Зразок роботи
ВСТУП
Наукове обґрунтування актуальності та значення обраної теми. Стратегічне планування виступає управлінським інструментом прогнозування цілей та шляхів їх реалізації в умовах постійних трансформаційних змін внутрішнього та зовнішнього середовища, що знижують рівень адаптивності підприємств, наслідком чого є дестабілізація функціонування та розвитку.
Застосування стратегічного планування на вітчизняних підприємствах носить фрагментарний характер, серед причин слід виділити: необґрунтованість методичного інструментарію, використовуваного при реалізації процесу планування, відсутність системності при розробці сукупності показників стратегічного планування розвитку, неефективність оцінки, контролю реалізації стратегії та зворотного зв’язку. Особливого значення набуває необхідність вирішення проблем організації та інтеграції стратегічного планування розвитку з існуючим процесом планування діяльності підприємств, що виробляють медичну продукцію.
Теоретичні положення та науково-практичні аспекти стратегічного планування функціонування і розвитку підприємств висвітлені у працях вітчизняних та зарубіжних вчених, зокрема: Р. Акоффа, І. Ансоффа, Дж. Армстронга, О. Гончар, П. Друкера, В. Зінченка, М. Кизима, У. Кінга, Г. Кіндрацької, Д. Кліланда, І. Кузнецової, О. Кузьміна, В. Ляско, Т. Любанової, Г. Мінцберга, А. Міщенка, Т. Мостенської, В. Пастухової, А. Пилипенка, М. Портера, І. Смоліна, А. Томпсона, Г. Тарасюк, Р. Фатхутдинова, А. Чандлера, З. Шершньової та інших. Проте, для розв’язання проблем, що стосуються особливостей організації процесу стратегічного планування розвитку підприємств різних сфер діяльності важливим є подальше вивчення та розробка теоретико-методичного базису планування з урахуванням галузевої приналежності підприємств.
Запровадження практики стратегічного планування розвитку вітчизняних підприємств, що працюють у виробництві медичної продукції потребує врахування обмежень та подолання перешкод, що продукуються нерозвиненістю теоретичного і методичного забезпечення планування діяльності підприємств у ринкових умовах господарювання, невідповідністю рівня кваліфікації спеціалістів у сфері стратегічного планування, матеріальними витратами тощо. Їх вирішення обумовлює важливість теми дипломної роботи, її мети та завдання.
Метою дипломної роботи є дослідження теоретичних і практичних основ стратегічного планування на підприємстві та розробка пропозицій по удосконаленню даного процесу.
Відповідно до поставленої мети завданнями дипломної роботи є:
- розглянути економічний зміст та значення стратегічного планування на підприємстві;
- вивчити принципи та етапи стратегічного планування;
- дослідити основні методи та моделі стратегічного планування;
- розглянути організаційно-економічну характеристику ТОВ "Х";
- провести аналіз зовнішнього середовища підприємства ТОВ "Х";
- дослідити стан стратегічного планування діяльності ТОВ "Х"»;
- ознайомитися із зарубіжним досвідом стратегічного планування на підприємствах;
- розробити стратегічний план розвитку ТОВ "Х".
Об’єктом дослідження є процес стратегічного планування на підприємстві ТОВ "Х".
Предметом дипломної роботи виступають теоретичні основи, методичні підходи та практичні рекомендації щодо стратегічного планування на досліджуваному підприємстві.
Вирішенню визначених у роботі завдань сприяло застосування спеціальних та загальнонаукових методів здійснення економічних досліджень. Зокрема, використовувалися такі методи: монографічний, аналізу та синтезу, порівняння, узагальнення – для розгляду теоретичних аспектів стратегічного планування; групування, порівняння, графічний – для оцінки економічних показників підприємства; абстрактно-логічний метод – для вивчення пропозицій по удосконаленню стратегічного планування на підприємстві.
Інформаційною базою дослідження є: наукові праці вітчизняних та зарубіжних економістів з з питань стратегічного планування; офіційні статистичні дані ТОВ "Х"; ресурси Internet.