
в) закону ефекту масштабу виробництва;
г) закону синергії.
3. В процесі формування корпоративної стратегії фірми з допомогою SWОТ-аналізу визначаються:
а) стратегія адаптації до середовища і стратегія адаптації до ресурсів підприємства;
б) стратегія адаптації до середовища і стратегія формування середовища;
в) стратегія активного наступу і стратегія пасивної оборони;
г) ділова, функціональна і операційна стратегії.
4. Термін «ліквідність підприємства» пов'язаний із:
а) можливістю швидко і вчасно розрахуватися по боргових зобов'язаннях;
б) гнучкістю підприємства та здатністю до зміни виробничих факторів в умовах нестабільності зовнішнього середовища;
в) низьким рівнем дебіторської і кредиторської заборгованості;
г) можливістю швидкого продажу активів за рішенням власника.
5. Особливістю порівняльного підходу є:
а) орієнтація на ретроінформацію та досягнуті результати фінансово-господарської діяльності;
б) орієнтація на перспективи розвитку підприємства;
в) орієнтація на потік майбутніх доходів;
г) орієнтація на витрати, необхідні для відтворення аналогічного підприємства.
6. Застосування методу прямої капіталізації рентного доходу відносно за умов:
а) наявності ідентичних об'єктів оцінки;
б) постійності та незмінності грошового потоку від використання об'єкта;
в) змінності потоку доходів від використання об'єкта;
г) непередбачуваності змін зовнішнього середовища.
7. В основі вартісної оцінки обладнання за ціною однорідного об'єкту є:
а) можливий доход від експлуатації однорідного об'єкта;
б) повна собівартість виробництва однорідного об'єкта;
в) цінова інформація по комплектуючим вузлам однорідного об'єкта;
г) індекси зміни цін на групи однорідних об'єктів.
8. Гудвіл – це:
а) вартість ділової репутації підприємства;
б) величина, на яку вартість бізнесу при продажу перевищує ринкову вартість його активів;
в) частина вартості діючого підприємства, яка визначається його іміджем, діловими зв'язками, відомістю фірмового найменування;
г) усі відповіді правильні.
9. Основним об'єктом оцінки кадрового потенціалу виступає:
а) індивідуальні професійно-кваліфікаційні характеристики працівника;
б) група працівників певної професії і кваліфікації;
в) загальна сума професійно-особистісних якостей працівників;
г) сукупний працівник.
10. Грошовий потік для власного капіталу включає:
а) чистий прибуток, амортизаційні відрахування, приріст власних оборотних коштів, приріст інвестицій;
б) чистий прибуток, приріст власних оборотних коштів, приріст інвестицій, приріст заборгованості;
в) чистий прибуток, амортизаційні відрахування, проценти за кредит;
г) чистий прибуток, амортизаційні відрахування, приріст власного капіталу.
Література