Підпільна освіта в окупованій Польщі 1939-1944 рр. (ID:199799)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП ………………………………………………………..3
РОЗДІЛ 1 ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ТА ІСТОРІОГРАФІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ………………..……….6
1.1.Стан наукової розробки проблеми в історіографії …….6
1.2Огляд джерельної бази дослідження.………………….…14
РОЗДІЛ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНА СИТУАЦІЯ В ОКУПОВАНІЙ 2 ПОЛЬЩІ В 1939-1944 РОКАХ….19
2.1.Території Польщі у нацистській політиці “нового порядку”……………………………………………………………….19
2.2. Економічно-соціальний аспект “нового порядку” на окупованих польських землях……………………………………….34
РОЗДІЛ 3 СТАНОВИЩЕ ОСВІТИ НА ПОЛЬСЬКИХ ЗЕМЛЯХ У ПЕРІОД ОКУПАЦІЇ………..42
3.1.Польське шкільництво у період нацистської окупації…42
3.2. Становище середньої освіти в окупованій Польщі 1939-1944 рр………………………………………………………………...49
3.3.Становище вищої освіти у 1939-1944, підготовка педагогічних кадрів у період окупації………………………...……57
ВИСНОВКИ…………………………………..……………68
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ…………………………………..…………………72
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Друга світова війна – одна з ключових подій в історії людства. Тому з моменту її закінчення і до наших днів не згасає увага дослідників як до самої війни, так і до фактів, що тісно з нею пов’язані. У численних історичних студіях цього періоду порушувалися аспекти міжнародних стосунків, окупаційного режиму в різних країнах та Рухів Опору, економічної історії тощо. Та домінуючою, звичайно ж, була воєнна проблематика. Однак через переважання воєнних тем залишилися недостатньо вивченими цивільні аспекти періоду Другої світової війни.
Польська підпільна освіта поширювала свою діяльність на землі, які були у складі Польщі до 1939 р. Функціонуванням освіти на цих землях займалися відповідні польські комітети допомоги. Внаслідок цього неминучими були контакти польських освітян з українським населенням. Відтак, дослідження допоможе висвітлити ряд актуальних проблем в історії польсько-українських стосунків, зокрема в системі функціонування освіти на сучасних західноукраїнських землях. Проте основна увагу присвячена саме етнічним польським землям, проблемі функціонування національної польської освіти та культури в умовах німецької окупації.
Об’єктом дослідження є Польська підпільна освіта як сукупність державних інституцій цивільного підпілля на теренах окупованої Польщі в 1939 – 1944 рр.
Предмет дипломної роботи – система органів управління освітою, особливості їхнього виникнення, розвитку та діяльності в названий період на теренах окупованої Польщі.
Хронологічні рамки дипломної роботи охоплюють період з вересня 1939 р. до червня 1944 р. Нижня хронологічна межа зумовлена окупацією Польщі нацистською Німеччиною та початком формування підпільної мережі освітніх організацій. Верхня межа визначається остаточним виходом із підпілля польських освітян.
Географічні рамки дисертації охоплюють етнічні польські землі, які під час окупації їх нацистами були поділені на дві частини. Західні, північні та частково центральні воєводства довоєнної Польщі увійшли до складу нацистської Німеччини. На землях центральних та північно-східних воєводств було утворено Генеральне губернаторство.
Метою дослідження є розкриття процесів організації та діяльності польських підпільних освітніх організації.
Для досягнення поставленої мети належить вирішити наступні дослідницькі завдання:
• проаналізувати стан наукового вивчення проблеми та дослідити джерельну базу дипломної роботи;
• висвітлити особливості становища польських земель в контексті політики «нового порядку»
• визначити особливості соціально-економічного становища польських підпільних освітніх організацій в умовах окупації виникнення системи органів цивільного управління в польському підпіллі;
• розкрити процес формування підпільних освітніх організацій на різних теренах окупованої Польщі;
• висвітлити організаційну структуру підпільної освіти на різних етапах її розвитку;
• охарактеризувати становище середньої загальноосвітньої школи в підпіллі, принципи та методи підпільного навчання.
• проаналізувати особливості розвитку Вищої школи та педагогічної освіти зокрема, визначити підпільні центри вищої освіти на території окупованої Польщі;
Методологічною основою дипломної роботи є принципи історизму, системності, об’єктивності. Використано і загальнонаукові і спеціально-історичні методи дослідження .
Загальнонаукові методи допомогли подати складну та багатогранну Польську підпільну освіту як цілісне явище.
Шляхом застосування проблемно-хронологічного методу було сформовано внутрішню структуру дослідження. Ретроспективний метод дав змогу визначити коло питань, які слід розглянути у дипломній роботі.
Наукова новизна дослідження полягає у проведенні всебічного та комплексного аналізу феномену Польської підпільної освіти. Точно відтворено структуру підпільної освіти в хронологічному розрізі. Розроблено принципи формування регіональної підпільної освітньої системи. Розкривається дискусійна та малодосліджена сторінка в історії Польщі періоду Другої світової війни, чим робиться істотний внесок у розвиток вітчизняних полоністичних студій.
Практичне значення. Результати дослідження можуть бути використані українськими делегаціями при налагодженні міжнародних наукових та культурних контактів, оскільки досягнення консенсусу в питаннях спільної історії завжди сприяє цьому процесу. Фактичний матеріал та висновки дипломної роботи можуть бути розроблені спецкурси з історії Рухів Опору доби Другої світової війни.
Структурно дипломна робота складається зі вступу, трьох розділів, поділених на підрозділи, списку використаної літератури.
Інші роботи з даної категорії: