Зміст
ВСТУП
Розділ 1. ПІДПРИЄМСТВО ЯК СУБ’ЄКТ ГОСПОДАРЮВАННЯ
1.1 Сутність та види підприємств
1.2 Принципи діяльності та функції підприємств
1.3 Особливості створення підприємств в Україні
Розділ 2. АНАЛІЗ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА В СУЧАСНИХ УМОВАХ ГОСПОДАРЮВАННЯ
2.1 Оцінка виробничо-господарської діяльності підприємства
2.2 Аналіз маркетингової діяльності підприємства
2.3 Фінансово-економічні результати як основні показники ефективності діяльності підприємства
Розділ 3. ШЛЯХИ ЗМІЦНЕННЯ СТАНОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ У СУЧАСНИХ УМОВАХ ГОСПОДАРЮВАННЯ
3.1 Основні напрямки удосконалення управління маркетингом на підприємстві ТОВ “ЛеоКомп”
3.2 Обґрунтування заходів і розрахунок бюджету маркетингової діяльності ТОВ „ЛеоКомп”
ВИСНОВКИ
Проведений в роботі аналіз засвідчив, що підприємство, як суб’єкт господарювання, слід розглядати як базовий елемент національної економіки. Ефективна робота підприємств можлива тільки у вільних конкурентних умовах ринкової економіки. З іншого боку, рівень економічного розвитку держави багато в чому залежить від кількості прибутково працюючих підприємств.
В Україні на етапі перехідної економіки чинним законодавством створені належні умови створення і діяльності підприємств, заснованих на різній формі власності – державній, колективній, приватній. Роль держави у підприємницькій діяльності обмежена – вона зводиться до незначного переліку регуляторних функцій. Зокрема, державні органи здійснюють реєстрацію підприємсв із занесенням даних до ЄДРПОУ.
В роботі були розглянуті і докладно проаналізовані умови, у яких функціонує конкретне підприємство – ТОВ “ЛеоКомп”. Аналіз фінансово-господарської діяльності за 3 останні роки показав успішний розвиток підприємства, багато в чому зумовлений вдалим продуманим застосуванням маркетингових прийомів. Процес управління маркетинговою діяльністю на підприємстві починається з визначення концепцій управління маркетингом, що є обов'язковим складовим елементом місії компанії. На протязі аналізованого періоду на підприємстві були використані наступні концепції:
• концепція удосконалювання виробництва;
• концепція удосконалювання товару;
• концепція інтенсифікації комерційних зусиль;
• концепція маркетингового підходу;
• концепція соціально-етичного маркетингу.
Управління маркетинговою діяльністю на підприємстві спирається на наступні складові частини:
• маркетинговий аналіз і аудит;
• стратегічне і поточне планування;
• організація процесу управління маркетингом;
• контроль за здійсненням маркетингових заходів.
Маркетинговий аналіз і аудит - найважливіший складений елемент процесу управління маркетинговою діяльністю, що забезпечував інформацією усі етапи процесу управління і є результатом деталізованого дослідження внутрішнього і зовнішнього середовища підприємства, його сильних і слабких сторін. Серед основних інструментів маркетингового аналізу і аудиту були використані наступні: техніко-економічний аналіз діяльності підприємства, аналіз макро- і мікросередовища підприємства, SWOT-аналіз, маркетингові дослідження ринку.
Інформація, отримана в результаті всебічного аналізу діяльності підприємства, використовувалася на етапах формального планування: річного, довгострокового і стратегічного.
Стратегічне планування є першою сходинкою в процесі планування і містить у собі визначення місії компанії, формулювання цілей і задач, функціональні плани. Виробничо-збутовий досвід переконливо засвідчив правильність підходу персоналу підприємства до усіх етапів планування. Згідно з цими планами на підприємсті активно використовувалась ефективна маркетингова політика з усебічним врахуванням інтересів клієнтів компанії і діяльності конкурентів.
Проте відомо, що успішна діяльність підприємства в минулому не може виступати гарантією на майбутнє. Тому у даній роботі автор піддав глибокому аналізу і перегляду існуючу організацію управління маркетинговою діяльністю на підприємстві ТОВ “ЛеоКомп”. Користуючись даними, отриманими шляхом застосування методики експертного опитування і методу Делфі, автор виконав повний аналіз внутрішнього і зовнішнього маркетингового середовища підприємства. За допомогою методу SWOT-аналізу були виявлені основні можливості і загрози, сильні і слабкі сторони ТОВ „ЛеоКомп”. Застосована методика дозволила визначити готовність компанії до реалізації маркетингової стратегії на підприємстві як "помірну".
Проведений аналіз дозволив рекомендувати компанії „ЛеоКомп” організувати єдину службу маркетингу і провести рекламну компанію в спеціалізованих виданнях. Реалізація зазначених заходів дозволить підприємству одержати економічний ефект - зростання валового доходу на 1,42%, що складає 703,858 тис. грн. Слід зазначити, що весь приріст валового доходу від упровадження запропонованих заходів і частини власних ресурсів підприємства буде використано на створення єдиної служби маркетингу.
Однак, на думку автора, найбільш істотним результатом упровадження зазначених заходів буде загальне зростання конкурентноздатності підприємства, отримане у результаті методично правильного підходу до організації маркетингової діяльності.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