Зразок роботи
1.1. Система стратегічного управління міжнародною збутовою діяльністю підприємства
Розбудова ринкових відносин і розвиток конкурентоспроможних підприємницьких структур, на сучасному етапі, відбувається в умовах загострення суперництва між суб’єктами підприємницької діяльності та характеризується посиленням процесів в сфері зовнішньоекономічної діяльності, пошуком дієвих способів, технологій та методів управління, підвищенням якісного рівня запитів споживачів. В таких умовах українські підприємства, які є суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності, стикаються з рядом проблем які не дозволяють гарантувати їм високу ефективність роботи, стратегічні конкурентні переваги на міжнародному ринку та досягнення основної мети діяльності українських підприємств – максимізації прибутку.
З метою впровадження найбільш ефективного інструментарію стратегічного планування збутової діяльності підприємства представимо етапи стратегічного планування збуту на зовнішньому ринку, вважаємо, слід віднести:
Етап 1. Формування місії діяльності підприємства на зовнішньому ринку. Місія – чітко сформульоване, соціально значуще, функціональне призначення з підприємства в довгостроковому періоді.
Етап 2. Трансформація місії підприємства у цілі збуту на зовнішньому ринку. Цілі збуту – це конкретні якісні та кількісні зобов’язання підприємства у показниках обсягу продажу або прибутку, які можуть бути досягнуті за певний період часу.
Етап 3. Аналіз макро- і мікросередовища підприємства. Аналіз ринкового середовища включає збір ринкової інформації, аналіз та прийняття рішень в контексті функціонування підприємства на зовнішньому ринку, що постійно змінюється. Відстеження середовища включає різноманітні дії – від постійно виконуваного аналізу та прогнозу основних тенденцій до нерегулярного збору інформації через особисті контакти, вивчення продукції конкурентів, відстеження їхньої діяльності на виставках і конференціях.
Етап 4. Проведення SWOT-аналізу підприємства. SWOT-аналіз є важливим елементом аналізу для прийняття рішень про визначення місії, цілей і стратегії організації через пошук сильних й слабких аспектів у діяльності організації, можливостей і загроз, що впливають на діяльність організації зовні.
Етап 5. Визначення цілей збуту. Цілі збуту підприємства – це конкретні якісні та кількісні зобов’язання підприємства у показниках обсягу продажу або прибутку, які можуть бути досягнуті за певний період часу.
Етап 6. Формування маркетингової стратегії. Маркетингова стратегія – програма маркетингової діяльності фірми на цільовому зовнішньому ринку, яка визначає принципові рішення для досягнення збутових цілей.
Етап 7. Розробка програми маркетингу. Цей етап пов’язаний із прийняттям рішень щодо кожного із складових «4Р» маркетингу – това¬ру цін, просування, розподілу. Ці рішення стають ключовими під час реалізації стратегії збуту на зовнішньому ринку.
Етап 8. Організація та реалізація маркетингу на підприємстві. Реалізація маркетингового (збутового) плану є не менш важливим завданням, ніж планування, оскільки план це тільки план, який стає реальністю завдяки зусиллям персоналу, взаємоузгодженим діям різних підрозділів.
Етап 9. Контроль збуту на зовнішньому ринку. Це процес вимірювання та оцінки результатів реалізації плану збуту, виконання коригувальних дій, що забезпечують досягнення маркетингових цілей. Контроль завершує цикл керування збутом і одночасно дає початок новому циклові планування збутової діяльністю [1].
1.3. Формування стратегічного напрямку розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства
Сучасне міжнародне соціально-економічне середовище характеризується високою швидкістю змін, які важко прогнозувати з високою ймовірністю. Підтримувати існуючий стан підприємства-суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності та рухатись уперед можна тільки за умов ефективного пристосування підприємства до змін зовнішнього середовища, завдяки здійснення заходів, спрямованих на забезпечення конкурентоспроможності. Саме це і спонукає підприємство до створення та підтримки умов постійного розвитку.
Проаналізуємо ліквідність ТОВ «Доменік» – здатність швидко продати активи і одержати гроші для оплати своїх зобов’язань. Вона характеризується співвідношенням величини його високоліквідних активів і короткострокової заборгованості. Аналіз ліквідності доповнимо аналізом платоспроможності, яка характеризує здатність своєчасно погасити й повністю виконати свої платіжні зобов’язання, які випливають із кредитних та інших операцій платіжного характеру, що мають певні терміни сплати. Результати подано в табл. 2.3.
3.2. Формування програми стратегічних заходів для розширення збуту ТОВ «Доменік» на зовнішньому ринку
Центральне місце в процесі формування заходів, щодо розширення збуту ТОВ «Доменік», повинна займати стратегія маркетингу, оскільки розвиток показників діяльності та величина прибутку залежать від того, наскільки повно й ефективно вона задовольнятиме потреби клієнтів. Стратегія маркетингу має враховувати наявні ресурси та інтегруватися з іншими напрямами діяльності.
Характеристики покупців на галузевому ринку Казахстану подібні українським, оскільки основними споживачами є оптові посередники, які орієнтуються на співвідношення ціна/якість товару. Проведемо сегментацію вибраного макросегменту в табл. 3.9.
ВИСНОВКИ
1) Підводячи підсумки, потрібно зазначити, що стратегію розширення збуту продукції на зовнішньому ринку слід розуміти як цілісну систему, яка включає сукупність заходів по плануванню, організації, мотивації і контролю збуту. Тільки вірно розроблена комплексна стратегія розширення збуту на зовнішньому ринку дозволить ефективно функціонувати на зовнішньому ринку. Не слід заперечувати, що розробка стратегії та впровадження її в діяльність компанії носить витратний характер. Але в майбутньому, при удосконаленні механізму регулювання діяльності компанії на зовнішньому ринку буде спостерігатися позитивна тенденція: завоювання значної частки ринку та отримання надприбутку.
2) Вирішення проблеми розширення збуту на міжнародному ринку передбачає, як правило, з’ясування двох основних питань: мотивів підприємства до розширення обсягів збуту і чинників, які визначають вибір форми розширення збуту на зовнішньому ринку. При цьому слід зазначити, що процеси конкуренції та глобалізації у світовій економіці підсилюють тенденцію до необхідності розширення збуту продукції на вищезазначених ринках.
3) У першому розділі дипломної роботи визначено, що під система стратегічного управління міжнародною збутовою діяльністю – сукупність процесів встановлення довгострокових і специфічних цілей, розробки стратегій та дій, щодо їх реалізації з метою забезпечення конкурентних переваг в ході реалізації товарів на міжнародному ринку на основі врахування факторів внутрішнього та зовнішнього середовища.