0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Соціальні програми українського телебачення (ID:254479)

Тип роботи: курсова
Сторінок: 54
Рік виконання: 2018
Вартість: 200
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП………………………………………………………………………3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПРОГРАМ………………………………………………………………….7 1.1. Сутність соціальної інформації та її місце в комунікаційному просторі……………………………………………………………………7 1.2. Роль телебачення в поширенні соціальної інформації…………….14 РОЗДІЛ 2. СПЕЦИФІКА ПОДАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПРОБЛЕМАТИКИ НАЦІОНАЛЬНИМИ ТЕЛЕКАНАЛАМИ УКРАЇНИ…………………20 2.1. Тематика соціальних програм на українському ТБ (на прикладі «UA:Перший», «Інтер», «1+1», СТБ)…………………….……………..20 2.2. Соціальні ток-шоу як особливий телевізійний жанр………………28 РОЗДІЛ 3. РОЛЬ СУСПІЛЬНОГО ТБ У ФОРМУВАННІ СОЦІАЛЬНО ЗНАЧУЩИХ ПРОГРАМ…………………………………………………33 3.1. Етапи створення Суспільного телебачення і радіомовлення України…………………………………………………………………….33 3.2. Перспективи функціонування Суспільного телебачення…………38 ВИСНОВКИ………………………………………………………………44 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ…………………………..48
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВИСНОВКИ Проаналізувавши соціальні програми українського телебачення, ми дійшли таких висновків. 1. Соціальна інформація – це знання, яке може бути передано іншому суб’єкту лише у формі інформації, тобто в контексті соціальної інформаційної взаємодії; це сторона соціальної рефлексії, орієнтована на організацію зв’язків і відносин елементів соціального цілого. Знання нині стає необхідною умовою існування та комунікації особистості і суспільства. Суспільство знання виступає як сфера інтелектуальної діяльності та інтелектуальної культури і визначає його нову соціально-культурологічну конфігурацію. В суспільстві знання збільшується значення соціальної інформації як буття знань, так і засобів їх трансляції та комунікації. Виробництво знання, їх перероблення, комунікація, існування як соціально-культурного потенціалу поза зв’язком з соціальною інформацією неможливе. 2. Комунікаційний простір – це певним чином пов’язані між собою умови, які можуть впливати на людину. Він суттєво впливає на: інтеграцію окремих індивідів у соціальні групи і спільноти, а останніх – в єдину і цілісну систему суспільства; внутрішню диференціацію суспільства, його груп, спільнот, соціальних організацій та інститутів; виокремлення та відособлення різних груп і спільнот – один від одного в процесі їхнього спілкування і взаємодії, що приводить до глибшого усвідомлення ними своєї специфіки, ефективнішого виконання притаманних їм функцій. 3. У поширенні соціальної інформації виключна роль належить телебаченню. Навіть безпрецедентне зростання Інтернет-ресурсів, що спостерігається останнім часом, не відсунуло на задній план телебачення. Телебачення поєднує в собі можливості радіо, кіно, фотографії, живопису, театру та інших засобів спілкування і творчої діяльності, що передували йому. Телебачення до межі полегшує аудиторії сприйняття інформації, а тому несе в собі просвітницький, пропагандистський і маніпулятивний заряди колосальної потужності. Телебачення впливає на розумову (когнітивну), поведінкову, установчу і фізіологічну сфери, викликаючи поведінкові, установчі, когнітивні, психологічні, фізіологічні, також такі, що позначаються на ставленні людини до реального життя, оточуючих людей наслідки. 4. Під соціальною проблематикою ми розуміємо спектр проблем суспільства, що належать до сфери його самозбереження і виживання. Даний тематичний сегмент в ЗМІ може чинити серйозний вплив на ставлення суспільства до соціальних проблем. Істотно, яким чином це відношення формується і наскільки трактування відповідає реальності. Хоча «UA:Перший» здійснив переорієнтацію на суспільно значуще мовлення, частка новин, ток-шоу та інших програм, які розкривають соціальну тематику, ледь перевищує 20 %. Проте порівняно з комерційними каналами це вдвічі більше, ніж на каналі «1+1», і значно більше, ніж на «Інтері». При цьому навіть у тих програмах, які позиціонуються як суспільно значущі, соціальна проблематика більше називається та констатується, ніж розкривається. 