Зміст
Виходячи з очікуваних обсягів продажу, розрахувати, хто з посередників принесе більше прибутку «ХС».
Номер варіанта вибирається відповідно до номера у академічномужурналі.
Необхідні знання для виконання задачі:
1. дохід від реалізації розраховується як добуток очікуваного прогнозованого обсягу збуту на ціну товару;
2. собівартість партії розраховується як добуток очікуваного прогнозованого обсягу збуту на собівартість одного виробу;
3. загальні витрати на доставку – це добуток очікуваного обсягу продажу та витрати на одиницю товару;
4. комісійні витрати агента – це добуток доходу від реалізації та відсотку покриття витрат (з % переводимо в коефіцієнт);
5. загальні витрати - це сума собівартості партії, витрат на доставку та витрат на рекламу (для агента – суми комісіних);
6. прибуток від реалізації розраховується як різниця між доходом від реалізації та загальних витрат.
Задача №1
«ВИБІР ПОСЕРЕДНИКА»
Варіант 4
Фірма «Художнє скло» («ХС»), яка виробляє сувеніри зі скла, розширяє свої території и вирішує, чи працювати з оптовим торговцем, що спеціалізується на подарункових виробах, чи ж з агентом виробника, який обслуговує ряд магазинів подарунків на цій території. «ХС» випускає велику кількість виробів, але собівартість їх виробництва приблизно однакова – біля 5,20 грн. за штуку.
Вироби продавались би оптовому торговцю по ціні 12,10 грн за штуку, а він віддавав би їх в роздрібну мережу по 14,00 грн. – залишаючи націнку 1,90 грн. на покриття витрат і прибуток. Єдиний хороший оптовий торговець – власник фірми, що займається розподілом товарів-подарунків на даній території, готовий працювати на «ХС» за умови, що «ХС» буде давати свою рекламу в торговому журналі «Дозвілля», який читають власники магазинів подарунків. Це коштує 8000 грн/рік. Очікуваний обсяг продажу оптовим торговцем складає 3200 шт/рік.
Договір з агентом простіше. На покриття витрат він хотів би 8% від ціни в 14,00 грн., яку платить магазин подарунків. Індивідуальні замовлення агента виконуються виробником з використанням пошти, послуги якої з доставки коштують «ХС» 2,00 грн. за штуку. Оптовий торговець, намагаючись передбачити попит, розміщує більш великі замовлення. Це дозволяє «ХС» знизити витрати з доставки в середньому до 0,60 грн. за виріб.
Маркетолог «ХС» вважає, що агент зможе продавати тільки 75% виробів від об’єму, який реалізовує оптовий торговець, так як у нього не вистачить часу на обслуговування всіх дрібних магазинів.
Дані для прийняття рішення необхідно звести в таблицю.
Виходячи з очікуваних обсягів продажу, розрахувати, хто з посередників принесе більше прибутку «ХС».