Зразок роботи
ВСТУП
У короткому огляді раннього українського друкарства варто згадати імена тих, хто безпосередньо був причетний до непізнаної й досі таїни творення Книги, хто своїми руками і розумом залишив по собі найкращий пам'ятник – українські книжкові шедеври.
До становлення і ствердження видавничої справи на теренах нашої держави були причетні сотні, тисячі різних за житейськими долями, суспільними, релігійними і просто людськими якостями особистості. Входили ці люди в історію по-різному: хто – переконливим служінням справі, щирою вірою в потрібність і важливість її божественного призначення, просвітницького, "будительського" начала, хто – з корисливих міркувань. Одне беззаперечне: переважна більшість тих, хто чесно і самовіддано виорав на довгій ниві українського друкарства першу борозну, хто засіяв у неї свої мудрі зерна-сторінки, вічно будуть "світильниками невсипущими" для все нових і нових поколінь нащадків на їхній непростій дорозі до світла, знань, справедливості й добра.
Тема нашої курсової роботи: походження та освітній рівень друкарів.
Досі в Україні не створено цілісного монографічного дослідження, в якому історія видавничої справи базувалася б не на застарілих ідеологічних концепціях і догмах, а враховувала новий матеріал. Саме тому питання походження засновників українського друкарства є важливим та актуальним не лише для продовження цієї справи, а й для усвідомлення українцями цінності своєї культури.
Мета дослідження: детально дослідити дану тему, простежити розвиток українського друкарства, охарактеризувати тих, хто безпосередньо був причетний до таїни творення української книжкових шедеврів, їх походження та освітній рівень. Оволодіти первинними навичками дослідницької роботи з інформаційними матеріалами, проаналізувати, сформулювати висновки, пропозиції та рекомендації з предмету дослідження.
Дана тема ставить перед нами такі завдання:
1) Проаналізувати наукову, пізнавальну, художню літературу з метою вивчення походження й освітнього рівня українських друкарів;
2) Розглянути погляди науковців на роль українських друкарів у ствердженні вітчизняної школи редагування;
3) Ознайомитись та проаналізувати діяльність діячі освіти, учених та письменників;
4) Розглянути тематичний репертуар стародруків;
5) Дослідити редакторські нововведення, спонукані друкарством.
Об’єкт дослідження – процес створення вітчизняної школи редагування.
Предмет дослідження – українські друкарі, їх походження та освітній рівень.
Новизна та практичне значення: дослідження такого плану виконується вперше. Дана тема досі не була досліджена в такому ракурсі. Результати дослідження можуть використовуватись при вивченні курсів історії видавничої справи та редагування різних видів літератури.
Логіка дослідження зумовила структуру курсової роботи: вступ, 3 розділи, висновки, список використаних джерел – література та додатки.