Зміст
Вступ
Розділ 1 Теоретичні засади управління необоротними активами підприємства
1.1. Сутність необоротних активів та їх значення в діяльності підприємства
1.2. Характеристика складових елементів необоротних активів
1.3. Методологія оцінки та управління необоротними активами підприємства
Розділ 2 Аналіз ефективності управління необоротними активами підприємства
2.1. Організаційно – економічна характеристика підприємства
2.2. Оцінка стану, структури та ефективності використання необоротних активів
2.3. Аналіз управління необоротними активами на підприємстві
Розділ 3 Шляхи покращення майнового стану підприємства
Висновки
Список використаної літератури
Додатки
Основною продукцiєю, що випускає завод є устаткування для механiзацiї трудомiстких процесiв в металургiйному комплексi, верстати, буровi БТС 150, якi використовуються для бурiння шурфiв в м'яких, мерзлих грунтах. Виробництво не залежить вiд сезонних змiн. Основними замовниками продукцiї є металургiйнi комбiнати України, корпорацiя "Транстроймаш" - Росiя. Сировинна база розташована на територiї України. Основним конкурентом пiдприємства є Можайський експерементально-механiчний завод, який має значний ступiнь конкуренцiї, ТОВ "Факел", який розташований в м. Мелiтополь.
Оцінка основних економічних показників діяльності підприємства свідчить про наступне:
- вартість майна підприємства в 2008 році зростає на 5769,8 тис.грн. або 31,04%, а в 2009 році – зменшується на 5461,8 тис.грн. або 22,42%;
- сума необоротних активів зменшується на 672,3 тис.грн. або 6% в 2008 році і на 487,1 тис.грн. або 4,63% в 2009 році;
- сума оборотних активів зростає на 369,6 тис.грн. або 4,81% в 2008 році і на 6240,5 тис.грн. або 77,46% в 2009 році;
- сума власного капіталу знижується в 2008 році на 1075,1 тис.грн. або 6,8%, а в 2009 році на 1495,8 тис.грн. або 10,15%;
- сума поточних зобовязань зросла на 767,1 тис.грн. або 24,87% в 2008 році і на 7265,6 тис.грн. або 188,65% в 2009 році;
- сума чистого доходу від реалізації зменшилась на 1201 тис.грн. або 8,52% в 2008 році і на 1229 тис.грн. або 9,54% в 2009 році;
- собівартість реалізованої продукції зменшилась на 277 тис.грн. або 2,5% в 2008 році і на 1621 тис.грн. або 14,98% в 2009 році;
- сума валового прибутку знизилась на 923,3 тис.грн. або 30,88% в 2008 році і зросла на 392 тис.грн. або 18,97% в 2009 році;
- сума чистого прибутку є позитивною величиною, яка становить 12,8 тис.грн., лише в 2007 році, а в 2009 році збиток зростає;
- чисельність працюючих в 2007-2009 році зменшується на 31 особу в 2008 році і на 53 особи в 2009 році;
- сума фонду оплати праці зросла на 250,3 тис.грн. або 5,46% в 2008 році і на 1309 тис.грн. або 27,06% в 2009 році;
- фонд робочого часу свіх працівників зменшується в 2008 році на 57274 год. і в 2009 році на 107256 год.
- середньорічна оплата праці зросла в 2008 році на 1544 грн. або 13,97% і в 2009 році на 5972 грн. або 47,41%;
- середньомісячна заробітна плата збільшилась на 128,7 грн. або 13,97% в 2008 році і на 497,6 грн. або 47,4 грн.;
- продуктивність праці зменшилась в 2008 році на 0,39 тис.грн. або 1,15% і в 2009 році на 1,34 тис.грн. або 3,99%;
- трудомісткість при цьому знизилась в 2008 році на 0,29 грн. або 1,69% і зросла на 0,88 грн. або 5,22% в 2009 році.
Таким чином, основні показники діяльності свідчать про погіршення стану підприємства в 2008 році порівняно з 2007 і в 2009 році порівняно з 2008 роком.
Для збільшення ефективності своєї діяльності підприємство має розширювати обсяги виробництва і збуту продукції. На сьогоднішній день воно взмозі виготовляти під замовлення і реалізувати великий асортимент машинобудівної продукції. Проблемою залишається те, що наявні кризові ситуації в країні не дозволяють підприємству в повній мірі реалізувати власні потужності, про що свідчить, зокрема його збиткова діяльність за останні 2 роки (1075,1 тис.грн. в 2008 році і 1496 тис.грн. в 2009 році). Підприємство завантажено вього на 50-55%, хоча воно проводить активну маркетингову політику пошуку покупців, має ділові стосунки з закордонними підприємствами і всіляко намагається вийти на колишній прибутковий рівень виробництва. Подібна ситуація спостерігається не лише з даним підприємством, але і з більшістю машинобудівних підприємств області. На сьогодні передчасно і неактуально підприємству розширювати свою діяльність в області машинобудування, оскільки воно не зможе забезпечити собі ринок збуту.
Разом з тим, підприємство виготовляє крім машинобудівної продукції ще й керамічну цеглу, питома вага якої в загальному обсязі її виготовлення становит 3,83% в 2007 році, 5,07% в 2008 і 5,31% в 2009 році. Було б доцільно розширити обсяги виготовлення продукції за рахунок створення ще одного цеху з виготовлення цегли. На початок 2010 року в Україні будівництво промислових і житлових споруд починає відновлюватись, продовжується будівництво обєктів, які раніше були законсервовані, частина підприємств по виготовленню цегли ще не відновила свою діяльність, тому попит на дану продукцію в Черкаській області є і ринок збуту підприємству буде забезпечено.
Таким чином, підприємству вдасться вже в перший рік впровадження пропозиції вийти на прибутковий рівень виробництва. Таким чином, пропозиція є рентабельною, прибутковою і може бути рекомендована до впровадження в діяльність підприємства.
Перелік табличного і графічного матеріалу:
Рис.2.1 Організаційна структура підприємства
Таблиця 2.1 Аналіз основних економічних показників діяльності підприємства
Таблиця 2.2 Оцінка ліквідності підприємства
Таблиця 2.3 Оцінка показників фінансової стійкості підприємства
Таблиця 2.4 Показники аналізу ділової активності підприємства
Таблиця 2.5 Аналіз рентабельності підприємства
Таблиця 2.6 Динаміка і структура необоротних активів підприємства
Таблиця 2.7 Динаміка показників ефективності використання основних засобів
Таблиця 3.1 Об'єкти й напрямки інвестицій
Таблиця 3.2 Аналіз витрат на маркетинг підприємства в рік
Таблиця 3.3 Змінні витрати на виробництво 1 тис.шт. цегли
Таблиця 3.4 Постійні витрати на виробництво цегли
Таблиця 3.5 Розрахунок чисельності та фонду оплати праці працюючих (грн.)
Таблиця 3.6 Основні показники ефективності проекту
Таблиця 3.7 Чиста теперішня вартість грошового потоку
Таблиця 3.8 Показники ефективності проекту
Таблиця 3.9 Плановий звіт про фінансові результати підприємства (тис.грн.)