Зміст
ВСТУП
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПЛАНУВАННЯ ЗБУТУ ПРОДУКЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
1.1 Економічна сутність збуту і реалізації продукції
1.2 Методологія дослідження організації і планування політики збуту продукції на підприємстві
1.3 Методика аналізу планування реалізації продукції та формування політики збуту
РОЗДІЛ 2 ПРАКТИЧНІ ЗАСАДИ ПЛАНУВАННЯ ЗБУТУ НА ПАТ «ІРКЛІЇВСЬКИЙ МАСЛОСИРЗАВОД»
2.1 Організаційно – економічна характеристика ПАТ «Іркліївський маслосирзавод»
2.2 Особливості планування збуту на підприємстві
2.3 Аналіз ефективності планування збутової політики
РОЗДІЛ 3 ПЛАНУВАННЯ ЗБІЛЬШЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗБУТУ НА ПІДПРИЄМСТВІ
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Реалізація продукції як кінцевий результат підприємства, а також як економічна категорія належить до числа найскладніших. Поряд з такими категоріями як виробництво, витрати на виробництво, собівартість, вона є одним з головних елементів кожного підприємства.
Винятково важлива роль відіграє реалізація продукції в функціонуванні і діяльності кожного підприємства.
Реалізація продукції – це ланка зв’язку між виробником і споживачем. Від того як продається продукція, який попит на неї на ринку, залежить і обсяг її виробництва. Для цього на підприємствах складається виробнича програма. Виробнича програма визначає необхідний обсяг виробництва продукції у плано¬вий період, який відповідає номенклатурою, асортиментом і якістю вимогам плану продажу. Вона обумовлює завдання по введенню в дію нових виробничих потужнос¬тей, потребу в матеріально-сировинних ресурсах, чисельності персоналу, транспорті тощо, для виробництва і подальшої реалізації продукції.
В першому розділі роботи було зроблено аналіз збутової політики та методику її оцінки.
В другому розділі дано оцінку діяльності ПАТ «Іркліївський маслосирзавод» та зроблено аналіз формування політики збуту.
На підприємстві основними питаннями планування, організації і контролю збуту продукції займається служба маркетингу. Основна задача служби маркетингу: локальні задачі (планування продажів на місяць); маркетингові дослідження ринку на предмет можливого обсягу попиту і цін на нову продукцію; проведення виставок; реалізація продукції на експорт.
Аналіз показав, що обсяги виробництва і реалізації не досягали планових значень, тому підприємство в 2010 році є збитковим.
Пропонується впровадити в діяльність підприємства проект впровадження у виробництво нової лінії – лінії по виготовленню морозива, яке досі на підприємстві не виготовлялось. Асортимент морозива буде складатись з чотирьох найменувань – морозиво пломбір, морозиво з джемом, морозиво шербет і морозиво з карамеллю.
Таким чином, в цілому виручка від реалізації морозива складе 6431,9 тис.грн., змінні витрати – 3964,725 тис.грн., постійні витрати – 648,33 тис.грн, валовий прибуток буде рівний 1818,845 тис.грн. на рік, термін окупності обладнання складе 3,08 року, а чиста теперішня вартість за 8 років експлуатації лінії – 8950,76 тис.грн.
Перелік табличного і графічного матеріалу:
Рис. 1.1 Етапи проведення стимулювання збуту
Рис. 1.2 Використання послуг оптової торгівлі
Рис. 1.3 Види роздрібної торгівлі
Таблиця 1.1 Принципи сегментації споживчих ринків
Таблиця 2.1 Основні фінансово – економічні показники діяльності підприємства
Таблиця 2.2 Оцінка виконання плану реалізації продукції за її видами та структурою, тис.грн.
Таблиця 2.3 Оцінка структури фактичної і потенційної реалізації продукції, тис.грн.
Таблиця 2.4 Темпи росту фінансових результатів діяльності підприємства ПАТ «Іркліївський маслосирзавод», тис.грн.
Таблиця 2.5 Темпи росту показників рентабельності підприємства
Таблиця 3.1 Загальна вартість витрат на впровадження нового проекту з виготовлення морозива
Таблиця 3.2 Змінні витрати на виготовлення 100 кг морозива
Таблиця 3.3 Випуск морозива по місяцях, тон
Таблиця 3.4 Основні показники ефективності впровадження лінії по виготовленню морозива