0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Становлення кіноіндустрії в УСРР як засобу більшовицької пропаганди (1921-1933 роки) (ID:559792)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Історія
Сторінок: 92
Рік виконання: 2021
Вартість: 700
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП…………………………………………………………………...... с. 3 РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛА ТА МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ.......................................................................................... с. 7 1.1. Історіографія дослідження…………………………………………... с. 7 1.2. Джерельна база дослідження………………………………………... с. 13 1.3. Методологія дослідження…………………………………………… c. 16 РОЗДІЛ 2. ІДЕОЛОГІЧНІ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ РАДЯНСЬКОЇ КІНОІНДУСТРІЇ В 1921-1933 РОКАХ........................... с. 20 2.1. Більшовицька ідеологія та кіномистецтво…………………………. с. 20 2.2. Нормативно-правове регулювання кіновиробництва в СРСР…….. с. 30 2.3. Зміни в структурі кіноіндустрії в УРСР в 1930-х рр ……………... с. 36 РОЗДІЛ 3. ОСОБЛИВОСТІ КІНОІНДУСТРІЇ В УСРР………………... с. 45 3.1. Кіновиробництво в УСРР …………………………………………… с. 45 3.2. Поширення кіномережі, кінофікація в УСРР ……………………… с. 54 3.3. Ідеологічна пропаганда в фільмах Олександра Довженко (1926-1932 рр.)…………………………………………………………………… с. 65 ВИСНОВКИ………………………………………………………………. с. 73 СПИСОК ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ………………………………….. с. 78 ДОДАТКИ………………………………………………………………… с. 88
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність. В інформаційну епоху проблеми, повʼязані з впливом на масову свідомість, маніпуляцією інформацією стають особливо важливими. Їх дослідження дають кращі уявлення про особливість поширення інформації та ідей в суспільстві, їх роль та вплив як на повсякденні практики, так і на стійкі світоглядні установи та політичні вподобання. За умов, коли саме від успішної інформаційної політики держави залежить її безпека, захист національних інтересів та політична стабільність питання пропаганди за допомогою мас-медіа набуває актуальності. Одним з дієвих засобів пропаганди залишається кіно. Доступність кіно для публіки в ХХІ ст. сягнула раніше небачених масштабів. Якщо ще на початку століття для того аби переглянути фільм було необхідно піти до кінотеатру, то на сьогодні кожен користувач інтернет-мережі має необмежений доступ до будь-якої кінопродукції. Статистика переглядів на популярних інтернет-платформах свідчить, що обсяг реципієнтів сучасного кіно збільшується швидкими темпами. Певну роль в стрімкому збільшенні глядачів в останні півтора роки мала пандемія Covid-19. Через карантинні обмеження відбулось загальне збільшення інтернет-трафіку, а разом з ним –переглядів кіно. Ще ніколи кінематограф не мав такого впливу на суспільну свідомість. Використання символіки певних фільмів в політичних акціях, використання фільмів для пропаганди політичних програм або їх критики – всі ці процеси є наслідками цієї «кінофікації». Посилення агітаційних та пропагандистських можливостей сучасного кіно, в зʼязку зі збільшенням аудиторії та доступом до кінопродукції актуалізують вивчення історії становлення кінематографу як інструменту пропаганди. Зокрема, в цьому контексті є цікавим період 1920-1930-х рр. В ці роки відбулось зародження нового радянського українського кіно, було започатковано кіно-освіту, до лав працівників індустрії влилися талановиті українські режисери, сценаристи, актори, оператори, кіномеханіки тощо. В цей період радянське українське кіно було незалежним, а тому багатьом українським режисерам вдавалося поєднувати в своїх роботах як мистецтво, так і пропаганду. Досягнення цих митців українського радянського авангарду були визнані в усьому світі. Досвід організації кіноіндустрії в УСРР є важливим з точки зору сучасних завдань інформаційної політики України. Разом з цим, тематика має і наукову актуальність. Історія українського кіно на сьогодні залишається темою, яка досліджується, здебільшого, в межах культурологічних чи мистецтвознавчих студій. Історичні дослідження дозволили б розширити наукове розуміння культурних процесів доби українізації. Мета дослідження: розглянути процес становлення кіноіндустрії в УСРР як засобу ідеологічної пропаганди. Досягнення поставленої мети обумовлює наступні дослідницькі завдання: – проаналізувати історіографію тематики, яка досліджується, виділити не досліджені аспекти тематики; актуалізувати джерельну базу роботи та методи дослідження; – проаналізувати вплив більшовицької ідеології на кіноіндустрію та її продукцію; визначити засади більшовицьокої ідеології 1920-х рр. а проаналізувати їх відтворення в кіно, визначити головні пропагандистські функції кіномистецтва в УСРР; – проаналізувати історію розвитку та зміст нормативно-правової бази радянської кіноіндустрії; – розглянути зміни, в організації, структурі та нормативно-правовому забезпеченні, які відбулись в українській радянській кіноіндустрії після ліквідації автономії кіно УСРР; – розглянути історію становлення радянського кіновиробництва в УСРР; дослідити процес відновлення і вдосконалення матеріально-технічної бази української кінопромисловості та виробництва фільмів; – дослідити динаміку та інші особливості поширення кіномережі в УСРР; – проаналізувати особливості ідеологічної пропаганди в ранніх режисерських роботах О. Довженко. Об’єктом дослідження стала радянська українська кіноіндустрія. Предметом вивчення даного дослідження є її нормативно-правова база, вплив на кіноіндустрію ідеології, структура управління кіноіндустрією в УСРР та її зміни, кіностудії Ялти, Одеси та Києва та зняті на них фільми, зокрема ранні стрічки О. Довженко 1926-1933 рр. Географічні межі дослідження охоплюють територію підрадянської України до 1939 р. тобто майже всю територію сучасної України за винятком західних її областей. Хронологічні межі дослідження. Верхня хронологічна межа – 1921 р. пояснюється створенням Всеукраїнського кінокомітету, який рік потому було перейменовано в ВУФКУ (Всеукраїнського фотокіноуправління), яке поклало початок незалежному радянському українському кіно. Нижча хронологічна межа – 1933 р. Вибір нижчої хронологічної межі обумовлений припиненням існування «Украінфільму» – організації, яка була спадкоємницею ВУФКУ, хоча і була підпорядкована загальносоюзному «Союзкіну». Наукова новизна роботи полягає в: запропонованій класифікації історіографії теми, в запропонованому трактуванні впливу більшовицької ідеології на розвиток радянської кіноіндустрії в УСРР та на зміст самої кінопродукції, в залученні міждисциплінарного підходу до аналізу ідеологічної пропаганди в радянських фільмах, зокрема в фільмах О. Довженко. Вперше для аналізу ідеологічної складової в фільмах режисера були застосовані методи соціології кіно: наративного аналізу, контент аналізу. Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що положення магістерської роботи можуть бути використані в науково-дослідницькій та лекційній роботі, для читання в вузах курсу історії України та історії української культури, при підготовці студентів до практичних занять. Результати дослідження можуть бути використані в діяльності тих державних та політичних інститутів, правових комітетів, організацій та груп, які займаються питаннями українського кіномистецтва. Структура роботи обумовлена метою та завданнями дослідження та складається з вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури та джерел і додатків. Загальний обсяг роботи складає 92 сторінки.