0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

"Інфотейнмент : Особливості функціонування у новинному контенті на телебаченні". (ID:380336)

Тип роботи: магістерська
Сторінок: 102
Рік виконання: 2017
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………………..3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ІНФОТЕЙНМЕНТУ В НОВИНАХ…...6 1.1. Історія виникнення жанру інфотейнменту…………………………………6 1.2. Теоретична характеристика інфотейнменту як наукова проблема……...14 1.3. Роль жанру інфотейнменту в інформаційно-публіцистичному сегменті мовлення……………………………………………………………….22 РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ ІНФОТЕЙНМЕНТУ В НОВИНАХ……………29 2.1. Загальна характеристика підсумкового мовлення на українському телебаченні………………………………………………………………………29 2.2. Ознаки інфотейнменту в передачах інформаційно-публіцистичного типу……………………………………………………………………………….36 2.3. Новітні тенденції інфотейнменту………………………………………….53 РОЗДІЛ 3. СПЕЦИФІКА ІНФОТЕЙНМЕНТУ В НОВИНАХ……………….68 3.1. Аналіз виражальних прийомів інфотейнменту…………………………...68 3.2. Реалізація ігрового компонента в новинах………………………………..75 3.3. Монтажні спецефекти й знімальні прийоми………………………………82 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………...89 СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ………………………………………………………...93 ДОДАТКИ………………………………………………………………………100
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження зумовлена використанням українськими тележурналістами принципів створення й подачі формату інфотейнменту. В Україні інфотейнмент використовують як формат для презентації теленовин та інформаційно-аналітичних програм уже майже десятиріччя. Науково не встановлено точну дату виходу першого випуску новин, «прикрашених» розважальними елементами, але останні сім років відсоток інфотейнменту в ефірі українських телеканалів зростає. Інфотейнмент народився саме в сегменті підсумкових новин, у якому подаються не тільки факти, але і їхній аналіз, різноманітні порівняння, аналогії, виявлення причинно-наслідкових зв’язків, узагальнень до тенденцій, підведення підсумків і прогнозування подальшого розвитку подій. Тож така інформація потребувала значного спрощення, більш влучного й ефективнішого подання, придатного для розуміння реципієнтом постмодернової епохи. Це питання досліджують науковці в Україні. Так, Г. Почепцов писав про передумови збільшення відсотка розважальності в різних сферах суспільного життя, що призвели, зокрема, до трансформації традиційних журналістських жанрів; А. Капелюшний аналізував сучасну стилістику телевізійної мови й описував розмовний стиль, жаргонізми та просторіччя в журналістській подачі, що є ознакою інфотейнменту; Н. Симоніна розглядала історію виникнення інфотейнменту; Ю. Шевченко дала власне визначення цьому поняттю. В інфотейнменті поєднуються різні жанри й підходи до подачі матеріалів з метою прикрасити та вигідніше «продати» їх. Це не завжди вдається, навіть якщо номінально всі принципи побудови інфотейнменту застосовані. При перебільшенні інфотейнмент швидко втрачає інформаційну складову та стає суто розважальним проектом. З іншого боку, можна використати всі ознаки інфотейнменту й отримати в результаті нудний, важкий для сприйняття глядачем телематеріал. Мета роботи – здійснити комплексний аналіз інфотейнменту в новинах. Поставлена мета передбачає вирішення таких завдань: - розглянути історію розвитку феномену інфотейнменту на телебаченні; - розкрити й конкретизувати термінологічне визначення поняття; - дослідити ознаки інфотейнменту в передачах інформаційно-публіцистичного типу; - здійснити аналіз виражальних прийомів інфотейнменту; - добгрунтувати використання монтажних спецефектів й знімальних прийомів інфотейнменту. Об’єктом дослідження є інфотейнмент як соціокомунікативний феномен, що спричиняє трансформації в сучасному інформаційно-публіцистичному мовленні. Предмет дослідження – прояви та прийоми реалізації інфотейнменту в новинах. Методи дослідження. Мета й завдання магістерської роботи зумовили використання певного комплексу методів дослідження. Бібліографічно-описовий метод у поєднанні з аналітичним дав змогу зрозуміти, наскільки інфотейнмент є дослідженим й актуальним явищем, а метод наукового