Зразок роботи
Вступ
На сьогоднішній день в умовах динамічного розвитку суспільства відбувся розвиток та становлення мас медіа, як носія громадянської думки. Засоби масової інформації покликані на задоволення культурних, пізнавальних, інформаційних, розважальних та інших потреб населення. Адже для нормального, адекватного розвитку особистості людина повинна бути у курсі всіх соціальних, політичних, наукових, економічних новин. Лише за умови безперервного інформаційного спілкування із зовнішнім середовищем людина здатна адекватно мислити, впевнено спілкуватись на обрані теми та активно приймати участь у повсякденному житті. Забезпечити інформаційною обізнаністю суспільство беруться ЗМІ ( Засоби масової інформації) такі як : телебачення, періодичні видання та інтернет ресурси.
Телебачення, як один із секторів засобів масової інформації, отримав найбільш масову популярність серед глядачів різної вікової категорії. Телеефір є потужним засобом комунікації. Історія саме українського телебачення розпочалась в 1951 році, коли Київським телевізійним центром (КТЦ) були проведені перші телепередачі, а також демонструвалися стрічки «Алітет йде в гори» та «Велика заграва». На той час Київський телевізійний центр був єдиним джерелом розповсюдження каналів. Спочатку телепередачі транслювалися 1,5-2 години двічі на тиждень. Зазвичай це були кінофільми. Проте більшість глядачів не мали телевізійних приладів, особливо у сільських місцевостях. Ще з розповідей моїх бабусь мені відомо про те, як цілі вулиці збиралися біля одного екрану, у спеціально відведений час.
Україна пройшла довгий і тернистий шлях до свого визнання як єдиної незалежної системи, що має свій народ, свою політичну свободу,свої інтелектуальні надбання. Хоча наша держава в 1991 році і стала незалежною відлуння пострадянського суспільства ще довгий час переслідували усі сфери життя. Нав’язані комуністичні канони довгий час не давали можливості ЗМІ розвиватися у вільних рамках. Світосприйняття людей і самих телекомунікаційних систем наслідували правила і норми радянської цензури , а особливо залежність ЗМІ від політичної системи держави.
За роки становлення нашої держави телевізійний асортимент невпізнанно змінився. З огляду на події, які відбуваються на теперішній час в України змістове наповнення в більшості вітчизняних телеканалів набуло істотних національних рис. З’явилося безліч українських радіо- і телестанцій, які транслюють силу силенну телеканалів. Назви, змістовність, насиченість інформаційним полем кожного з них цікаві та мають свою цільову аудиторію.
Відповідно до пункту 2 перехідних положень Закону України "Про телебачення і радіомовлення", до загальнонаціональних мовників прирівнюються телерадіоорганізації, які на день набрання чинності цього Закону вели мовлення в областях (з урахуванням Автономної Республіки Крим), де проживає не менше двох третин населення України. На сьогодні Національна рада з питань телебачення і радіомовлення визначила 15 загальнонаціональних мовників: Національна телекомпанія України, ТОВ "ТРК "Ера", ТРК "Студія 1+1" у формі ТОВ, АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" ("Інтер"), ТОВ "Міжнародна комерційна ТРК "ICTV", ЗАТ "Новий канал", ЗАТ "ТРК "Україна", ЗАТ "Міжнародний Медіа Центр СТБ", "ТК "ТЕТ", ЗАТ "ТелеОдин", ТОВ "ТРО "Мульті Медіа Сервіс", ТОВ "ТРК "НБМ", ТОВ "ТС "Служба інформації", ТОВ "ТРК "Експрес-Інформ", ВАТ "ТК "Тоніс".
Українську медіа сферу досліджували Л.Городенко «Теорія мережевої комунікації», Є.Цимбаленко « Таблоїдизація медіа комунікацій», Л.Федорчук «Конвергенція як стратегія сучасних ЗМІ».Також проблемам розвитку медіа в інформаційному суспільстві приділили увагу іноземні науковці: Д.келнер, Г.Тьорнер, К.Спаркс. Дж.Тулох, К.Аттон, Г.Дойль, Г.Джекінгс, Г. Мензіс, Дж. Павлік. Р. Робертсон та ін..
Актуальність вибору теми. Кожного дня у світі відбувається маса подій, про які ми дізнаємося через телебачення, радіо та газети. Усі ці напрямки мають свою структуру висвітлення подій. Крім інформаційної функції телебачення несе ще й пізнавальну, наукову та розважальну. Сучасне українське телебачення характеризується великою кількість національних каналів, одним з яких є телеканал «Новий канал». Робота є актуальною, оскільки тему «Телеканал «Новий канал». Змістове наповнення та цільова аудиторія (за вересень- грудень 2016 року) донині ще ніхто не досліджував та не аналізував.
Насиченість ефірного простору телеканалу «Новий канал» досить широка, отже, виходячи з цього робота буде цікавою а друга частина безпосередньо авторською.
Об’єктом курсової роботи є телеканал «Новий канал».
Предметами дослідження являються змістове наповнення телеканалу «Новий канал» та його цільова аудиторія.
Метою роботи є аналіз роботи телеканалу «Новий канал», його змістове наповнення та цільову аудиторію.
