0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Теоретичні аспекти ціноутворення в мікроекономічних теоріях (ID:121547)

Тип роботи: курсова
Сторінок: 42
Рік виконання: 2015
Вартість: 300
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1 CУТНІСТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ЦІНОУТВОРЕННЯ 5 1.1. Роль ціни в економічних відносинах 5 1.2. Склад, структура та методи ціноутворення 7 РОЗДІЛ 2 ЕВОЛЮЦІЙНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ТЕОРІЇ ЦІНОУТВОРЕННЯ 12 2.1. Витратна концепція ціноутворення 12 2.2. Маржинальна концепція ціноутворення 14 2.3. Маржинальна концепція неокласичного синтезу 17 2.4. Погляди українських вчених у контексті генезису теорій ціноутворення 20 РОЗДІЛ 3 ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА ТА ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЦІНОУТВОРЕННЯ 24 3.1. Цінова політика підприємства та шляхи підвищення її ефективності 24 3.2. Необхідність державного регулювання ціноутворення 27 ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ 32 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 35 ДОДАТКИ 38
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Ціна як важлива складова ринкової економіки є еквівалентом обміну товарів. У загальному вигляді це кількість грошей, за яку продавець бажає продати товар, а покупець - купити його. Через ціну формується більшість економічних відносин у суспільстві. Це стосується як сфери виробництва товарів, так і сфери їх обігу, реалізації. Ціна стосується безпосередньо утворення, розподілу та використання грошових нагромаджень, тобто всіх товарно-грошових відносин. Протягом багатьох поколінь учені замислюються над питанням: що ж являє собою ціна, що лежить в її основі, чому товари обмінюються на інші в певних пропорціях? Намагання багатьох економістів дати відповідь на поставлені запитання відображені в різних теоріях вартості та ціни. У ринкових умовах ціноутворення, як правило, створюється на основі співвідношення між попитом та пропозицією. Але це не означає, що підприємці не беруть жодної участі у встановленні ціни. Вони ще до початку реалізації товару, враховуючи його якісні характеристики, маючи розрахункову величину витрат, знаючи ціни конкурентів і споживчий попит на ринку, починають формувати вихідну ціну на свою продукцію. За такою початковою ціною товар надходить до ринку, де в процесі купівлі-продажу під впливом співвідношення між попитом і пропозицією встановлюється остаточна ціна реалізації. Отже, актуальність теми дослідження полягає в тому, що ціноутворення являє собою основу ринкового регулювання, тому дослідження природи ціни та еволюції її теоретичних основ є необхідною умовою вдосконалення господарського механізму. Необґрунтоване використання методів ціноутворення або відмова від управління цінами обертається завжди негативним результатом для розвитку підприємства. Економісти давно звернули увагу на залежність цін від корисності речей і наявність їх взаємозв’язку з матеріальними й нематеріальними благами та витратами на їх створення. Класиками вивчення теорії ціноутворення вважаються А. Сміт, В. Петті, Д. Рікардо, К. Маркс, представником неокласичної школи був А. Маршалл. Сучасні вчені економісти, такі як М. Артус, В. Кудлай, М. Макаренко, М. Туган-Барановський, при вивченні механізмів ціноутворення аналізують підходи класичних та неокласичних шкіл до проблем визначення основ ціни. Метою написання даної роботи є дослідження еволюційних аспектів формування теорії ціноутворення на підставі аналізу наукових розробок класиків економічної теорії, що дасть можливість сформувати методологічні підходи до ціноутворення в ринкових умовах господарювання. Завдання курсової роботи полягає у: - вивченні ціни як економічної категорії з точки зору різних теоретичних підходів; - вивченні функцій ціни, а також розгляд основних етапів ціноутворення; - розгляді особливостей формування цінової політики підприємства та обґрунтування необхідності державного регулювання ціноутворення. Об’єктом даного дослідження є ціна в мікроекономічних теоріях. Предмет дослідження: підходи до процесу ціноутворення та формулювання категорії «ціна». Основними джерелами інформації є навчальна та наукова література, праці українських вчених-економістів, матеріали періодичних видань по проблемі дослідження, монографічні дослідження. Методи, що застосовувались при вирiшеннi поставлених завдань: метод економічного аналізу та синтезу, абстрагування, порівняння, узагальнення, систематизації та метод графічного зображення. Структура роботи: вступ, основна частина, яка складається з трьох розділів та містить в собі 7 рисунків (2 винесено в додатки) і 1 таблицю (винесено в додатки), висновки та пропозиції та список використаних джерел із 35 найменувань. Загальний обсяг - 42 сторінки. ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ У процесі виконання курсової роботи її мети було досягнуто, а завдання вирішені. Перше завдання даного дослідження полягало у вивченні ціни як економічної категорії, розгляді її функцій та основних етапів ціноутворення. На основі вивчення навчальної та наукової літератури було встановлено, що: - у ринковій економіці ціна є центральною ланкою співвідношення попиту і пропозиції, головним об’єктом угоди між покупцем і продавцем. Вона є грошовим виразом вартості; кількістю грошей, що сплачується або одержується за одиницю товару або послуги. - роль ціни проявляється в її функціях, таких як: облікова, розподільча, стимулююча, регулююча та інформаційна. Правильно встановлена ціна дає можливість підприємству вижити в умовах конкурентного ринку, мати стабільний фінансовий стан, успішно працювати на цільовому ринку. - будь-яку ціну характеризують склад і структура, які формуються на кожній стадії товарного руху: І стадія - оптова відпускна ціна виробника, що включає вільну ціну виробництва та непрямі податки; ІІ стадія - відпускна ціна оптового підприємства, що включає ціну виробника та посередницьку надбавку; ІІІ стадія - роздрібна ціна, що включає ціну оптового підприємства, торгівельну надбавку та ПДВ (20 %). - процес обґрунтування, затвердження та перегляду цін і тарифів, визначення їх рівня, співвідношення та структури називається ціноутворенням. Конкретні способи визначення ціни називаються методами ціноутворення, які ми розглянули в додатку А. Друге завдання полягало у розгляді основних концепцій ціноутворення, що склалися в процесі еволюції різних теоретичних підходів. На основі вивчення наукової літератури, розгляду праць відомих вчених-економістів та періодичних видань можна було зробити висновок, що, виходячи із існуючих в тому чи іншому історичному періоді умов та відповідних їм економічних відносин, поступово формувалися базові концептуальні підходи до ціноутворення: - витратна концепція, в основі якої лежить теорія трудової вартості. Яскравими представниками цієї теорії були В. Петті, А. Сміт, Д. Рікардо, К. Маркс. Основою підходу до формування ціни прихильники теорії трудової вартості вбачають суспільно-необхідні витрати праці. - маржинальна концепція, в основі якої лежить теорія граничної корисності, що вводить поняття цінності та корисності для опису процесу ціноутворення. ЇЇ представниками були К. Менгер, Е. Бем-Баверк, Ф. Візер, Е. Енгель, Е. Курно, Я. Брегель, П. Самуельсон. - маржинальна концепція неокласичного синтезу. Основним представником є А. Маршалл, який з’єднав теорію граничної корисності з теорією попиту та пропозиції, а також з теорією трудової вартості. Суттєва увага приділялася аналізу закону попиту та пропозиції, а також рівноважної ціни. Свій суттєвий внесок у розвиток економічної думки зробили й українські вчені, хоча їхня роль та місце у здобутках історичної світової спадщини залишаються недооціненими. Найбільше у розвиток тогочасної перспективи економічних досліджень ціноутворення з боку вітчизняних представників, на мою думку, вклали Д. Піхно, М. Туган-Барановський та Є. Слуцький. Третє завдання полягало у розгляді особливостей вдосконалення цінової політики підприємства та обґрунтуванні необхідності державного регулювання ціноутворення. В результаті аналізу наукових праць вчених-економістів та монографій, можна зробити висновок, що: - будь-якому підприємству, що працює на ринку, слід мати чітку цінову політику, від якості розроблення якої істотно залежать результати його діяльності; - ціни визначають структуру виробництва, рух матеріальних ресурсів, розподіл готової продукції, рівень прибутковості, а отже, життєздатність підприємства; - основними елементами цінової політики виступають ціни, системи знижок та умови платежу; - на формування цінової політики впливає багато зовнішніх чинників, серед яких провідне місце належить ринку, на якому дія фірма. Оскільки, ціни не враховують колективні економічні, а також соціальні, екологічні та інші проблеми, що породжує небажані наслідки для суспільства, виникає необхідність цілеспрямованого державного регулювання цін: - являє собою діяльність держави, спрямовану на встановлення і збереження такого рівня цін, який забезпечував би рентабельну діяльність суб’єктів господарювання, паритет цін різних галузей народного господарства, реальність заробітної плати, стійкість валюти та інші економічні параметри в державі; - досягнення поставлених цілей державного регулювання ціноутворення здійснюється системно, через вирішення основних завдань економічного розвитку країни, формування державної політики ціноутворення, визначення пріоритетів регулювання. Проведене дослідження дозволило розробити наступні пропозиції, що дадуть змогу покращити процес та ефективність ціноутворення: - методи ціноутворення мають розроблятися з урахуванням рівня конкурентоспроможності виробу при досягненні, з одного боку, максимальної міри задоволення потреб споживачів і, з іншого боку, забезпечення досягнення основної мети діяльності підприємства; - має проводитись грамотний аналіз всіх ціноутворюючих факторів; - обґрунтування нижньої і верхньої меж ціни має відбуватись з урахування як точки зору споживача, так і точки зору продавця; - раціональна цінова політика має бути основою визначення обсягів виробництва та планування прибутку.