Видання енциклопедичної літератури для дітей і юнацтва в Україні (ID:255331)
Зміст
ЗМІСТ І ЧАСТИНА
ВСТУП . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
РОЗДІЛ 1
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЕНЦИКЛОПЕДИЧНИХ ВИДАНЬ
1.1. Енциклопедія як тип довідкового видання . . . . . . . . . . . . . 7
1.2. Історія формування енциклопедичної літератури
для дітей і юнацтва . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
РОЗДІЛ 2
КРИТЕРІЇ ДОБОРУ ТА СТРУКТУРУВАННЯ МАТЕРІАЛУ В
ЕНЦИКЛОПЕДИЧНИХ ВИДАННЯХ ДЛЯ ДІТЕЙ І ЮНАЦТВА
2.1. Типологія енциклопедичних видань для дітей і
юнацтва за віком . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
2.2. Типологія енциклопедичних видань для дітей і
юнацтва за тематикою . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
2.3. Типологія енциклопедичних видань для дітей і
юнацтва за художнім оформленням . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
2.4. Електронні енциклопедичні видання . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
2.5. Особливості підготовки енциклопедичних видань
для дітей і юнацтва . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
2.6. Спектр сучасних енциклопедичних видань для дітей і
юнацтва в Україні . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
2.7. Оцінка сучасних енциклопедичних видань для дітей і
юнацтва безпосередніми споживачами (читачами).
(Соціологічне дослідження) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
ВИСНОВКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
ЛІТЕРАТУРА . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
ДОДАТКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
ЗМІСТ ІІ ЧАСТИНА
Вступ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Розділ 1. План оформлення видання та видавнича специфіка . . . . . . . . . . . 5
Розділ 2. Економічні розрахунки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Розділ 3. Відредагований матеріал . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Розділ 4. Аналіз виявлених помилок . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
Розділ 5. Редакторський висновок . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
Список використаних джерел . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Зразок роботи
І частина дипломної роботи:
Мета роботи полягає в комплексному аналізі сучасного стану видань енциклопедичної літератури для дітей і юнацтва, з’ясуванні суттєвих відмінностей цього типу видань від енциклопедій для дорослих та іншої літератури для дітей, визначенні особливостей підготовки і випуску цих видань.
Для досягнення мети ставилися такі завдання:
− проаналізувати теоретичні джерела з метою загальної характеристики енциклопедій як феномену культури; сформулювати вимоги до розробки концепції видань такого типу;
− з’ясувати етапи формування енциклопедій для дітей і юнацтва в Україні;
− визначити критерії добору та структурування матеріалу в енциклопедичних виданнях для дітей і юнацтва шляхом аналізу типологічного спектру енциклопедичних видань для дітей і юнацтва за віком, тематикою, художнім оформленням;
− визначити шляхи розвитку сучасних видань енциклопедичної літератури для дітей і юнацтва.
− схарактеризувати електронні енциклопедії як перспективний вид видання;
− експериментально виявити і дослідити коло питань і проблем, що виникають під час користування енциклопедичними виданнями.
Об’єкт дослідження − енциклопедія як тип довідкового видання;
Предмет дослідження − специфіка видання енциклопедичної літератури для дітей і юнацтва в Україні періоду незалежності;
Методологічні основи дослідження: філософсько-культурологічні положення про місце енциклопедичних видань для дітей і юнацтва в системі культури.
Для розв’язання поставлених завдань застосовувався комплекс таких методів дослідження:
теоретичні: системний аналіз наукових джерел з досліджуваної проблеми; аналітичний, порівняльний, проблемно-цільовий аналіз, енциклопедичної літератури, різноаспектних статей, документів, законодавчих актів з метою вивчення, систематизації й узагальнення теоретичних ідей і розвитку вимог до енциклопедичних видань як виду дитячої літератури.
емпіричні: анкетування, аналіз усних відповідей дітей молодшого і старшого шкільного віку, батьків, працівників шкіл і бібліотек, кількісний і якісний аналіз здобутих результатів дослідження для використання їх під час підготовки та розробки енциклопедичних видань для дітей і юнацтва.
Хронологічні межі дослідження − 1991−2009 рр. Це період незалежності України, період серйозних соціополітичних, економічних, ідеологічних трансформацій у житті українського суспільства, зокрема в дитячому книговиданні.
Наукова новизна роботи:
− визначені критерії добору та структурування матеріалу шляхом аналізу типологічного спектру енциклопедичних видань для дітей і юнацтва за віком, тематикою, художнім оформленням;
− експериментально досліджено та сформульовано коло питань і проблем, які необхідно враховувати в роботі над випуском видань дитячої енциклопедичної літератури;
Практичне значення здобутих результатів полягає в тому, що проаналізовані та узагальнені теоретичні положення та експериментальні дослідження можуть бути використані при плануванні та розробці концепції дитячих енциклопедичних видань − сучасних, комунікативно ефективних, затребуваних.
Структура та обсяг роботи. Дипломна робота складається зі вступу, двох розділів, 9 підрозділів, висновків, 2 додатків, списку використаних джерел (72 позиції). Загальний обсяг роботи − 81 сторінка, з них основного тексту 73. У тексті міститься 9 таблиць.
ІІ частина дипломної роботи
ВСТУП
Друга частина дипломної роботи містить розроблені й опрацьовані матеріали, пов'язані з усебічною підготовкою творів (авторського оригіналу та навчально-наукового дослідження) до видання.
У першому розділі подано план оформлення видання та видавничу специфікацію, в яких вказуються найважливіші показники майбутнього видання згідно із задумом його оформлення.
У другому розділі викладено економічні розрахунки, зроблені з погляду обґрунтування собівартості першої частини дипломної роботи у формі наукової книги.
Третім розділом є відредагований авторський оригінал. Для редагування було обрано матеріал, що є основою майбутньої книги-підручника «Вивчення літератури модернізму в школі: структурно-стильовий шлях аналізу».
Четвертий і п'ятий розділи містять аналіз виявлених помилок та редакторський висновок стосовно вищезгаданого авторського оригіналу.
Інші роботи з даної категорії: