Зміст
11.Підприємницька діяльність у туризмі
Тестові завдання
40. Виручка від реалізації являє собою:
а) суму грошових коштів, яка отримана туристичним підприємством за проданий туристичний товар та надання послуг;
б) різницю між валовим прибутком та сумою платежів до бюджету;
в) грошові кошти, які підприємство має право використовувати для оплати своїм працівникам.
41. Прибуток підприємства виконує декілька функцій:
а) фіскальну;
б) контролюючу;
в) характеризує економічний ефект, отриманий як результат господарської діяльності у формі грошових накопичень;
г) відображає кінцеві результати торгово-посередницького процесу.
42. Валовий прибуток – це:
а) сума грошових коштів, яка отримана туристичним підприємством за проданий туристичний товар та надання послуг;
б) різниця між валовим прибутком та сумою платежів до бюджету;
в) грошові кошти, які підприємство має право використовувати для оплати своїм
працівникам;
г) фінансові результати від реалізації продукції (робіт, послуг), основних засобів та іншого майна господарюючих суб'єктів, а також доходів від позареалізаційних операцій за вирахуванням збитків від різних господарських операцій.
43. Основними шляхами збільшення прибутку є:
а) збільшення обсягу продаж туристичного продукту;
б) розширення номенклатури турпродукту;
в) зменшення собівартості турпродукту;
г) розширення ринку продуктів;
д) усе вищезазначене;
є) інший варіант.
44. Рентабельність – це:
а) якісний показник;
б) відносний показник;
в) абсолютний показник;
г) показник, який відображає рівень прибутковості певної бази.
45. Рентабельність реалізованої продукції визначається як:
а) співвідношення загальної суми валового прибутку до середньорічної вартості основних фондів, нематеріальних активів та матеріальних оборотних засобів;
б) співвідношення прибутку від реалізації продукції до повної собівартості РП;
в) співвідношення обсягу наданих послуг та середньорічної вартості основних фондів.
46. Мінімальний прибуток:
а) визначається за рівнем середньогалузевого;
б) забезпечує мінімальний рівень рентабельності на вкладений капітал;
в) пов'язаний з реалізацією цілей підприємства й обраною ціновою політикою на регіональному ринку продукції та послуг.
47. Фінанси підприємства являють собою:
а) систему грошових відносин, які відображають формування, розподіл та використання грошових фондів і доходів суб'єктів господарювання в процесі відтворення;
б) систему економічних відносин, які виникають у процесі формування, розподілу та використання грошових фондів підприємства;
в) сукупність грошових відносин, пов'язаних з формуванням, мобілізацією та розміщенням фінансових ресурсів і з обміном, розподілом та перерозподілом вартості створеного на основі їх використання ВВП.
48. Фінансові відносини – це:
а) система грошових відносин, які відображають формування, розподіл та вико¬ристання грошових фондів і доходів суб'єктів господарювання в процесі відтворення;
б) система економічних відносин, які виникають у процесі формування, розподілу та використання грошових фондів підприємства;
в) сукупність грошових відносин, пов'язаних з формуванням, мобілізацією і розміщенням фінансових ресурсів та з обміном, розподілом і перерозподілом вартості створеного на основі їх використання ВВП;
г) відносини, які виникають при грошовому потоці, обігу грошей, які протікають у часі.
49. Які функції виконують фінанси підприємства?
а) фіскальна;
б) розподільча;
в) контрольна.
50. Усі джерела фінансових ресурсів за режимом використання поділяються на такі:
а) власні;
б) позикові;
в) зовнішні;
г) усе вищезазначене;
д) інший варіант.
Задача №1
Турфірма надає одну послугу. Середні змінні витрати на її виробництво та реалізацію складають 50 грн. Ціна одиниці турпослуги дорівнює 80 грн. Постійні витрати складають 20000 грн.
Розрахувати точку беззбитковості.
Задача №2
Розрахувати коефіцієнти: автономії, загальної та абсолютної ліквідності, співвідношення позичкового та власного капіталу.
Таблиця 1 Вихідні дані
Актив На поча¬ток року, тис. грн. На кінець року, тис. грн. Пасив На поча¬ток року, тис. грн. На кінець року, тис. грн.
1. Гроші 415 515 1. Короткострокова позичка банку 615 315
2. Цінні папери 215 – 2. Розрахунки з кредиторами 1415 1015
3. Дт заборгова¬ність 615 415 3. Короткострокова заборгованість 2030 1330
4. Запаси ТМЦ 3015 2815 4. Довгостроковий позичковий капітал 1615 1915
5. Мобільні кошти 1245 930 5. Акціонерний капітал 1515 1515
6. Довгострокові інвестиції 2015 2015 6. Резервний капітал 1015 1015
7. Нематеріальні активи 215 235 7. Нерозподілений
прибуток 315 235
Баланс 6490 6010 Баланс 6490 6010
Задача №3
Керівництво міжнародної корпорації мережі ресторанів вирішує питання, в якому місті відкривати ресторан. Є 2 проекти:
Таблиця 2 Вихідні дані
Місто Ймовірність події Очікуваний прибуток, тис. $
Альбукерке Успіх (0,5) 220
Невдача (0,5) 120
Санта-Фе Успіх (0,5) 380
Невдача (0.5) 80
Для того щоб відкрити ресторан, потрібно 700 тис. $. Придбання землі: Альбукерке – 500 тис.$, Санта-Фе – 1 млн $. Безризикова віддача на капітал 10%. Обгрунтувати рішення, в якому місті слід відкривати ресторан.
Задача №4
У міжнародній туристичній компанії є можливість вибору стратегії свого розвитку за одним з двох можливих напрямів:
1-й характеризується тим, що фірмі потрібно зробити одноразові інвестиції в розмірі 100 тис. $. Ураховуючи зміни, які виникли на ринку, де фірма працює, може скластися 4 варіанти ситуацій:
– фірма отримає прибуток у розмірі 40%;
– фірма отримає прибуток у розмірі 10%;
– 10% реклама;
– збитки 20%;
2-й напрям:
– прибуток 70%;
– 10% реклама;
– 10% реклама;
– збитки 50%.
Оцінити, який напрямок кращий.
Література