Зміст
1.Поняття підприємства, порядок створення, процедура державної реєстрації
2.Сутність, класифікація і структура персоналу підприємства
3.Види прогнозів та сфера їх застосування
4.Класифікація операційних витрат підприємства
Задача 1
За даними, наведеними у таблиці розрахувати показники ефективності використання основних засобів
Номер варіанта Вартість основних засобів на початок року, тис.грн. Введено основних засобів, тис.грн./ місяць року Виведено основних засобів, тис.грн. / місяць року Чисельність промислово – виробничого персоналу, чол.. Обсяг виробленої продукції, тис.грн. Річний прибуток, тис.грн.
Варіант 1 286,35 19,2/5 12,6/7 140 1242,5 113,25
Задача 2
У звітному році підприємство виготовило і реалізувало продукції на 5831 тис.грн. при середньорічному залишку нормованих обігових коштів 833 тис.грн. У плановому році обсяг реалізації зросте на 13%. Визначити потребу підприємства в оборотних засобах або суму вивільнених оборотних ресурсів за рахунок прискорення оборотності на 10%. За результатами розрахунків зробити висновки.
Задача 3
Виробнича програма підприємства на плановий період визначена на суму 4026,24 тис.грн., що на 20% більше, ніж у базовому періоді. Виробіток на одного працюючого у базовому періоді становив 9320 грн. За рахунок кращої організації виробництва чисельність промислово – виробничого персоналу зменшилась у плановому періоді на 60 чол. Визначити % зростання продуктивності праці за плановий період, а також чисельність промислово – виробничого у плановому періоді.
Задача 4
Підприємство виготовляє продукцію, основні економічні параметри якої становлять: ціна продажу 1 кг продукту – 1,27 грн., змінні витрати (сировина, матеріали, праця, накладні витрати) на одиницю (1 кг) продукції – 0,81 грн., загальна сума постійних витрат по підприємству за рік – 83832 грн., обсяг реалізації продукції за минулий рік – 1218 т. Дирекція підприємства не задоволена результатами діяльності за минулий рік і розглядає декілька можливостей зростання прибутковості, а саме: підвищення витрат на просування продукції на ринку; підвищення зовнішнього вигляду продукції з одночасним збільшенням ціни реалізації; підвищення ціни реалізації. Необхідно оцінити привабливість для підприємства і доцільність здійснення зазначених заходів за наступних умов:
4.1. Менеджер зі збуту впевнений, що рекламна кампанія здатна збільшити обсяг реалізації продукції на 25%. Якщо метою дирекції підприємства є підвищення прибутку поточного року на 20% порівняно з минулим роком, тоді яку максимальну суму може підприємство витратити на рекламу?
4.2.Припустимо, що підприємство з метою підвищення привабливості продукції для споживача планує поліпшити упаковку продукції, що призведе до підвищення змінних витрат на 0,04 грн. на одиницю продукції. Ціну продукції планується підняти на 6,3%. Обчисліть прибуток підприємства в поточному році.
4.3. Підприємство збільшує ціну продажу на 11,2%. Обсяг реалізації падає на 16,8%. Чи буде рішення підняти ціну правильним? Обчислити обсяг реалізації, необхідний за нової ціни, щоб підприємство отримало такий же прибуток, як і минулого року. Зробити висновки щодо доцільності обрання того чи іншого напрямку зростання прибутковості діяльності підприємства в поточному році.
Список використаних джерел