5. «UA:Перший» започаткував різні за формою та рівнем висвітлення соціально спрямовані програми: «Світло», в якій змістовно обговорюються болючі проблеми українського сьогодення; «Слідство. Інфо», «Перша студія», «Війна і мир», в якій обговорюються проблеми, що виникли у зв’язку з анексією Криму та війною на Сході країни. Щопонеділка проект «Телеакадемія» порушує соціально значущі проблеми молоді. «Інтер», який доволі часто позиціонує себе як головний телеканал країни, намагається врівноважити в ефірі співвідношення соціально значущого та розважального контентів. Проект «Жди меня.Украина» перетворився на самостійну, самодостатню програму, що допомагає людям розшукувати їхніх рідних і близьких, котрі загубилися в різні роки і з різних причин. В інших програмах телеканалу «Інтер» соціальна проблематика надзвичайно гіпертрофована: обираються нетипові, шокуючі глядачів історії, які привертають аудиторію бурхливим натиском емоцій. 6. До соціальних програм телеканалу «1+1» можна віднести «Службу розшуку дітей», «Не бреши мені» (виходив до 2013 р.), «Сімейні мелодрами» (проблеми міжособистісного спілкування), «Спільна мова» (мовні проблеми), «Гроші. Громадська приймальня» (економічні та фінансові проблеми країни), соціальний проект «Зміни свою школу», постійна рубрика «Експрес-урок» соціальна роль якої полягає у поглибленні знань української мови, підвищенні рівня грамотності та освіченості телеглядачів, програма «Життя без обману» (практичні поради щодо того, як заощадити, захистити родину від споживання відверто небезпечних продуктів) та ін. На багатьох телеканалах підвищена увага приділяється проблемам здоров’я населення. Отже, як бачимо тематика соціальних програм на вітчизняному телебаченні досить різноманітна. 7. Соціальна тематика ток-шоу на багатьох вітчизняних телеканалах є провідною, проблеми, які обговорюються у студіях, є важливими як для учасників ток-шоу, так і для телеглядачів. Промовистим підтвердженням цього є назва соціального ток-шоу на каналі «Інтер» «Стосується кожного», завданням якого є підвести героя програми до вирішення проблеми або підказати йому вихід з тієї чи іншої ситуації. «Говорить Україна» – це проект в жанрі ток-шоу на телеканалі «Україна», в якому обговорюються події, що сколихнули країну, і теми, значимі для тисяч людей. Участь у ток-шоу «Говорить Україна» допомагало героям відшукати своїх рідних, помиритися з близькими, побороти важкі захворювання, подолати складні життєві ситуації й повірити у свої сили. «Один за всіх» – ток-шоу на каналі СТБ, в якому висвітлюються реальні резонансні події України, за участю запрошених гостей студії та глядачів. Ведучий передачі намагається або примірити учасників шоу, або «встановити справедливість». Програма, з одного боку, користується попитом у телеглядачів, оскільки зачіпає гострі, часом «пекучі» теми, а з іншого боку – мають досить серйозну опозицію. Причиною є недотримання журналістських стандартів, насамперед етичних норм. Як бачимо, майже всі соціальні ток-шоу на вітчизняних телеканалах схожі між собою, а разом вони нагадують, за влучним порівнянням журналістів, серіали-драми. Попри всі недоліки українських соціальних ток-шоу, ми поділяємо думку фахівців, що деякі з них все ж мають позитивний вплив на суспільство та допомагають героям знайти вихід із ситуації. 8. Оптимістичні прогнози щодо подальшого розвитку соціальної журналістики пов’язуються із розвитком суспільного (громадського) телерадіомовлення. Про це свідчить поява на «UA:Першому» таких проектів, як «ЧереЩур», «Культурна афіша здорової людини», «Лайфхак українською», «Розсекречена історія», «Складна розмова» та ін., усунення статусу каналу як президентського мовника, зростання його фінансової незалежності, спрямованість на створення різних тематичних каналів, серед яких особлива роль буде належати тим, що висвітлюють «соціалку», тощо. Як свідчать результати дослідження ПАТ «НСТУ», поступово зростає розуміння аудиторією переваг суспільного телебачення, рівень довіри до суспільного мовника, проте перед Суспільним стоїть важке завдання постійно збільшувати кількість своїх прихильників.