вивчення й спостереження дозволив уточнити уявлення про аналізовану концепцію й сформувати нові підходи до окремих її аспектів. Історико-генетичний метод дав можливість виявити передумови появи інфотейнменту та процес його становлення й розвитку в зарубіжних і вітчизняних ЗМІ. Описовий рівень дослідження в поєднанні з аналітичним був використаний для характеристики сучасного етапу функціонування інформаційно-публіцистичного сегменту українського ТБ. Порівняльно-аналітичний метод дав змогу розділити змістово-структурні трансформації та прийоми реалізації інфотейнменту в зазначених проектах. А дискурсивний рівень дослідження і якісний контент-аналіз дозволили розкрити сутність цих проявів, визначити контекст, у якому вони вживаються, встановити причинно-наслідкові зв’язки й особливості їхнього використання. Наукова новизна одержаних результатів полягає в змістово-структурному аналізі ознак, проявів і прийомів існування формату інфотейнменту в сучасних українських новинах. Детально проаналізовано особливості реалізації інфотейнменту на сучасному українському інформаційному телебаченні; обґрунтовано доцільність існування концепції в підсумковому мовленні; поглиблено розуміння особливостей використання прийомів розваги та гри на телебаченні. Практичне значення магістерської роботи. Результати роботи можуть бути використані на лекційних та практичних заняттях курсів із новітніх тенденцій у тележурналістиці, художньо-публіцистичних й аналітичних жанрів ТБ, із майстерності проведення телеінтерв’ю, а також при розробці спецкурсів і семінарів, професійних тренінгів і майстер-класів для журналістів, присвячених концепції інфотейнменту та її реалізації в межах національної медійної системи. Структура магістерської роботи зумовлена метою й завданнями дослідження, складається зі вступу, трьох розділів (9 підрозділів), висновків, списку використаних джерел (70 найменувань) і додатків. Загальний обсяг магістерської роботи – 102 сторінки. ВИСНОВКИ Український інфотейнмент перебуває на стадії динамічного і досить бурхливого розвитку. Чимало програм, зокрема й інформаційних, використовують елементи інфотейнменту. Адже новини – певною мірою розвага для глядача. Високі рейтинги розважальних програм свідчать про те, що аудиторія швидше хоче бути розваженою, ніж поінформованою. Але не зважаючи на дуже короткий термін появи цього жанру в Україні, розширюється телевізійний простір його використання. Інфотейнмент, як явище відносно молоде на світовому телебаченні, в більшій мірі співвідноситься з поняттям «формат», так як має на увазі наявність певної методики подачі інформації. Дана методика формується на базі стилістичних прийомів, характерних саме для інфотейнменту. Інфотейнмент за своєю природою є робочим способом подачі інформації аудиторії, а тому не розрахований для створення продукту для «вічності». Можна сказати, що на українському телебаченні, зокрема в підсумковому мовленні, інфотейнмент – це здебільшого форматні трансформації, які хоча й не здатні кардинально змістити жанрові межі, але неодмінно впливають на зміст, його глибину, рецепцію. Але в основі, у ядрі передачі, все ж залишається одиниця інформації, нехай і по-іншому «упакована» прийомами гри, іронії. Серед сучасних способів викладу інформації й прийомів привернення глядацької уваги на телебаченні в ракурсі концепції інфотейнменту останнім часом особливо поширений прийом деталізації. Деталь у журналістиці відрізняється від деталей у суміжних видах творчої діяльності – літературі й кінематографі, у яких автор має можливість створити яскраву подробицю, що схарактеризує ситуацію, героя, явище тощо. Журналіст має виокремити деталь із реальних чи змоделювати таку, яка мала місце в дійсності. У другому випадку мова йде вже про рівень асоціацій і символів. У теоретичній та прикладній літературі для журналістів це поняття є маловивченим. У більшості професійних посібників деталізація розглядається побіжно, без ґрунтовного осмислення цього прийому, його функцій й особливостей використання, без наведень класифікацій; недостатньо досліджене й використання деталі в телевізійних медіапродуктах. Зазначений прийом так чи інакше стосується всіх жанрів тележурналістики, зокрема інформаційно-публіцистичних