Зміст
Вступ
Розділ і теоретичні засади формування якості продукції в умовах ринкової економіки
1.1 Сутність, цілі і методи забезпечення менеджменту якості
1.2 Стандарти як нормативна база якості продукції
1.3 Управління якістю та елементи системи якості
Розділ 2 практичні аспекти оцінки рівня якості продукції умг „черкаситрансгаз”
2.1 Організаційно-економічна характеристика підприємства УМГ „Черкаситрансгаз”
2.2 Показники та аналіз якості продукції на підприємстві
Розділ 3 шляхи підвищення якості продукції
3.1 Способи підвищення якості продукції за допомогою технічних, організаційних, економічних та суб’єктивних факторів
3.2 Роль маркетингу в формуванні системи якості на підприємстві
3.3. Застосування світового досвіду управління якістю на підприємстві
Висновки
Список використаної літератури
У ринковій економіці якість розглядається з позицій споживача. Оцінити якість продукції дозволяє спеціальна область науки - кваліметрія.
Якість забезпечує конкурентоспроможність товару.
Програма якості не може бути вирішена без участі учених, інженерів, менеджерів.
Якість визначається дією багатьох випадкових, місцевих і суб'єктивних чинників. Для попередження впливу цих чинників на рівень якості необхідна система управління якістю.
Для успішної роботи на сучасному ринку наявність у підприємств системи якості, відповідної стандартам ІСО 9000, і сертифікату на неї є необхідною умовою.
У цілому можна сказати, що підприємство УМГ „Черкаситрансгаз” питанням якості надає велику увагу. Але для поліпшення діяльності УМГ „Черкаситрансгаз” необхідно більш широко застосовувати методи маркетингових досліджень, а також особливу увагу звернути на проблему персоналу. Є очевидним є той факт, що УМГ „Черкаситрансгаз” відчуває гостру недостачу, по-перше, у високо кваліфікованих фахівцях з питань економіки, менеджменту, маркетингу, а по-друге, існує недостача в молодих і енергійних фахівцях.
Таким чином, вирішення проблеми підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств повинно починатися, в першу чергу, з перегляду підходів до забезпечення якості. Враховуючи сучасні тенденції розвитку економіки, якість повинна створюватись на всіх етапах життєвого циклу продукту або послуги, які забезпечують кінцеве споживання. Фактично мова йде про загальну систему управління організацією з акцентом на якості, яка забезпечує якісне здійснення всіх процесів та спрямовує зусилля на створення якісного результату, що реалізується в межах його функціонування. Тобто якість є мірою взаємовідносин суб’єктів господарювання, які створюють якісний бізнес в цілому.