Зміст
1. Порівняльний підхід до оцінки потенціалу підприємства
2. Прикладні аспекти оцінювання потенціалу підприємства
Задача № 1
За наведеними даними визначити конкурентну позицію швейної фірми «Дана» на ринку і зробити висновки щодо управління конкурентоспроможністю її потенціалу.
Таблиця 1 Результати ранжування швейних фірм і їх виробів
№
з/п Швейна фірма Споживчі властивості швейних виробів і їх ранги
Ціна (Ц) Силует (А) Зовнішній
вигляд (Зв) Внутрішня обробка (Во) Надійність (Н) Довговічність (Д)
бал ранг бал ранг бал ранг бал ранг бал ранг бал ранг
1 Дана 47 3 10 1 9 1 10 2 9 1 9 1
2 Володарка 51 5 7 4 5 4 9 3 7 4 4 5
3 КСМ 50 4 6 5 2 7 7 7 6 6 2 7
4 Україна 45 2 8 3 6 3 7 6 6 5 7 3
5 Ластівка 53 6 2 7 2 6 8 5 5 7 3 6
6 Же лань 59 7 9 2 8 2 10 1 9 2 8 2
7 Юність 43 1 4 6 3 5 9 4 8 3 6 4
Вага споживчої властивості 0,13 0,19 0,4 0,08 0,12 0,08
Задача № 2
Використовуючи всю перелічену нижче інформацію, розрахуйте усі можливі види мультиплікаторів: ціна/прибуток, ціна/грошовий потік. Розрахунок треба зробити на одну акцію і по підприємству в цілому. Фірма "Віраж" має в обігу 25000 акцій, ринкова ціна однієї акції 100 грн.
Таблиця 2 Звіт про прибутки й збитки
1. Виручка від реалізації, грн. 500000
2. Витрати, грн. 400000
3. Утому числі, амортизація, грн. 120000
4. Сума сплачених відсотків, грн. 30000
5. Ставка податку на прибуток, % 30
Тестові завдання
1. Наявність конкурентноздатних ідей визначають:
а) технологічні ресурси підприємства;
б) інформаційні ресурси підприємства;
в) ресурси організаційної структури управління;
г) усі перераховані вище види ресурсів.
2. Потенціал підприємства як економічна система включає:
а) ресурси і зв'язки між ними;
б) сукупність відділів і виробничих підрозділів;
в) зовнішнє оточення і внутрішні процеси, а також їхню взаємодію;
г) внутрішні граничні можливості підприємства при використанні всіх наявних ресурсів.
3. Забезпечення потреби в матеріальних ресурсах виключно за рахунок позикових коштів можна розглядати як:
а) силу підприємства; б) слабкість;
в) зовнішню можливість; г) зовнішню загрозу.
4. Міра того, скільки покупець буде готовий заплатити за оцінювану власність – це: а) ціна; б) вартість;
в) витрати; г) собівартість.
5. Яке з нижченаведених положень неправильне?
а) ставка капіталізації – процентна ставка, що використовується для перерахування майбутніх потоків доходів у величину поточної вартості;
б) ставка капіталізації – це процентна ставка, що дозволяє перетворити величину прибутку за один період часу у величину вартості;
в) ставка капіталізації – різниця між ставкою дисконту і середньорічними темпами росту прибутку;
г) ставка капіталізації – різниця між ставкою дисконту й очікуваними середньорічними темпами росту грошового потоку.
6. Особливістю землі як об'єкта оцінки є:
а) необхідність врахування зносу;
б) суттєва залежність вартості від фактору місцезнаходження;
в) наявність активного ринку купівлі-продажу аналогічних об'єктів;
г) необхідність врахування відповідності вимогам стандартів та нормативно-технічної документації.
7. Для приведення вартості машин і обладнання до дати оцінки застосовуються:
а) зведений індекс цін виробників промислової продукції;
б) індекс загальної інфляції;
в) валютні курси;
г) усе перераховане.
8. До нематеріальних активів підприємства відносять:
а) активи, які не можуть створювати доход;
б) активи, термін використання яких перевищує один рік;
в) активи, матеріально-речова форма яких не має суттєвого значення для використання в господарській діяльності;
г) усі відповіді правильні.
9. Найбільш поширеними методом оцінки впливу кадрового потенціалу на вартість підприємства є:
а) індексний метод;
б) кореляційний метод;
в) інтегральний метод;
г) метод експертних оцінок.
10. Доходний підхід до оцінки підприємства представлений методами:
а) дисконтованих грошових потоків і альтернативної вартості;
б) поточної вартості майна і капіталізації прибутку;
в) галузевих співвідношень і прогнозування продажів;
г) дисконтованих грошових потоків і капіталізації прибутку.
Література