Зразок роботи
ВСТУП
Кінцева мета будь-якої компанії – це перемога у конкурентній боротьбі і залежить від конкурентоспроможності самого підприємства.
Актуальність цієї теми зумовлена тим, що у сучасних умовах у світі відбувається посилення конкуренції, впровадження нових технологій, прискорення насичення попиту, інтернаціоналізація, унаслідок чого керівники підприємств перебувають у постійному пошуку нових інструментів управління організаціями та важелів підвищення конкурентоспроможності. Саме тому виникає необхідність проведення комплексного аналізу конкурентоспроможності товарів, пов’язана з визначенням чіткої методології оцінки даного поняття.
Якщо раніше ввезення імпортних виробів було обмежено, то з початком ринкових перетворень до України у великій кількості почали надходити товари з усіх країн світу, тому головним фактором, що визначає комерційний успіх товару, стала його конкурентоспроможність. Слід зазначити, що з погляду споживача головним носієм конкурентоспроможності є не підприємство, а саме його продукція.
Сьогодні не достатньо лише виготовляти високоякісну продукцію, адже жорсткі конкурентні умови зумовлюють підприємства до інноваційного розвитку та постійному покращенню споживчих властивостей продукції. Дослідженню теорії та розробці заходів щодо забезпечення конкурентоспроможності підприємств досліджені у роботах вітчизняних та зарубіжних вчених-економістів: В. Андрійчука, Л. Березіної, Г. Азоєва, І. Вініченка, О. Гончаренко, П. Макаренка, М. Маліка, А. Маршала, Л. Мельника, Л. Михайлової, В. Олійника, М. Портера, Дж. Робінсон, Р. Фатхутдінова, Ф. Хайека, Й. Шумпетера, А. Юданова та інші.
Мета роботи – комплексна оцінка конкурентоспроможності гуртово-роздрібної мережі «Світ Матраців» на внутрішньому та зовнішньому ринку, розробка заходів щодо підвищення конкурентоспроможності.
Об’єкт дослідження – процес впливу конкурентоспроможності підприємства діяльність підприємства у зовнішньому середовищі.
Предметом дослідження є комплекс теоретичних, методологічних і практичних аспектів оцінки конкурентоспроможності підприємств.
Для досягнення поставленої мети у роботі необхідно вирішити такі завдання:
Визначити теоретичні засади оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємства та факторів, що його обумовлюють.
Провести аналіз показників фінансово-господарської діяльності ТОВ «Світ Матраців».
Оцінити рівень конкурентоспроможності ТОВ «Світ Матраців» та впливу факторів на його показники.
Визначити шляхи підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Світ Матраців».
При написанні курсової роботи були використані різні теоретичні та емпіричні методи дослідження: вивчення та порівняльний аналіз наукової літератури, текстів монографій, а також статей економічних журналів на цю тему; ситуаційний аналіз діяльності ТОВ «Світ Матраців» у зовнішньому середовищі; методи оцінки конкурентоспроможності підприємства.
Структура курсової роботи визначена її метою та поставленими завданнями. Робота складається із вступу, 4-х розділів, висновків та списку використаних джерел.
Практична значущість для підприємства, організації. Результати проведеного дослідження дають можливість представництву компанії Світ Матраців відкрити шляхи для подальшого розвитку інноваційної діяльності.