0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Шлюбні відносини у Візантії (друга половина ІV-VІІІ ст.) (ID:135001)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Історія
Сторінок: 28
Рік виконання: 2016
Вартість: 300
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ШЛЮБ У ВІЗАНТІЇ ЯК СИМБІОЗ ГРЕКО-РИМСЬКОЇ ТА СХІДНОЇ ТРАДИЦІЙ 7 РОЗДІЛ 2. ПРАВОВИЙ ТА СВІТОГЛЯДНИЙ ВИМІР ШЛЮБНИХ ВІДНОСИН У ВІЗАНТІЇ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ІV- VІІІ ст. 14 ВИСНОВКИ 23 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ 26
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Інший візантійський святий Григорій Богослов у «Слові 8. Надгробок Горгонії, сестрі Св. Григорія Назіанзина» також говорить про два можливі в житті стани – подружжя і невинність: «одне вище і Богоподібніше, але важче і небезпечніше, а інше нижче, але безпечніше» [20]. Церква не схвалювала і другий шлюб, але він не був заборонений, проте за третій шлюб передбачалося серйозне покарання, а четвертий, якщо його не благословляв імператор, погрожував відлученням від церкви. Ці заходи допомогли підвищити міцність сім'ї, і багато в чому завдяки їм сімейне життя залишалося найважливішим для людини. Проте Іоанн Золотоустий у своїй «Бесіді до молодої вдови» писав: «якщо, каже, якась вдова надумає таємно чинити перелюб та ганьбити себе; то набагато краще їй одружитися» [8]. Таким чином, церква дозволяла одружуватися вдовам, аби тільки вони не вели ганебного та розпусного життя. Визначення шлюбу, яке повторюється майже у всіх джерелах візантійського права, дав римський юрист Модестін - шлюб є союз чоловіка і дружини, спільність всього життя, єднання божественного і людського права [13. С. 530].Проте, шлюбно-сімейні відносини мали суперечливий характер: візантійська офіційна доктрина звеличувала шлюб, оголошуючи його великим і цінним даром божим, а християнська мораль розцінювала цнотливість як найвищу моральну якість і ставила безшлюбність вище шлюбу. Варто відзначити, що шлюб та родинні відносини в Еклозі висвітлені вже в контексті християнського вчення. Так, згідно з ст.13 титулу ІІ шлюб та родинні відносини у Візантії вважалися «божественною мудрістю» та найбільшою правовою цінністю людини: «…так що мудрим чином в одному тілі були об’єднані дві особи, і Бог наказав, щоб подружжя було нерозривним». Водночас, і чоловіки, і жінки мали право на розлучення. З цього приводу Еклога наголошувала: «…але так як зло намагається гніздитися в багатьох людях і вони не налаштовані любити один одного з багатьох мотивів, які не є такими, вони розривають своє співжиття» [25. С. 48-49].