Зміст
Зміст :
Вступ
1. Суть комерційної діяльності підприємства в сучасних умовах
1.1. Поняття комерційної діяльності
1.2. Організаційно-правові форми суб’єктів
1.3. Чинники розвитку комерційної діяльності
2. Оцінка комерційної діяльності підприємства в сучасних економічних умовах
2.1. Характеристика концепції комерційно-посередницької діяльності підприємства
2.2. Структурна побудова комерційних служб підприємства їх функції
2.3. Соціально-економічна ефективність комерційної діяльності
3. Напрями розвитку та удосконалення комерційної діяльності підприємства
Висновки та пропозиції
Список використаної літератури
Додатки
Висновки та пропозиції
Комерційна діяльність – це система відносин – економічних і торговельно-технологічних – у сфері обігу, мета яких полягає в досягненні взаємовигоди,для продавця – отримання прибутку та синергетичного ефекту, для покупця –задоволення потреб і більш якісного обслуговування.
Управління відносинами в комерційній діяльності здійснюється через виконання певних функцій.
На підприємствах функції комерційної діяльності виконують різні функціональні підрозділи, найменування і склад яких залежить від масштабів підприємства, його традицій і т. д.
Комерційна діяльність підприємства приречена на невдачу, якщо воно не мас необхідних відомостей про перспективи руху товарів, місткість ринку, активність на ньому конкурентів, стан попиту та пропозиції, зміни у потребах покупців.
В курсовій роботі досліджено динаміку основних показників діяльності ТОВ «Епіцентр К». З’ясовано що у 2010 р. в порівнянні з 2008 р. підприємство поліпшило комерційну активність, збільшивши обсяг продаж на 278423,5 тис.грн., або на 55,7%. Зростання показників продажу забезпечило прибутковість господарської діяльності та збільшення доданої вартості підприємства, а також прибутку з метою оподаткування. У 2010 р. сума чистого прибутку становила 11421,9 тис.грн., що на 2511,5 тис.грн. або на 28,2 % більше рівня 2008 р.
За результатами конкурентного аналізу ринку визначено, що лідируюче положення займають такі компанії як ТОВ «Епіцентр К» , ТОВ «Орміс» і ТОВ «Промінструмент». Інші компанії мають досить великий відрив від лідерів і не мають великого впливу на ринок. Компанії-лідери мають між собою незначні відмінності, через подiбнiсть обраної стратегiї та формату торговельної мережі та через спiльне регiональне поле роботи на ринку.
Оцінка рівня конкурентоспроможності ТОВ «Епіцентр К» дозволила з’ясувати, що підприємство поступається ТОВ „Орміс” за окремими факторами конкурентоспроможності.
Проведений конкурентний аналіз дозволив зробити висновок, що найбільш доцільною стратегією для ТОВ «Епіцентр К»слід обрати стратегію лідерства, використовувати свої сильні сторони та створювати конкурентні переваги, що зможе дуже зацікавити лояльних споживачів.
Для зміцнення конкурентних переваг ТОВ «Епіцентр К» проведено оцінку найбільш ймовірних альтернатив і визначено комплекс заходів посилення конкурентоспроможності торговельної мережі ТОВ «Епіцентр К»:
1. підвищення якісного рівня торговельного обслуговування споживачів;
2. впровадження стандартів торговельного обслуговування і контроль їх дотримання;
3. професійний розвиток персоналу і систематична його атестація; розвиток персоналу.
4. насичення формату торговельної мережі ТОВ «Епіцентр К» новими послугами-сервiсами (безкоштовна консультація і тестування продукції);
5. розробка програм лояльності шляхом впровадження дисконтних карток з накопиченням знижок;
6. створення вигідних товарних пропозицій, розрахованих на різні сегменти ринку;
7. впровадження смс-розсилки для власників дисконтних карток про різноманітні заходи в торговельній мережі.
8. відкриття сервісного центру з метою більш повного задоволення потреб споживачів та формування їх лояльності до підприємства.
Щоб поліпшити якість торговельного обслуговування в мережі ТОВ «Епіцентр К» , необхідно створити систему сервіс-менеджменту, основною функцією якої є контроль стандартів обслуговування клієнтів, що впливає на розмір винагороди кожного співробітника, зв'язаного із сервісом в магазині: продавців-консультантів, касирів, охоронців.
Для покращення якості торговельного обслуговування споживачів та підвищення рівня конкурентоспроможності ТОВ «Епіцентр К» необхідно запровадити комплексну систему професійного розвитку персоналу і запровадження регулярних атестаційних перевірок рівня компетентності і професійного розвитку торговельного персоналу.
Слід обрати такий варіант позиціонування товарів і послуг ТОВ «Епіцентр К», як наголошення на високій якості товарів та рівня обслуговування, наявності широкого кола додаткових послуг, спеціальних пропозицій, аналогів яким немає – безкоштовна консультація фахівців, тестування і прокат інструменту і т.д. Тобто звертати увагу на унікальність послуг, також на зручність здійснення покупки в мережі магазинів.