0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

«КАЛЕНДАР «БЛАГОВѢСТНИКА» ЯК ТИПОВЕ РЕЛІГІЙНЕ ВИДАННЯ ЗАКАРПАТТЯ ПОЧАТКУ ХХ СТ. (ID:254299)

Тип роботи: бакалаврська
Сторінок: 77
Рік виконання: 2018
Вартість: 300
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………. РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ІСТОРІЇ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ПРЕСИ………………………………………………… 1.1. Етапи розвитку преси Закарпаття кінця ХІХ – початку ХХ ст. ... 1.2. Місце релігійних видань Закарпаття у крайовій пресі………… РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ «КАЛЕНДАРЯ БЛАГОВѢСТНИКА» ЯК ТИПОВОГО РЕЛІГІЙНОГО ВИДАННЯ ЗАКАРПАТТЯ ПОЧАТКУ ХХ СТ. ……………………………………………………………………… 2.1. Місце і значення «Благовѣстника» в релігійній пресі Закарпаття… 2.2. «Календар «Благовѣстника» як щорічний додаток до «Благовѣстника»: створення та функціонування…………….. 2.3. Змістове наповнення та особливості оформлення «Календаря «Благовѣстника»…………………………………………………………… ВИСНОВКИ…………………………………………………………….. СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………… ДОДАТКИ……………………………………………………………….
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВИСНОВКИ Виділивши типові характеристики та окресливши особливості релігійного видання Закарпаття початку ХХ ст. на прикладі «Календаря «Благовѣстника», ми дійшли таких висновків. 1. Три етапи розвитку україномовної закарпатської преси в період Чехословацької республіки (1919-1938 рр.) чітко відтворю¬ють і три важливі етапи суспільно-політичного розвитку Кар¬патської України та його народу: від національного, відродження через національне утвердження до участі у всеукраїнському виз¬вольному русі. Наслідком цих змагань закарпатських українців стало створення автономної держави у рамках Чехословацької федерації, а вершиною боротьби – проголошення незалежної Карпатської України 14 березня 1939 р. 2. Не випадково розвиток не тільки релігійної, а взагалі місцевої преси краю розпочався з виходом у 1856 р. у Будапешті «Церковної Газети», адже духовенство в період зародження крайової преси було найосвіченішою верствою населення. На теренах Підкарпатської Русі першої половини ХХ ст. точилося гостре протистояння між католицькою та православною церквами, в якому особлива роль відводилася друкованим органам. 3. Католицька релігійно-церковна преса краю із середини ХІХ до середини ХХ ст. була представлена такими виданнями, як «Церковна Газета» (1856-1858 рр.), тижневики «Свѣтъ» (1867-1871 рр.), «Новый Свѣтъ» (1871-1872 рр.), «Карпатъ» (1873-1886 рр.), «Görok Katholikus Szemle» (1899- 1918 рр.), півмісячники «Листокъ» (1885-1903 рр.), газета «Наука» (1897-1914, 1918-1922 рр.), дитячий журнал «Свѣтло» (1913-1914, 1926 рр.), офіційний орган Мукачівської і Пряшівської єпархій «Душпастырь» (1923-1938 рр.), орган «Общества Найсвятішого Серця Ісуса Христа» «Да прійдеть Царствіе Твоє» (1928-1938 рр.). «Духовною газетою для підкарпатських русинів» був видаваний оо. Василіанами «Благовѣстник» (1921-1944 рр.) в Ужгороді (1939, у Хусті) і (1946-1948 рр., в Пряшеві). Починаючи з 1927 року, оо. Василіани видавали щорічний «Календар «Благовѣстника». 4. «Благовѣстник» – одне з релігійних видань закарпатських українців греко-католицького віросповідання, яке розпочав ви¬пускати у світ А. Волошин, а згодом продовжили монахи чину св. Василія Великого. Часопис ставив перед собою мету поширювати серед вірників Святе Євангеліє, нести до них науку віри й виховувати у їхніх серцях почуття побожності. Редакція намагалася також, щоб «Благовѣстник», як «чисто духовна газета», сприяв зближенню священиків і вірників. «Благовѣстник» всебічно висвітлював релігійне й духовне життя краю. На сторінках часопису широко друкувалися статті з історії Церкви, розповіді про житія святих. Систематично ре¬дакція роз’яснювала читачам значення символів в обрядах та тлумачила різні питання віри. Інформація про події з церковного життя друкувалася під рубрикою «Новости», «Короткі вісти». Подібного плану публікації й займають значну площу часопису. 5. Ініціатором і активним діячем створення «Календаря «Благовѣстника» в Закарпатському краї став отець Петро Котович, який близько 20 років працював у Василіанській Провінції Святого Миколая на Закарпатті, де при Ужгородському монастирі створив Василіанську друкарню. Почавши від 1927 р., він сам редагу¬вав перші чотири річники «Календаря «Благовѣстника». 6. Структурно випуски «Календаря Благовѣстника» складалися зі вступу-поздоровлення читачів, календарної і загальної частин, а також рекламного блоку, який знаходився в кінці видання (в більшості номерів реклама видавництва розміщувалася і на звороті обкладинки). Церковні календарі подають багато корисної для вірян інформації: дати греко- і римо-католицьких свят, початку і закінчення посту, список осіб, які можуть не поститися, час, коли церква забороняє публічні забави з музикою, дати задушних субот, присвячених пам’яті померлих, дати відпуст у церквах оо. Василіан та ін. Пропонується також астрономічний календар, в якому повідомляється про затемнення сонця і місяця, що будуть відбуватися впродовж року. Також додаються прикмети, за якими можна визначити погоду. У загальній частині видання основне місце належить публікаціям, що стосуються питань віри і дотримання заповідей. Хоча «Календар Благовѣстника» акцентував на релігійній складовій, що відрізняла його від інших видань, водночас автори всіляко наголошували на важливості читання й купівлі календарів взагалі. Важливе значення у часопису приділяється боротьбі з пияцтвом. 7. «Календар Благовѣстника» відрізняється жанровою різноманітністю матеріалів. Серед публікацій на релігійну тематику можна виділити статті, кореспонденції, замальовки. Значне місце в календарі приділено публікації фольклорних матеріалів: легенд, гуморесок, притч, афоризмів, анекдотів, загадок, прислів’їв та приказоки, причому вони можуть бути як розкидані по всьому календарю, так і міститися в добірках «Всячина» та «Куток смѣху». Дуже різноманітну і цікаву інформацію подано у добірці «Всячина». Щодо дизайну «Календаря Благовѣстника», то він, як і деякі інші крайові видання, є типовим взірцем течії «мистецтво і ремесло», основними рисами якого в графічному дизайні ЗМІ єчітко структурована орнаментальна рамка, яка тримала усю композицію, тонування фону, відсутність сюжетного наповнення зображень. 8. Порівнявши закарпатський «Календар Благовѣстника» з «Календарем «Місіонаря», який василіани видавали у Жовкві в ті самі часи, ми знайшли спільні риси та відмінності у цих виданнях. Однаковою у цих календарях є структура видання, дотичною є й тематика їхніх матеріалів. На сторінках жовквівського журналу можна віднайти біблійні розповіді, відповідні молитви на певний місяць року, перелік релігійних свят, повчальні оповідання з народного життя, подяки за молитви краян, інформації з релігійного і світського, суспільно-політичного і національно-культурного життя. Також редколегія пропонувала читачам на сторінках «Місіонаря» пізнати наукові питання у світлі Євангелія, відповідала на запитання читачів, публікувала відомості про місійну, тобто душпастирську працю отців Василіян, а також подавали некрологи на визначних духівників і громадських діячів краю Як і редакція «Календаря Благовѣстника», автори «Календаря «Місіонаря» всіляко наголошували на важливості читання й купівлі календарів взагалі. 9. Редакція «Місіонаря» час від часу випускала тематичні номери, присвячені якомусь певному питанню. На шпальтах «Місіонаря» порушується доволі важлива для читачів кінця 1930-х рр. тема громадянської війни в Іспанії, що трактується як справедлива священна боротьба католиків-фалангістів «за Бога й Батьківщину» проти злочинних атеїстичних. Не дивно, що у зв’язку з цією темою календар вміщував допис про відсутність свободи совісті у «большевицькому царстві». Наскрізною темою низки статей цього календаря був різко негативний образ радянця – «безвірка й хама», драматична картина протистояння атеїзму і релігії у Галичині 1939-1941 рр. тощо. Тон цих виступів був значно войовнішим порівняно із закарпатським виданням. На відміну від закарпатського видання «Благовѣстника», редактори «Місіонаря» подбали й за наймолодших християн, пропонуючи їм читати «Малий Місіонарчик». 10. Отже, незважаючи на певні незначні відмінності між «Календарем Благовѣстника» з «Календарем «Місіонаря», вони відіграли важливу роль у справі пропагування католицизму в своїх регіонах, збільшення прихильників свого віровчення, у намаганні виховувати у серцях читачів почуття побожності, дотримання християнських заповідей, викорінення шкідливих звичок.