0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Розвиток шкільної освіти на Донбасі в кінці 19-го - на початку 20-го століття (ID:461846)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Історія
Сторінок: 32
Рік виконання: 2021
Вартість: 600
Купити цю роботу
Зміст
Вступ ................................................................................................................................. 3 Розділ 1. Загальна характеристика освітнього життя регіону станом на кінець XIX століття ...................................................................................................... 7 Розділ 2. Процеси становлення й розвитку шкільної (середньої) освіти на Донбасі в рамках початку XX століття ................................................................. 16 Розділ 3. Розвиток педагогічної думки на Донбасі протягом кінця XIX — на початку XX століття................................................................................................... 22 Висновки........................................................................................................................ 27 Списки використаних джерел та літератури....................................................... 30
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність теми дослідження. Наразі Донбас, попри всі об’єктивні обставини сьогодення (військова агресія й інтервенція з боку Російської федерації), залишається суверенною частиною нашої держави. Історичне підґрунтя та етнічний базис дозволяє стверджувати, що дослідження параметрів розвитку й атрибутики піднесення цього регіону (особливо в період XIX-XX ст.) є достатньо вагомим елементом комплексного засвоєння розуміння ключових процесів, що стосуються українських земель в цей часовий відтинок загалом. Донбас протягом тривалого проміжку належав до когорти найпотужніших регіонів нашої країни. Він привертає увагу до власної історії, яка у минулому столітті перетворила його на істинно індустріальний оазис, для котрого необхідні були власні високоосвічені фахівці. Школу (в широкому розумінні) розглядали як виконавицю цієї місії, за нею закріплювалось виконання ідеологічно-виховних навчальних та інших завдань. Із часом історична наука переглянула ці постулати і на сьогодні існують різні погляди на ту чи іншу проблему. Характеристика цього аспекту зрештою допоможе майбутнім фахівцям критичніше та глибше висвітлювати різні сторони культурно-освітнього розвитку регіону, що є доволі корисним магістральним елементом вивчення історіографії та джерелознавства. Вивчення історіографічної спадщини, з’ясування впливу суспільно-політичного розвитку на становлення та еволюцію культурно-освітньої сфери українського соціуму, виокремлення особливостей регіонального характеру, аналіз праць, присвячених суб’єктам навчально-виховного процесу, виокремлення прогалин у висвітленні проблеми дослідниками, окреслення перспектив — всі ці сутнісні 4 категорії з позиції дослідження залишаються не надто проаналізовані, що дає змогу власне й проектувати науковий акцент навколо поточної тематики. Кожний регіон України має неповторний етнічний автопортрет, самобутні історико-культурні традиції, специфічне культурне середовище та культурно-освітній простір. Донеччина відома своїми геополітичними та етнокультурними особливостями, своєрідними культурними та освітянськими традиціями, які обумовили формування досить яскравої педагогічної самобутності, яка проявилася в специфічності системи освіти, в просвітницькій діяльності діячів освіти та культури, оригінальності педагогічних пошуків. Соціально-політична актуальність дослідження полягає у тому, що модернізація системи загальної середньої освіти як основи розвитку та успішної соціалізації особистості, формування її готовності до інноваційної діяльності передбачає системне узагальнення вітчизняного й зарубіжного досвіду, де пріоритетні й чільні місця займають ретроспективна оцінка змісту, форм, методів навчання, пошук дидактичних закономірностей, прогностична оцінка важливих для функціонування в глобалізованому світі компетентностей. Перебуваючи в постійній динаміці, зміст шкільної освіти сприяє розвитку грамотності людини, впливає на її навчальний і життєвий досвід, ставлення до себе, людей, світу. Тому проблема вдосконалення змісту освіти є однією з актуальних. Крім цього, за таких умов доцільно враховувати наукові здобутки педагогів минулих століть, адже реформування системи освіти неможливе без осмислення наукових надбань минулих століть. Позитивний вітчизняний історико-педагогічний досвід слугуватиме подальшому розвитку педагогічної науки й практики. Виняткового значення висловлені тези набули на тлі численних праць та доктрин, котрі засвідчили очевидний інтерес і необхідність у детальному висвітленні теоретичних і практичних аспектів сучасного відображення розвитку шкільної освіти на Донбасі в рамках 19-20-го століть. Зокрема, дискусійно-полемічні думки та погляди стосовно цього питання красномовно 5 репрезентовані в публікаціях таких дослідників, як О. Ф. Алексюк, Ю. М. Белуга, С. А. Бідюк, О. М. Берназ-Лукавецька, В. А. Власов, Т. А. Волошко, Р. К. Гусак, А. К. Ерделевський, В. Л. Журило, С. Ю. Заболотна, Л. А. Зашкільняк, І. А. Кедрин-Рудницький, Ю. А. Киричук, В. Л. Комар, Я. В. Комарницький, О. Ю. Назарина, Ю. М. Огієнко, К. А. Омельчук, Ю. Г. Озріх, В. О. Паруха, Л. Т. Присташ, Р. В. Пуйда, І. Я. Райківський, В. К. Савченко І. Л. Синякевич, Ю. М. Сливка, М. С. Студенікіна, Р. К. Тожевський, А. В. Токунова, Б. В. Фасій, Р. В. Федчишин, Є. О. Харитонов, А. В. Чепіль тощо.