Зразок роботи
1.1. Сутність, методика та етапи розробки стратегії виходу підприємства на зовнішній ринок
Вихід підприємств на зовнішній ринок є закономірним наслідком розвитку ринкової економіки. Діяльність підприємств на зовнішніх ринках пов’язана з міжнародною виробничою й науково-технічною кооперацією, експортом і імпортом товарів і послуг. Вихід підприємства на зовнішній ринок нерозривно пов’язаний з зовнішньоекономічною стратегією держави, до якої воно належить, і супроводжується аналізом відповідних законодавчих актів, які відносяться до проведення зовнішньоекономічних операцій з тією чи іншою країною та визначеним видом продукції. У світі зовнішньоекономічна діяльність породжує глобалізацію, яка у свою чергу унеможливлює успішність діяльності підприємств з певним видом діяльності без участі у зовнішньоекономічних відносинах. Глобалізація, установлюючи в економічному відношенні об’єктивно обумовлений процес суспільного розвитку та протиріч, ставить світове співтовариство перед такими серйозними проблемами, як стійкість розвитку міжнародної економіки, стабільність у системі міжнародних відносин й, зокрема, торговельно-економічних зв’язків як однієї з динамічних сфер цивілізаційного розвитку.
1.2. Обґрунтування вибору цільового ринку та методу виходу підприємства на зовнішній ринок
Вибір привабливого зовнішнього ринку в умовах встановлення безпосередніх зв’язків національної економіки з економіками країн світового господарства є дуже важливим етапом у процесі розробки стратегії виходу підприємств на міжнародний ринок. Рішення про доцільність для підприємства виходу на зовнішній ринок приймається на основі всебічного аналізу ресурсної бази підприємства та співставлення з міжнародним маркетинговим середовищем.
Необхідно визначитись відносно форми міжнародного маркетингу для підприємства (інтернаціональна діяльність, мультинаціональна діяльність чи глобальна діяльність), і, тільки після відповідного рішення, переходити до наступного етапу розроблення стратегії виходу на зовнішній ринок, а саме вибору та аналізу цільового зовнішнього ринку.
Висновки до розділу 1
Українські підприємства, які прийняли рішення про вихід на зовнішній ринок потребують розробки ефективної стратегії та відповідної системи управління реалізацією цієї стратегії, яка б відповідала сучасним умовам і вимогам, враховувала б зміни кон’юнктури зовнішнього і внутрішнього ринків, формувалася на принципах гнучкості і адаптивності для забезпечення швидкості прийняття рішень.
Необхідно зазначити, що стратегія виходу на зовнішній ринок повинна розроблятись на методологічних принципах побудови загальнокорпоративної стратегії та принципах стратегічного управління. У процесі виходу на зовнішні ринки, керівництву доцільно проаналізувати всі відомі стратегії, практику конкурентів, обґрунтувавши свої практичні дії розробленням бізнес-плану та стратегії.
2.1. Організаційно-економічна характеристика діяльності ПАТ «Рівнеазот»
Для здійснення організаційно-економічної характеристики підприємства необхідно провести діагностику внутрішнього середовища, оскільки без її неможливо вибрати стратегію. Тільки докладний аналіз усіх аспектів діяльності організації дає змогу визначити сильні та слабкі сторони організації, можливість реалізації обраного шляху розвитку організації [8, c. 86].
У міжнародній практиці в процесі діагностування організації виділяють основні сфери діяльності, етапи, які необхідно дослідити для виявлення об’єктивного стану організації [17].
3.1. Розроблення стратегії виходу ПАТ «Рівнеазот» на ринок мінеральних добрив Франції
Зараз частка України у світовому споживанні добрив становить менше 1% (900 тис. тонн поживних речовин) і прогнозується, що в 2017 р. вона підвищиться до 1,5-1,7 %, а це 2000 тис тонн поживних речовин [32]. Але незважаючи на прогнозоване подвоєння обсягу внутрішнього ринку мінеральних добрив до 2017 р., вихід на нові зовнішні ринки для збільшення обсягів збуту є пріоритетним напрямком роботи ПАТ «Рівнеазот».
ВИСНОВКИ
1) Підводячи підсумки, потрібно зазначити, що стратегію виходу підприємства на зовнішній ринок слід розуміти як цілісну систему – сукупність заходів по плануванню, організації і контролю. Тільки вірно розроблена комплексна стратегія виходу підприємства на зовнішній ринок дозволить ефективно функціонувати на зовнішньому ринку. Не слід заперечувати, що розробка стратегії та впровадження її в діяльність компанії носить витратний характер. Але в майбутньому, при удосконаленні механізму регулювання діяльності компанії на зовнішньому ринку буде спостерігатися позитивна тенденція: завоювання значної частки ринку та отримання надприбутку.