Зразок роботи
Сучасний світ все більше залежний від інформаційно-комунікативних технологій, які впливають на розвиток особистості учня, адже потужний потік нової інформації, застосування комп’ютерів, поширення різних технічних засобів змінює їхнє сприйняття навколишнього середовища, корегує виховний процес зростаючого покоління. У цих умовах, безперечно, учитель залишається головною особою на уроці, проте необхідною складовою його фахової «надбудови» стає мультимедійна компетентність, тобто формування такої професійної якості педагога, що включає в себе інтегровану сукупність знань, умінь і досвіду впроваджувати різні мультимедійні технології, розробляти відкриті освітні ресурси і застосовувати їх у навчально-виховному процесі [3, с. 36]. Завдяки взаємовпливу вчителя та учня, а також демонстрації на заняттях різних форм технічної візуалізації, у школярів утверджуються основи мультимедійної культури. Відповідно й уроки історії з використанням мультимедіа стають цікавими, динамічними, інформативними, економічними за часом, створюють умови для розвитку чуттєвої, розумової, образної сфери розвитку особистості, сприяють формуванню критичного мислення. Реалізовуючи принципи дидактики, комп’ютерні технології привносять у навчання деякі нові закономірності, а саме: усі елементи навчального процесу повинні бути орієнтовані на індивідуальні можливості й особливості учня; навчання повинно бути мультимедійним, тобто комплексним за змістом і формою організації. Це дозволяє перетворити вивчення історії на цікавий і змістовий процес, однак потрібно не забувати, що будь-яка комп’ютерна технологія навчання обов’язково повинна містити й традиційні форми взаємодії вчителя та школярів.
Специфіка документального історичного кіно полягає, перш за все, у фактах, які ретельно підібрано, глибоко осмислено й ґрунтовно підтверджено матеріалами, які не завжди є доступними глядачам за типових, звичних обставин (приміром, це можуть бути систематизовані архівні дані). Майстерність документального жанру полягає в універсальній здатності зацікавлювати, спонукати до роздумів над питаннями історичного характеру чи соціально значущих проблем сучасності. А оскільки кіно виступає не лише як інструмент соціалізації, а й осмислення власної національної самобутності та унікальності, то перегляд та ознайомлення із вітчизняними документальними історичними фільмами сміливо вважати пошуком свого «національного обличчя», національної самоідентифікації [17, с. 262]
Використання образотворчої наочності на уроках історії є необхідним засобом, який створює у школярів опосередковані образи історичного минулого та формує такі, які близькі до дійсності, вносить в історичні уявлення відомий елемент художнього вимислу. Сучасна школа потребує використання наочності на кожному уроці. При наочному навчанні уявлення і поняття формуються в учнів на основі безпосереднього сприйняття явищ, що вивчаються за допомогою зображень та відеоматеріалів.