Завдання курсової роботи:
1. Дати визначення поняттям «змістове наповнення телеканалу» та «цільова аудиторія».
2.З’ясувати специфіку роботи телеканалу “Новий канал», його змістове наповнення.
3. Дослідити жанрову своєрідність телеканалу.
4. Розглянути критерії визначення цільової аудиторії.
5. Виявити особливості впливу змістового наповнення телеканалу «Новий
канал» на його цільову аудиторію.
Наукова новизна полягає в тому, що вперше було здійснено аналіз змістового наповнення телеканалу «Новий канал» та його цільовою аудиторії.
Практичне значення одержаних результатів. Матеріали курсової роботи можуть бути використані під час подальших наукових розробок; також робота може бути прочитана основоположниками та редакторами телеканалу «Новий канал» з метою ознайомлення або взяття на замітку деяких аспектів дослідження.
Методологічна основа. Під час роботи були застосовані індуктивний, описовий, порівняльно-історичний, зіставний, структурний методи дослідження, а також методи аналізу та синтезу.
Межі наукового дослідження проставлені з вересня по грудень 2016 року.
Структура курсової роботи: вступ, 2 розділи, висновки, список використаних джерел із 27 найменувань. Загальний обсяг 33 сторінки.
Висновки
У сучасному світі телебачення є невід’ємною складовою умовою суспільного та творчого розвитку особистості. Це своєрідне вікно у всесвіт, з якого ми можемо черпати знання, розвивати свою самосвідомість, реалізувати себе як конкретну особистість з власними поглядами та міркуваннями. З приходом статусу незалежності в нашій державі виникла потреба у створення власної української системи телемовлення.
Спочатку вся увага зосереджувалася на показі фільмів та новин для дорослого населення, а з плином часу виникла потреба і в телемовленні для дітей. Багато українських та зарубіжних вчених, таких як О. Білоус, О. Бойко, Н. Данькова, М. Дорош, Ю. Єлісовенко, А. Зайцева, А. Камінська, О. Квашук, А. Кокотюха, К. Кошак, О. Невмержицька, Е. Огар та ін., досліджували питання доцільності змісту дитячого телебачення, та його вплив на ще несформовану свідомість. Разом з тим, всі науковці дійшли висновків, що дитяче телебачення потрібне для України, так як ця галузь виконує навчальну, пізнавальну, розвиваючу, рекреативну(розважальну) функції у розвитку та становленні дитини як особистості.
В роботі було проаналізовано стан розвитку дитячого ефірного часу на початку становлення українського телебачення і в сучасний період. Нині в Україні створені та успішно працюють окремі дитячі канали, такі як «ПЛЮСПЛЮС», «Піксель» . Крім того на багатьох національних контентах ( «1+1», «Новий канал», «ТЕТ») відведено час на трансляцію дитячих мультфільмів, телесеріалів, розважальних програм. З приходом цифрового та кабельного телебачення їхня кількість значно зросла, проте разом з тим, зарубіжні телеканали дитячого характеру несуть і свій негативний вплив на свідомість української дитини. Трансляції зарубіжних мультимедійних жанрів, навіюють свої традиції та культуру, характерні для їхніх народів. Тому потрібно завжди звертати увагу на те, що саме дивиться ваша дитина.
Доросле телебачення характеризується ще більшим вибором жанрової різноманітності контенту. В роботі було проаналізовано основні системи класифікації дорослого телебачення, його типологію та основні проблеми. Провівши аналіз цільової аудиторії дорослого телебачення можна виділити такі типи глядачів: традиційний, чоловічий, жіночий, молодіжний. В залежності від телевізійних смаків розрізняють: споживачів новин, любителів спорту, глядачів чоловічих програм, традиціоналістів, любителів телесеріалів, любителів мережевих каналів, шанувальників реаліті-шоу. Після проведеного аналізу сучасного наповнення українських контентів можна з впевненістю сказати, що на сьогоднішній день українське телебачення може задовольнити любі смаки споживача.
Основною темою дослідження в роботі є тема «Телеканал «Новий канал». Змістове наповнення та цільова аудиторія». Проаналізувавши історії виникнення каналу, структуру роботи та змістове наповнення контенту можна зробити висновки, що:
• Новий канал – загальноукраїнський, міжнаціональний телеканал з покриттям на 96% всієї території держави.
• Новий канал – сучасна система телекомунікації, яка присутня в цифровому, кабельному та супутниковому телебаченні.
• За змістовим наповненням та жанровою характеристикою телеканал «Новий канал» - розважальний, гумористичний канал, який несе лише позитивні емоції.
• Містить дитячі та дорослі телепрограми, фільми, мультфільми, шоу.
• Створює та втілює в життя найновітніші проекти з реаліті-шоу, пост-шоу, а також «Новий канал» вперше в Україні використав такий жанр, як серіаліті «Київ вдень і вночі».
• Виконує навчальну, пізнавальну та розважальну функції.
• основою цільової аудиторії є «дитячий» та «молодіжний» тип населення.
• Робить вагомий внесок в розвиток культури та національної свідомості українського народу.
Отже, телеканал «Новий канал» - це сімейний канал, на якому кожен член сім’ї може знайти щось цікаве для себе і оточуючих.