Зразок роботи
Якщо звернутись до Вікіпедії, улюбленого ресурсу школярів та студентів, то можна натрапити на таке визначення: телеведу́чий — це співробітник ЗМІ (не обов'язково штатний), який працює в кадрі на телебаченні, персоніфікуючи інформацію, що йому подають. Для телеведучих одним із найважливіших параметрів при влаштуванні на роботу є зовнішність. Дозволимо собі не погодитись із цим скупим визначенням. Телеведучий – це справжній художник. В нього є чорно-біле полотно – написаний сценарій програми, а вже його задача своєю артистичністю, досвідченістю, кмітливістю, зовнішністю та безпосередністю розфарбувати це полотно різнокольоровими барвами. Всі ці вище перераховані якості добре поєднуються в одному слові «імідж», який в свою чергу тісно пов'язаний з поняттям я-образ. Тому ми вирішили зупинити свою увагу на одному з найцікавіших, на нашу думку, інструментів для створення та досягнення неповторного образу. Мова йде про селф-брендінг.
Актуальність проблеми – останнім часомселф-брендінг як метод створення вдалого медійного іміджу став доволі популярним в Україні. В наш час, в рамках жорстокої конкуренції кожна людина повинна вміти акцентувати увагу на особистісному потенціалі, аби посісти достойну нішу на ринку праці. Адже, професіоналізм сьогодні – ринковий товар, а професіонал – це бренд. Тож питання створення ефективного я-образу є важливим для кожного, хто хоче досягти певних результатів. Тим паче, що поняття селф-брендінгу, як інструмента для створення медійного образу, ще досконало не вивчений та не проаналізований в сучасній періодиці.
Мета дослідження полягає у вивченні особливостей селф-брендінгу в процесі творення медійного іміджу. Головна задача – вивести єдину формулу успіху при створенні я-образу. Мета зумовлює постановку та вирішення конкретних завдань дослідження:
- дослідити історію розвитку даного поняття;
- з’ясувати специфіку поведінки при створенні власного іміджу;
- визначити складові медійного іміджу телеведучого;
- сформулювати стратегію формування образу телеведучого за допомогою селф-брендінгу;
- проаналізувати відомі тактики самопрезинтації;
- на прикладі медійного іміджу Ольги Фреймут з’ясувати, що таке селф-брендінг сьогодні.
Об`єкт дослідження - медійний образ Ольги Фреймут, аналіз даного поняття досліджено на прикладі телевізійної програми «Інспектор Фреймут» (вибіркові сюжети за 2014 рік) та вибіркових публікаціях про зірку в засобах масової інформації (за період 2007-2016 роки).
Предмет дослідження – особливості селф-брендінгу та його вплив на формування іміджу телеведучого.
Методи дослідження: теоретичні (формалізація, рефлексія, індукція, класифікація) та емпіричне (спостереження) пізнання; аналіз; синтез.
Наукова новизна одержаних результатів. У процесі дослідження теми, ми дійшли висновків, що ця тема є нерозкритою. Серед український вчених, які досліджували дане поняття в широкому його розумінні варто відзначити А.Клевер[22], Г. Комаренко [23], Г. Почепцов [40], Ю. Жуков [12]. Особливу увагу вивченню поняття «іміджу» в свої працях приділили П.Гуревич [8] та В. Шепель [54]. В роботі також враховані міркування таких зарубіжних науковців, як Е. Семпсон [44] та Г. Оганов [28].
Практичне значення одержаних результатів. Отриманий теоретичний доробок можна застосувати при розробці власного селф-брендінгу. Детальний аналіз медійного образу Ольги Фреймут може використовуватися в різних галузях журналістики при написанні статті чи створенні подібної моделі я-образу, після незначної адаптації під специфіку конкретного об’єкта.
Результати роботи були опубліковані у збірнику статей за матеріалами наукових досліджень бакалаврів, спеціалістів, магістрів «Масова комунікація у глобальному та національному вимірах»(2016 р.,вип. 6).
Відомості про структуру роботи: логіка дослідження зумовила структуру роботи: вступ, 2 розділи, висновки, список використаних джерел із 66 найменувань. Загальний обсяг 76 ст. У вступі визначено актуальність проблеми, сформульовано мету, задачі та предмет дослідження.
У I розділі, який має назву «Імідж телеведучого: технології формування» проаналізовано історію виникнення та розвитку поняття, з’ясовано основні складові іміджу телеведучого, досліджено зовнішні та внутрішні аспекти сприйняття образу телеведучого, представлено селф-брендінг як стратегію формування образу медійної особи, визначено основні тактики само презентації та подано висновки до розділу.
У II розділі під назвою «Селф-брендін Ольги Фреймут як приклад формування телеіміджу» проаналізовано систему створення селф-брендінгу в медійному просторі, наведено тактичні прийоми селф-брендінгу Ольги Фреймут, досліджено як саме ЗМІ впливає на медійний образ телеведучої, визначено соціальні маски та стратегію само презентації Ольги Фреймут та сформульовано висновки до розділу.
Відомості про структуру роботи: логіка дослідження зумовила структуру роботи: вступ, 2 розділи, висновки, список використаних джерел із 66 найменувань. Загальний обсяг 76 ст. У вступі визначено актуальність проблеми, сформульовано мету, задачі та предмет дослідження.