Зміст
Вступ
РОЗДІЛ 1. Теоретичні основи планування прибутку в сучасних умовах
1.1. Економічна сутність, функції та фактори прибутку
1.2. Правові основи планування прибутку підприємств
1.3. Суть фінансового планування та методи планування прибутку підприємства
1.4. Розподіл прибутку підприємства
РОЗДІЛ 2. Аналіз ефективності планування прибутку ВАТ „Волинський м’ясокомбінат”
2.1. Організаційно-економічна характеристика підприємства як суб’єкта господарювання
2.2. Аналіз фінансових результатів підприємства
2.3. Організація планово-економічної роботи на підприємстві
РОЗДІЛ 3. Вдосконалення механізму планування прибутковості ВАТ „Волинський м’ясокомбінат”
3.1. Визначення мети і цілей підприємства
3.2. Механізм впровадження бюджетного планування на підприємстві
3.3. Шляхи зростання рівня прибутковості підприємства
Висновки
Список використаної літератури
Вся перспективна і поточна діяльність підприємства спрямована на отримання прибутку для забезпечення свого існуючого стану та подальшого розвитку. Тому головним у діяльності підприємства є розробка ефективної стратегії формування та розподілу прибутку.
Метою дипломної роботи є вивчення теоретичних аспектів планування прибутку і застосування набутих навичок у практичній діяльності підприємства.
За результатами виконаних досліджень здійснено наступні висновки та пропозиції:
1. Прибуток - економічна категорія. Визначення його суті у багатьох літературних джерелах зводиться до того, що прибуток - це частина вартості додаткового продукту, додатковий продукт, виражені в грошах, частина чистого доходу, одна із його форм тощо. Прибуток, як економічна категорія, представляє собою грошовий вираз вартості реалізованого чистого доходу, основну форму грошових накопичень господарюючих суб'єктів. Він характеризує доходність підприємства від проведення відповідних заходів, окупність вкладених витрат і використаного майна в результаті проведення заходів.
Сума отриманого прибутку - показник, який характеризує результативність роботи підприємства, фінансовий результат його підприємницької діяльності.
2. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства дозволив виявити, що в 2005 р. виробнича і фінансова ситуація на підприємстві значно покращилась : зросли темпи росту обсягу виробництва і реалізації продукції, а також темпи росту валового і чистого прибутку. Підвищились і показники використання ресурсів підприємства: продуктивність праці, фондовіддача, коефіцієнт оборотності і оборотних засобів. Рентабельність господарської діяльності в 2003-2004 рр. була негативною, а в 2005 р. Підприємство досягло рівня рентабельності 11,4%. Зростання рівня прибутковості пояснюється перш за все тим, що на протязі цих років істотно підвищились ціни на м’ясо-продукти, що дозволило збільшити виручку, а модернізація технологічного процесу і економія на постійних витратах дозволила знизити собівартість виробництва. ВАТ „НВМК” є перспективним і головною задачею на сучасному етапі є збереження темпів нарощування обсягів господарської діяльності та прибутку від реалізації продукції.
3. Фінансово-економічна робота на ВАТ „НВМК” здійснюється за такими основними напрямками:
— фінансове прогнозування та планування;
— аналіз та контроль виробничо-господарської діяльності;
— оперативна, поточна фінансово-економічна робота.
Планово-економічний відділ ВАТ „НВМК” складає перспективні, поточні та оперативні фінансові плани. Поточний фінансовий план складається у формі балансу доходів та витрат, оперативний — у формі платіжного календаря.
Аналітичну роботу в ВАТ „НВМК” можна поділити на два блоки:
1) аналіз фінансових результатів та рентабельності;
2) аналіз фінансового стану підприємства.
Матеріали аналізу використовуються в процесі фінансового планування та прогнозування.
Зміст поточної оперативної фінансової роботи на підприємстві полягає в: постійній роботі зі споживачами стосовно розрахунків за реалізовану продукцію, роботи, послуги; розрахунків за поставлені товарно-матеріальні цінності та послуги з постачальниками; забезпеченні своєчасної сплати податків, інших обов'язкових платежів у бюджет та цільові фонди; своєчасному проведенні розрахунків по заробітній платі; своєчасному погашенні банківських кредитів та сплата відсотків.
4. З метою удосконалення процесу планування прибутковості на ВАТ „НВМК” пропонується розробка ефективної стратегії формування прибутку підприємства та впровадження бюджетного планування на підприємстві.
5. Найсприятливішою стратегією для ВАТ „НВМК” на сучасному етапі визначено стратегію прибутковості, що передбачає зростання рівня прибутковості шляхом:
зростання обсягу виручки на 10% (зростання фізичного обсягу продаж і середньо реалізаційних цін) ;
утримання собівартості виробництва на рівні 2005 р.(зростання на 10% через збільшення обсягу виробництва).
На основі запланованих нормативів мають складатися відповідні бюджети:
Бюджет продаж.
Бюджет виробництва продукції.
Бюджет витрат на виробництво
Бюджет операційних витрат
Бюджет прибутку.
6. Для підвищення рівня прибутковості ВАТ „НВМК” здійснено такі пропозиції.
Зниження цін при закупці товарів, скорочення числа посредників при закупці товарів, закупка товарів за зниженими цінами на сезоних ярмарках, передевяткових розпродажах; за рахунок зростання цін реалізації товарів, підвищення рівня торговельного обслуговування, використання сприятливої торговельної кон”юнктури;
Зниження витрат обігу за рахунок якісного стану основних фондів, зростання ефективності їх використання; розробити ламку систему планування витрат, враховуючи зміни внутрішніх умов, важливість інформації; своєчасне виявлення задач зниження витрат обігу.
розширення своєї торговельної діяльність за рахунок:
- Розширення асортиментної структури товарів.
- Укладення договорів з великими торгівельними ланками (супермаркетами, оптовиками і т.д.)..
- Організація виїздної торгівлі.
- Проведення рекламних заходів стосовно товарів (робіт, послуг), що продаються, надання послуг (виконання робіт) з метою реклами.
- Збільшення асортименту м’ясних виробів.
- Відкриття торговельних кіосків по м.Житомиру і Волинську.
Комплексне виконання цих заходів дозволить покращити рівень прибутковості підприємства.
Що стосується вищення прибутковості підприємств на державному рівні, доцільно запровадити регресивну податкову шкалу, коли ставки податків зменшуються разом із підвищенням величини отриманого підприємствами прибутку.