проектів, у яких знаходить широкий ужиток і виконує різноманітні функції. Слід зауважити, що деталізація в українських інформаційно-публіцистичних телепроектах часто посилюється лінгвістичними прийомами актуалізації уваги: «ось це», «саме така», «зверніть увагу», «як бачите». Роль знаків пунктуації (сигналів для зупинки й концентрації на письмі) виконують паузи, у деяких випадках навіть зітхання журналіста. У візуальній площині привернення уваги досягається за допомогою наближення, використання статичних кадрів після динамічних і різноманітних монтажних ефектів. Окрім того, можуть долучатися звукові ефекти й різноманітні варіації з музичним супроводом (початок музичної композиції на важливому моменті чи її припинення, підвищення звуку на словах або паузі). Слід розуміти, що поряд зі значними деталями використовуються незначні, які в процесі деталізації виконуватимуть підсилювальну функцію. Часто основних ознак деталі стає недостатньо, тоді другорядні сприяють розумінню основних. Інфотейнмент в професійних руках телевізійників став неймовірним інструментом для створення видовища, і надав програмам, які представляють події дня або тижня, яскравого забарвлення. Головною перевагою інфотейнменту перед традиційною подачею інформації став аналіз подій в максимально полегшеній формі, подача політичного життя як сфери масової культури, розігрування новин та утримання інтересу масової аудиторії, що сприяло підвищенню рейтингів програм, а, відповідно, і каналу. Інфотейнмент, вплинувши на зміст інформації та спосіб її подачі, не міг залишити без змін й інші рівні телевиробництва. Аналіз сучасного телеефіру дозволяє прослідкувати трансформацію композиційних елементів журналістських матеріалів, які є базовими для медіапродуктів майже всіх жанрів. Одним із улюбленіших прийомів журналістів залишається контамінація відомих висловів, фразеологізмів, словосполучень. Наприклад, в анонсі про підробку ліків ведучий говорить: «Порятунок хворих – справа самих хворих» («Подробности недели», 19.04.2015). Використанню мовностилістичних фігур на телебаченні властива своя специфіка: якщо в інших видах ЗМІ слово має первинне значення (окрім фотожурналістики), то на ТБ рівноправною з вербальним складником стає візуальна. Тому відео не дублює слово, а існує з ним в одній стилістиці, створюючи єдине ціле. Психологи встановили, що впорядковані, пов’язані між собою зорова й звукова інформація сприймаються людиною в значно більших кількостях за одиницю часу, ніж окремо. Це досягається й тим, що словесний ряд впливає здебільшого на свідомість, основні ж компоненти відеоряду – на підсвідомість і почуття, роблячи можливим посилення ефекту лінгвістичних прийомів у кілька разів. Інфотейнмент базується на застосуванні іронії, але в українських інформаційно-публіцистичних проектах часто спостерігається зловживання веселим, глузливим, стьобним музичним супроводом. На прикладі сюжетів про нове скликання Верховної Ради стає зрозумілим, що глядач дізнається з розповіді журналіста не про якісний склад тих, хто буде вирішувати важливі державні питання, а про набір кумедних випадків й опис поведінки одіозних народних обранців, і ця думка постійно підкреслюється аудіорядом. Використання інфотейнменту на різних рівнях сприяє все більшій інтеграції пізнавальних та розважальних форматів і на такій підставі виникненню нових жанрових форм і різновидів. Наприклад, програма «The Daily Show» («Comedy Central») з Джоном Стюартом – гібридна суміш комедії, новин та політичної бесіди; «Rockpolitik» – скандальне політичне ток-шоу італійського співака й кіноактора Адріано Челентано («Rai Uno», 2005) – за жанром – авторське музично-політичне ток-шоу. Інфотейнментові прийоми складаються з тих, що використовуються в журналістиці роками, і тих, які стали можливими лише в останні десятиріччя завдяки стрімкому розвитку комп’ютерних технологій. Принципи подання інформації й прийоми постійно зливаються воєдино, перетікають одне в інше, мають розгалужені, багаторівневі зв’язки. Так, саме в підводках ведучих і стенд-апах найчастіше використовуються складні монтажні ефекти, що підкріплює тенденцію персоналізації. Стилістичні фігури й тропи стають критерієм відбору синхронів і лайфів до ефіру.