0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Ресурсний потенціал підприємства (ID:190081)

Тип роботи: курсова
Сторінок: 56
Рік виконання: 2016
Вартість: 250
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 1. Поняття, роль, складові ресурсного потенціалу. 2. Чинники, що обумовлюють стан та ефективність використання ресурсного потенціалу. 3. Організаційно-економічна характеристика ТзОВ «Ренесанс». 4. Аналіз стану та розвитку ресурсного потенціалу ТзОВ «Ренесанс». 5. Аналіз ефективності використання ресурсного потенціалу ТзОВ «Ренесанс». 6. Шляхи підвищення ефективності використання ресурсного потенціалу ТзОВ «Ренесанс». ВИСНОВКИ І ПРОПОЗИЦІЇ
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
1. ПОНЯТТЯ, РОЛЬ ТА СКЛАДОВІ РЕСУРСНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА Головною метою функціонування підприємства є одержання прибутку або досягнення соціального ефекту, що визначає ступінь розвитку підприємства та є запорукою його успіху. Господарська діяльність підприємства пов’язана з постійним використанням різноманітних ресурсів, які тією чи іншою мірою впливають на ефективність його функціонування. Ресурси фірми (організації) – ресурси, що забезпечують стабільну та ефективну роботу фірми (організації). До них належать засоби виробництва, люди, наукові лабораторії, форми і методи організації виробництва, маркетингові служби, інформаційні ресурси, цінності, запаси та ін. Саме за допомогою ресурсів підприємство може успішно функціонувати; ресурси – це базис у формуванні потенціалу підприємства, але сама по собі їх наявність не є гарантом досягнення будь-яких цілей. Другою, не менш важливою складовою потенціалу виступають здібності підприємства мобілізувати ресурси у ході здійснення бізнес-процесів. Отже, потенціал підприємства можна визначити як можливість системи ресурсів і компетенцій підприємства створювати результат для зацікавлених осіб за допомогою реалізації бізнес-процесів [14, с. 208] В етимологічному значенні термін “потенціал” походить від латинського potentia й означає “потужність, сила”. Існують різноманітні підходи до визначення сутності потенціалу, зокрема: відповідно до визначення Великого економічного словника потенціал як економічна категорія становить наявні можливості, ресурси, запаси, засоби, що можуть бути використані для досягнення, здійснення будь-чого [38 ,с. 5]. Потенціал підприємства – це складна, динамічна, поліструктурна система. Ця агломерація має певні закономірності розвитку, від уміння використати які вирішальною мірою залежить ефективність економіки, темпи та якості її зростання. Економічна енциклопедія потенціал визначає як наявні в економічного суб’єкта ресурси, їх оптимальна структура та вміння раціонально використати їх для досягнення поставленої мети [14, с. 13]. Отже, потенціал підприємства характеризується чотирма основними рисами. По-перше потенціал підприємства визначається його реальними можливостями в тій чи іншій сфері соціально-економічної діяльності, причому не тільки реалізованими, а й нереалізованими з будь-яких причин. По-друге, потенціал підприємства характеризується також і певним обсягом ресурсів, як залучених у виробництво, так і ні, але підготовлених до використання. По-третє, потенціал визначається ще й навичками різних категорій персоналу до його використання з метою виробництва товарів, здійснення послуг, отримання максимального доходу (прибутку) і забезпечення ефективного функціонування та сталого розвитку виробничо-комерційної системи. По-четверте, рівень і результати реалізації потенціалу визначаються також формою підприємництва та адекватною їй організаційною структурою [36, с. 12]. Оптимальна структура потенціалу підприємства повинна мати мінімальну кількість компонентів, але разом з тим, вони повною мірою повинні виконувати задані функції. Іншим підходом до визначення сутності потенціалу підприємства є ресурсна концепція, відповідно до якої потенціал підприємства розглядається як система ресурсів, що вступають у взаємодію й обумовлюють досягнуті результати. Н. С. Краснокутська вважає, що на сьогоднішній день найбільшого поширення одержала концепція виділення в сукупності ресурсів наступних елементів: - технологічні ресурси; - технічні ресурси; - кадрові ресурси; - просторові ресурси; -інформаційні ресурси; -ресурси організаційної структури системи управління; - фінансові ресурси; - ділова репутація, тобто наявність позитивного іміджу. Це означає, що маючи у своєму розпорядженні достатню кількість ресурсів підприємство тією чи іншою мірою здатне задовольняти потреби і запити потенційних покупців [21, с. 12-15]. У рамках кожної функціональної області підприємства (виробництва, маркетингу,кадрів, фінансів, інформації і т.д.) формується свій внутрішній потенціал, який можна структурувати на об’єктний і суб’єктний. До об’єктних складових потенціалу підприємства відносяться: - виробничий потенціал; -інноваційний потенціал (характеризує можливості підприємства в сфері розробки та впровадження інновацій); -фінансовий потенціал; - потенціал відтворення (характеризує можливості діючої системи формування та відновлення основних фондів забезпечення необхідного рівня конкурентоспроиожності продукції підприємства); -інформаційний потенціал; -інфраструктурний потенціал (характеризує привабливість місця розташування підприємства з погляду розвитку ринкової інфраструктури, транспортних комунікацій та інших факторів). До суб’єктних складових потенціалу підприємства відносять: -науково-технічний потенціал; -маркетинговий потенціал; -потенціал організаційної структури управління (характеризує можливості сформованої організаційної структури управління забезпечувати високий рівень ефективності функіонування підприємства в умовах мінливості зовнішнього середовища); -кадровий потенціал; -управлінський потенціал [21, с. 17-18]. Рис.1.1 дає змогу розглянути ресурсний потенціал на макрорівні. Рис. 1.1. Складові ресурсного потенціалу підприємства [36, с. 476]. Традиційно виділяються чотири критерії для оцінювання ресурсного потенціалу: 1. Цінність. Стратегічним може бути лише цінний ресурс – за необхідності він повинен сприяти підвищенню продуктивності та ефективності організації. 2. Раритетність. Ресурс є стратегічним, якщо він рідкісний та користується велики попитом. 3. Неповторність. Ресурс повинен бути не тільки цінним та рідкісним, а ще й унікальним. 4. Замінність. Якщо ж конкуренти зможуть знайти заміну такому ресурсу, він стане стратегічним. Довгострокова конкурентоспроможність підприємства залежить від його вміння своєчасно розпізнавати релевантні зміни в конкурентному середовищі і розвивати свої ресурси так, щоб адекватно відповідати на ці зміни. В останніх публікаціях європейських вчених, зокрема Томаса Йеннера, все частіше наголошується на визначення стратегічного потенціалу фірми. Велика перевага інтеграційного принципу полягає в зведенні до купи окремих знань стосовно багаторазових і незалежних рішень. Так, порівняння наявних ресурсів та потреб в них дозволяє більш точно проаналізувати реальний стратегічний стан. Завдяки інтегративному принципу можна обгрунтувати декілька перспектив з врахуванням наявного та необхідного стратегічного потенціалу. Сильні та слабкі сторони підприємства зазвичай представлені його ресурсами та компетенціями, які у сукупності створюють потенціал для використання ринкових шансів, що надаються. Із поєднання специфічного для підприємства внутрішнього потенціалу з ринковим складається стратегічний потенціал, який необхідно приймати як передумову успішної діяльності у віддаленій перспективі [2, с. 158]. Проте наявність відповідного ресурсного забезпечення може створити для підприємства конкурентні переваги лише у короткостроковому періоді, адже на ресурси постійно впливають такі фактори як старіння (моральне і фізичне), знос, повне використання, збільшення вартості закупівель нових ресурсів та ін. Саме тому важливим для підприємства є визначення факторів, які впливають на обсяги його діяльності, правильне планування і прогнозування, а також обгрунтування стратегії його розвитку. Отже, різноманіття підходів до розуміння сутності потенціалу підприємства дозволяє вважати його багаторівневим і багатоаспектним поняттям, зміст якого розкривається у всьому комплексі його проявів. Необхідність забезпечення ефективності функціонування і зміцнення конкурентоспроможності підприємства на ринку, формування і оцінка поточних і перспективних можливостей підприємства, тобто його потенціалу – це одна з основних і першочергових задач його керівництва, адже в умовах сучасного ринку, який характеризується мінливістю попиту та пропозиції, зміни цін на товари і фактори виробництва, змінами в конкурентному середовищі й іншими макро- і мікроекономічними факторами, досить важко утримувати лідерську позицію. І саме наявний у підприємства ресурсний потенціал є базою для його поточної діяльності та розвитку в майбутньому.