Зразок роботи
Формуючи суспільну думку, ЗМІ у своїй діяльності опираються на правові та етичні норми. Дотримання законів є обов’язковим, а морально-етичні норми, зафіксовані в етичних кодексах, покладені в основу інформаційного законодавства. Журналісти відповідальні перед суспільством за об’єктивність, правдивість, достовірність повідомлень, привертаючи увагу людей до актуальних проблем, інформуючи про різні події. Через тяжіння сучаної журналістики до замовних матеріалів, прихованої реклами, а також через реалії життя українського суспільства, яке впродовж багатьох років перебуває в стані виборів та боротьби за владу, а тепер ще й в епіцентрі неоголошеної війни, на часі питання про дотримання журналістами етичних вимог.
В журналістикознавчій науці до питань етики, морально-етичних норм зверталися українські науковці А. Москаленко, В. Здоровега, В. Іванов, О. Кузнецова, Т. Приступенко, В. Сердюк, В. Лизанчук.
Мета дослідження - аналіз сучасного стану журналістської етики та правової культури журналістів, маніпулятивних технологій в системі ЗМІ та перспектив їх протидії.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
- вивчити сутність понять «засоби массової інформації» та «журналіст»;
- розглянути вплив ЗМІ на формування громадської думки;
- дослідити журналістську етику та правову культуру журналістів;
- розглянути основні маніпулятивні технології в системі ЗМІ;
- дослідити вплив фейків на інформаційний простір;
- проаналізувати маніпулятивні інформаційні джерел в інтернеті;
- визначити перспективи протидії маніпулятивним технологіям в системі ЗМІ.
Об’єктом дослідження є процес впливу засобами масової інформації на формування громадської думки.
Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні аспекти формування засобами масової інформації громадської думки.
У ході проведення дослідження застосовувались такі методи: описовий (для пояснення, що таке маніпулятивні технології в системі ЗМІ), метод аналізу (для з’ясування вплив фейків на інформаційний простір), порівняння (порівняння основних маніпулятивних технологій), контент-аналіз (для аналізу маніпулятивних інформаційні джерел в інтернеті).
Обсяг і структура курсовой роботи. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел.