СтудентАспірант
0 800 330 485
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 19:00
Субота вихідний
Неділя
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

УКРАЇНСЬКА ШКОЛА ВОЄННОГО РЕПОРТАЖУ: ДІАХРОННО-СИНХРОННИЙ ВИМІР (ID:1271383)

Тип роботи: магістерська
Сторінок: 111
Рік виконання: 2024
Вартість: 2000
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 6 РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ВИВЧЕННЯ 9 ВОЄННОГО РЕПОРТАЖУ 9 1.1. Сутність поняття «воєнний репортаж» як жанру журналістики 9 1.2. Огляд літератури щодо тематики дослідження 20 1.3. Методологічні засади дослідження 33 РОЗДІЛ 2 ДОСЛІДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ ВОЄННОГО РЕПОРТАЖУ 43 2.1. Особливості української військової журналістики у 20–30-ті роки ХХ ст. 43 2.2. Воєнний репортаж у період Другої світової війни 52 2.3. Опис війни СРСР проти Афганістану у воєнних репортажах в Україні 62 РОЗДІЛ 3 ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОГО ВОЄННОГО РЕПОРТАЖУ В УКРАЇНСЬКИХ ЗМІ 76 3.1. Особливості висвітлення війни росії проти України в 2014-2024 рр. 76 3.2. Воєнний репортаж про війни в Сирії, Іраку, Ємені, Лівії, Ізраїлю та ХАМАС у сучасних українських медіа 93 ВИСНОВКИ 99 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 102
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми визначається як історичними, так і сучасними обставинами. Український медіапростір, особливо в умовах збройного конфлікту, показав важливість якісного воєнного репортажу як засобу інформування, впливу на громадську думку та формування історичної пам’яті. Діахронний аналіз дозволяє простежити розвиток української школи воєнної журналістики, відстежуючи її становлення від початку минулого століття до сьогодення, тоді як синхронний аналіз допомагає зрозуміти сучасні тенденції та виклики. Зміни в медійному та технологічному середовищах, а також особливості інформаційної війни роблять вивчення українського воєнного репортажу надзвичайно важливим як для науки, так і для практикуючих журналістів. Дослідження цієї теми сприятиме глибшому усвідомленню ролі журналістики у військових конфліктах та розвитку цієї школи, яка вже стала важливою складовою українського інформаційного простору. З огляду на це, обрана тема є надзвичайно актуальною та потребує ґрунтовного дослідження, що і стало предметом даної дипломної роботи. Стан і ступінь дослідження теми у спеціальній літературі. Проблематика розвитку репортажу в періодичних виданнях висвітлювалася у працях українських і зарубіжних дослідників: М. Барманкулова, Ж.-Д. Буше, З. Вайшенберга, В. Здоровеги, М. Галлера, С. Гуревича, М. Климова, Г. Мельник, І. Прокопенка, Г. Солганика та інших. Кожен із дослідників зробив свій внесок у розуміння жанру репортажу, спираючись на наукові традиції свого часу. Однак швидкість сучасних процесів і динаміка розвитку жанрів газетно-журнальних видань висувають перед науковцями нові виклики. М. Василенко, О. Голік, М. Кім, О. Колесниченко, Б. Місонжников, М. Шостак та інші аналізували типологізацію жанрової системи та досліджували жанрові інновації, що виникли внаслідок розвитку соціальних комунікацій. Мета дослідження – вивчити діахронно-синхронний вимір української школи воєнного репортажу. Реалізація поставленої мети зумовила потребу в розв’язанні таких завдань дослідження: ‒ описати сутність поняття «воєнний репортаж« як ключового жанру журналістики; ‒ провести огляд літератури щодо тематики дослідження; ‒ визначити методологічні засади дослідження; ‒ висвітлити особливості побудови воєнного репортажу у 20-ті роки ХХ ст.; ‒ описати воєнний репортаж у період Другої світової війни; ‒ розглянути висвітлення війни СРСР проти Афганістану у воєнних репортажах в Україні; ‒ визначити особливості висвітлення війни росії проти України в період 2014–2024 рр. ‒ проаналізувати воєнний репортаж про війну в Сирії, Іраку, Ємені, Лівії, Ізраїлю та ХАМАС у сучасних українських медіа. Об’єктом дослідження є воєнний репортаж. Предметом дослідження є тенденції розвитку воєнного репортажу в українській журналістиці, особливості воєнного репортажу. Для досягнення поставленої мети та вирішення завдань були застосовані такі методи: ‒ загально-наукові методи, які включають аналіз і синтез наукових праць, індукцію й дедукцію, порівняння та зіставлення для визначення сутності воєнного репортажу та оцінки його морального й інформаційного впливу на читача, залежно від вибору способів подання фактичного матеріалу. ‒ спеціалізовані наукові методи, зокрема історичний та логічний аналіз, а також системно-ситуаційний підхід для вивчення розвитку воєнного репортажу. ‒ пошуково-бібліографічний метод для збору та упорядкування джерел інформації. ‒ історико-порівняльний метод, що дає змогу простежити динаміку розвитку жанру протягом останніх десятиліть, а також метод наративу для представлення досліджуваного матеріалу з аналітичними елементами. ‒ метод жанрово-тематичної диференціації, який застосовується для визначення жанрової приналежності окремих матеріалів, зокрема коли репортажний елемент поступається аналітичному або коли домінує жанр інтерв’ю. Наукова новизна одержаних результатів. Уперше було здійснено діахронно-синхронний вимір української школи воєнного репортажу, визначено тенденції розвитку воєнного репортажу в українській журналістиці та розглянуто особливості сучасного воєнного репортажу в українських ЗМІ. Апробація результатів роботи. Окремі результати дослідження апробовано на таких конференціях і науково-практичних семінарах, як Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні соціокультурні трансформації: медіа, мова, комунікація» (м. Київ, 15.02.2024), ХXІV Міжнароднанауково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «Політ. Сучасні проблеми науки» (м. Київ, 02-05 квітня 2024 року), Всеукраїнський науково-практичний вебінар «Цілі сталого розвитку України в пан’європейському контексті» (26.09.2024), II Всеукраїнська науково-практична конференція молодих науковців «Світ у медіа, медіа у світі: тенденції і перспективи» Структура роботи. Магістерська робота включає вступ, три розділи, висновки та список використаних джерел.