Зразок роботи
Актуальність теми. У зв’язку із зростанням динамізму економічних і соціальних процесів, які відзначаються в суспільстві швидкою зміною кон’юнктури на внутрішньому і зовнішньому ринках, необхідністю забезпечення стабільного розвитку суспільства в довгостроковій перспективі, все більш зростає на макро- і мікрорівні соціально-економічної системи роль стратегічного планування.
Стратегічне планування представляє собою особливий вид практичної діяльності людей – планової роботи, яка полягає в розробці стратегічних рішень, що передбачають висунення таких цілей, і стратегій поведінки відповідних об’єктів управління, реалізація яких забезпечує їх ефективне функціонування в довгостроковій перспективі, швидкій адаптації до змін умов зовнішнього середовища. В державах з розвинутою економікою стратегічне планування є важливим елементом державного регулювання господарства. Планомірний розвиток суспільства – одне з основних досягнень людської цивілізації. Стратегічне планування допомагає підтримувати необхідні економічні пропорції. З його допомогою забезпечується узгоджена ціленаправленість функціонування всіх ланок господарської системи суспільства.
Практика показала, що без реорганізації системи управління підприємствами на принципах стратегічного планування вижити, а тим більше успішно працювати, в сучасних умовах просто неможливо. Охоплюючи всю систему суспільного відтворення – виробництво, розподіл, обмін і споживання, - стратегічне планування перетворилось в головну рушійну силу суспільного відтворення.
Зовнішньоекономічна діяльність буде найбільш ефективною лише в тому випадку, якщо вихід підприємств на міжнародні ринки буде добре продуманий, всебічно обґрунтований і випливатиме з довгострокових цілей. Таким чином, зовнішньоекономічна діяльність є тісно пов'язаною із стратегічним управлінням підприємством.
Проблемам стратегічного планування зовнішньоекономічної діяльності підприємства присвячено багато наукових досліджень та праць, як провідних вітчизняних так і зарубіжних вчених-економістів, зокрема О. Скібіцького, Л. Михайлова, М. Горт, А.. Стрікленда, А.Дж. Томпсона, Ф.Котлера, В. Нємцова, М. Луцького, Д. Багрова, В. Рогожина, А. Кандиби, В. Герасимчука та ін. Проте деякі питання залишаються недостатньо дослідженими, а саме специфічність розробки стратегії поведінки підприємства на зовнішньому ринку, деякі особливості маркетингової конкурентної стратегії та здійснення диверсифікації в сфері ЗЕД, що і обумовило проведення окремого дослідження.
Метою дипломної роботи є вивчення теоретичних основ стратегічного планування ЗЕД підприємства та розроблення заходів щодо стратегічного планування ЗЕД ВКФ «Агросфера ЛТД». Досягненню поставленої мети буде сприяти вирішення наступних завдань:
дослідити основні теоретичні аспекти при стратегічному плануванні ЗЕД підприємства;
проаналізувати сучасний стан фінансово-господарської діяльності, а також дослідити стан ЗЕД ВКФ «Агросфера ЛТД»;
обґрунтувати реалізацію маркетингової конкурентної стратегії;
обґрунтувати інвестиційну стратегію зовнішньоекономічної діяльності.
Об'єктом дипломної роботи є процес стратегічного планування зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних та практичних аспектів стратегічного планування ВКФ «Агросфера ЛТД» на зовнішньому ринкові.
Методи дослідження. У процесі виконання дипломної роботи засновано системний метод наукового пізнання, визначальним у якому є положення стосовно того, що всі процеси і явища досліджуваної проблеми розглядаються й аналізуються у взаємозв’язку й взаємозалежності і, діючи у єдності, дають змогу вивчати її всебічно і досконало. Для розв’язання визначених завдань, досягнення мети, використовувався комплекс взаємодоповнюючих методів дослідження: методи системного аналізу, методи причинно-наслідкового аналізу, методи порівняльного аналізу, методи прямого структурного аналізу, моделювання.
Інформаційними джерелами під час дослідження були відповідні Закони України, первинна документація ВКФ «Агросфера ЛТД», інформаційні дані світової комп’ютерної мережі Internet, а також, в основній мірі, праці вітчизняних і зарубіжних вчених-економістів та фахівців з проблеми дослідження.
Структура та обсяг дипломної роботи. Дипломна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаної літератури. Повний обсяг дипломної роботи – 69 сторінок, у тому числі 25 таблиць, рисунків – 11. Список використаної літератури складається зі 60 джерел.