Конкурентоспроможність сільськогосподарських підприємств (ID:177259)
Зміст
ЗМІСТ
Вступ
Розділ 1. Теоретико – методичні аспекти конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств
1.1. Конкурентоспроможність як соціально – економічна категорія
1.2. Методичні підходи до управління конкурентоспроможністю та конкурентними перевагами підприємства
1.3 Глобалізаційні процеси, як фактор невизначеності у конкурентній боротьбі
1.4 Місце української сільськогосподарської продукції на світовому аграрному ринку
Розділ 2. Оцінка конкурентоспроможності СТОВ « Кіровоградське »
2.1. Організаційно – економічні особливості функціонування СТОВ
« Кіровоградське»…………………………………………………
2.2. Стан конкурентного середовища СТОВ « Кіровоградське »
2.3. Конкурентні переваги і проблеми СТОВ «Кіровоградське» Розділ 3. Напрями підвищення конкурентоспроможності СТОВ «Кіровоградське
3.1. Підвищення техніко – технологічного рівня підприємства
3.2 Зміцнення кадрового потенціалу підприємства
3.3 Впровадження елементів органічного землеробства
Висновки та пропозиції
Список використаних джерел
Зразок роботи
1.1. Конкурентоспроможність як соціально-економічна категорія
Проблема забезпечення конкурентоспроможності серед сільськогосподарських підприємств має глобальний характер, оскільки, з одного боку, визначає багато аспектів економічної і соціальної політики країни, з іншого – прямо пов’язана з інтересами її громадян, що виступають у ролі споживачів продукції цих підприємств. Процес формування конкурентоспроможних господарських структур ринкового типу, здатних з максимальною ефективністю використовувати землю та забезпечувати стабільну продовольчу безпеку держави посідає важливе місце в аграрній політиці всіх промислово розвинених країн. Значення конкурентоспроможності підприємств аграрної сфери в умовах сучасної економіки зростає: набуває більшої необхідності насичення ринку сільськогосподарськими продуктами вітчизняного виробництва, вимагається покращення їх якості, розширення асортименту, що в кінцевому підсумку визначає здатність країни реалізовувати свою продукцію як усередині, так і за її межами.
Конкурентоспроможність є основою економічного зростання і добробуту економічних суб'єктів. Це питання слід розглядати як комплекс заходів, спрямованих на формування потенціалу виробництва якісної продукції через призму визначення ролі держави та ринкової системи в цьому процесі.
Економічна наука наводить широке коло теоретичних постулатів щодо розуміння сутності конкурентоспроможності як у загальнотеоретичному, так і галузево-специфічному ракурсі. Загальнотеоретичне розуміння конкурентоспроможності у розвитку економіки досить багатогранне. Конкурентоспроможність, як соціально-економічна категорія – це спроможність, вміння досягати законним шляхом найвищих економічних та соціальних переваг [93,с.1]. У літературі конкурентоспроможність визначено як можливість здійснювати свою діяльність за умов відкритого ринку і залишатися тривалий час прибутковим.
2.2. Стан конкурентного середовища СТОВ «Кіровоградське»
Конкуренція є невід’ємним елементом ринкової економіки та потужним двигуном економічного прогресу. Вона завжди привертала увагу багатьох дослідників. Нині, в умовах глобалізаційних тенденцій світової економіки, збільшення відкритості товарних ринків відбувається загострення конкурентної боротьби на всіх рівнях: між державами, їхніми об’єднаннями, регіонами, галузями, підприємствами тощо. Посилення конкурентного тиску на ринкових суб’єктів зумовлює необхідність всебічного аналізу конкурентного середовища для виявлення основних тенденцій та загроз, пошуку можливих шляхів зміцнення своїх позицій.
СТОВ « Кіровоградське » є частиною національного та світового аграрного ринку, а це значить що його продукція поширюється не тільки по країні, а і за її межі. Тому конкуренція і місце на ринку є важливим фактором у діяльності товариства. Велику увагу приділяють конкурентоспроможності продукції, її якості і ціни. Вона розраховується, як відношення корисного ефекту (прибутку) до середньої ціни споживача.
К=П / Цс , 2.1.
де К – коефіцієнт конкурентоспроможності продукції;
П – прибуток;
Цс – ціна реалізації.
Детальну інформацію про конкурентоспроможність продукції товариства подано у таблиці 2.7.
Інші роботи з даної категорії: