0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Освіта і освіченість в Українській державі другої половини XVII – XVIII ст. (ID:922220)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Історія
Сторінок: 47
Рік виконання: 2022
Вартість: 8000
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 6 РОЗДІЛ І. ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ В ОСВІТІ КОЗАЦЬКОЇ ЕЛІТИ 10 1.1. Освітні пріоритети старшини 14 1.2. Шляхетські освітні проєкти 16 1.3. Освіта рядових представників козацького стану 18 РОЗДІЛ ІІ. АНТРОПОЛОГІЧНИЙ ВИМІР ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ (НА ПРИКЛАДІ ПРАВОСЛАВНИХ КОЛЕГІУМІВ) 20 2.1. Викладачі православних колегіумів: станове та етнічне походження, рівень освіченості, типи, династії 22 2.2. Учні православних колегіумів. Загальна кількість, династії, вікові характеристики. 25 РОЗДІЛ ІІІ. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ІНТЕРЕСИ ТА ДУХОВНІ ПОТРЕБИ ОСВІЧЕНИХ ПРЕДСТАВНИКІВ КОЗАЦЬКОЇ ЕЛІТИ 30 3.1. Історичні погляди козацьких літописів 31 3.2. Поширення філософської, богословської та історичної літератури 34 3.3. Зацікавлення природничими науками 36 3.4. Культура читання книг 37 РОЗДІЛ IV. ВИКОРИСТАННЯ МАТЕРІАЛІВ МАГІСТЕРСЬКОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ В ШКОЛІ 39 ВИСНОВКИ 44 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ 47
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність теми магістерської роботи полягає у вивченні духовної культури українського народу. Духовна культура України другої половини XVII–XVIII ст. розвивалась у складних умовах розгортання національно-визвольної боротьби народу проти іноземних поневолювачів, що найбільш яскраво виявилось у широкому народному русі та воїнських подвигах запорізького козацтва, яке відіграло величезну прогресивну роль у війнах з Річчю Посполитою, Туреччиною, Кримським Ханством та Московією. Кульмінаційною точкою боротьби українського народу проти польської шляхти була національно-визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького. Ми повинні знати як саме зароджувався процес освіти, які були перші культурні осередки освіти. Рівень духовної культури будь-якого народу визначається насамперед станом освіти та поширенням наукових знань у суспільстві. Їх розвиток в Україні у другій половині XVII–XVIII ст. – яскраве свідчення духовного прогресу українського народу. Основною метою магістерської роботи є узагальнення існуючої джерельної та літературної бази про історію освіти та освіченості в Українській державі другої половини XVII–XVIII ст., осмислення історіографічного доробку попередників, що дає змогу здійснити аналіз проблеми в конкретно-історичному плані. Методологічною основою магістерської роботи є принципи історизму та об’єктивності. При написанні роботи використано порівняльно-історичний, проблемно-хронологічний, історико-типологічний, соціокультурного аналізу та інші методи дослідження. Наукова новизна магістерської роботи полягає у постановці наукової проблеми, авторському осмисленні наукових розробок українських вчених та запропонованих методичних порадах для вчителів історії. Також в ході моєї роботи опрацьовано монографію «Українська держава другої половини XVII–XVIII ст.: політика, суспільство, культура», в якій представлено різні аспекти становлення та функціонування Української держави в другій половині XVII–XVIII ст., що довгий час залишалися поза увагою наукового загалу або не знайшли достатнього висвітлення на попередніх історіографічних етапах. Колегіуми створювалися під впливом католицьких традицій (єзуїтських) колегіумів. Латино – польська традиція, що зберігалася у православних колегіумах, впливала на утворення колегіумів та формувала середовище. Як саме виникли колегіуми, потрібно дослідити працях радянських істориків. Потрібно також з’ясувати роль православних колегіумів в організації освіти. Найчастіше вчені називали православні колегіуми України XVIII ст. «вищими навчальними закладами» [18; с. 83]. Суттєвим показником православних колегіумів можна назвати різностанову сукупність студентів, проте єзуїтські колегіуми так само не знали станових обмежень. У середині XVII ст. митрополит Петро Могила зміг вдало пристосувати поодинокі європейські повчальні інформативні види, внаслідок чого й відбулось заснування Київського колегіуму. Можна згадати про ще одні колегіуми, що були засновані на українських землях упродовж XVII - у першій половині XVIII ст. – Чернігівський у 1700 р., Харківський у 1726 р. та Переяславський у 1738 р. Добою утворення та буття православних колегіумів (XVII—XVIII ст.), вчені обумовлюють як серйозний період «бачення» та співдіянні звичаїв Заходу та Сходу у багатьох межах освіченості та на всіляких її межах. Протягом інакшого взаємодіяння й існувала зроблена освітчено-педагогічна форма православного колегіуму, що формувалась на латинській ерудованості і начитаності. Петра Могилу було обрано на переваги взірцем єзуїтського колегіуму, створеного на положеннях об’єднання гуманно-мовознавчого навчання з духовно-етичним розвитком, що являв собою повертання до європейських освітніх шаблонів, однак, як відмічають вчені, він відгукувався до вимог народу та релігійної перебудови [20; с. 53]. Якщо брати до уваги взірець вищих навчальних закладів XVII – XVIII ст., то вона показує нам важкі незабутні часи, існування Слобідської України і Козацької держави. Православні колегіуми починають виникати саме на перетині освіченості, звичаїв. Присутнє тут питання класифікації шкіл, яка вимагає ще дослідження. В книгах з історії України варто не тільки переглянути, які типи шкіл були, що виникли у XVII – XVIII ст., а ще й прочитати й запам'ятати [33; с. 16-17]. У дослідженнях радянських істориків наводиться поняття колегіумів як вищі навчальні заклади, або середні навчальні заклади, або заклади підвищеного типу . РОЗДІЛ IV. ВИКОРИСТАННЯ МАТЕРІАЛІВ МАГІСТЕРСЬКОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ В ШКОЛІ Дана тема моєї магістерської роботи вивчається на уроках історії України в 8 класі. Ця тема є присутньою в розділі V «Українські землі у 20 – 90-х роках XVIIІ ст.», і темою мого уроку історії буде тема: «Культурне життя України в другій половині XVIIІ ст.». Слід зауважити, що історична свідомість учнів 8 класу ще не є повністю сформованою. Можна скласти коротку психолого – педагогічну характеристику для учнів 8 класу, щоб вчитель знав, які знання в учнів є, як вони відносяться до предмету. Насамперед, варто сказати, що всі учні 8 класу, є дітьми з порядних сімей. Майже всі учні є дисциплінованими, не пропускають уроків, та мають середній та високий бал на уроках історії. Багато дітей цікавляться історією й поза межами школи. Деякі учні 8 класу проводять різні розкопки. Поведінка на уроках історії є позитивною, учні уважно слухають поданий матеріал вчителем, та відповідають на питання вчителя. В багатьох дітей немає схильності до вивчення цього предмету, але в них є інтерес до вивчення історії свого минулого. На уроках історії всі учні взаємодіють із вчителем. Кожен учень позитивно ставиться до критики вчителя в свою сторону, потрібно похвалити учнів, щоб це спонукало його вчитися й надалі. На уроках історії учні проводять дискусії з вчителем, поглиблюють свої знання, люблять опрацьовувати матеріал з візуальними джерелами. Звісно, якщо в учнів є проблеми з вивченням історії, то вчитель помагає учням засвоїти матеріал, намагається виправити помилки учнів. Можна давати учням додаткові заняття, особливо творчого рівня, щоб розвивати їхні здібності. Є учні, які мають довготривалу тему, запам’ятовують швидко матеріал, вміють на уроках історії застосовувати знання з української літератури. За видом запам’ятовування в учнів 8 класу є присутня образна пам’ять. Тому їм краще продемонструвати на уроках історії якісь ілюстрації, відеоматеріал, щоб їм краще засвоїлася та чи інша інформація. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ Акты, относящиеся к истории Южной и западной России, собранные и изданные Археологическою коммисиею. — СПб.,1892., т.15, - 275 с. Альфьоров О. Договори і постанови. — К., 2010. — 152 с. Амвросий. История Российской иерархии: В 6 ч. — Ч. 1. — М., 1807. — 643 с. Андрущенко М. Парнас віршотворний: Києво-Могилянська академія та український літературннй процес XVIIІ ст. - К., 1999. – 207 с. Антонович М. Характеристика Б. Хмельницького в Грабянки та Лівія // Український історик. — 1995. — № 1–4. — 390 с. Багалій Д. Нарис української історіографії. — Т. 1: Літописи. — К., 1923. — 138 с. Белецкий П. Украинская портретная живопись XVII–XVIII вв. — Ленинград, 1981. — 256 с. Білокінь С. Книжні інтереси Микола Ханенка. Просфонема. – 1998. – 124 с. Благовещенский М. Извлечение из материалов по истории Черниговской семинарии // ЧЕИ. 1903. № 23. - 1449 с. Бовгиря А. Олександр Удод. Короткий опис Малоросії (1340–1776) — К., 2012. — 192 с. Величко С. Летопись событий в Юго-Западной России в XVII веке. Т. ІІ. — К., 1848. — 550 с. Вирський Д. Станіслав Оріховський-Роксолан як історик та політичний мислитель. — К., 2001. — 217 с. Возняк М. С. Історія української літератури. Т. 3. Віки XVI—XVIII. — Львів, 1921-1924. – 416 с. Войтков А.Н. Иов Базилевич, епископ Переяславский, и участие его в церковнополитической жизни Польской Украйны (1771–1776) // Труды Киевской духовной академии. — 1903. — № 6. — 324 с. Гісцова Л.З. Реєстр Війська Запорозького Низового 1756 року. — К., 2008. — 527 с. Горобець В. Й. Ділова документація Гетьманщини XVIII ст.: Збірник документів . — К., 1993. — 392 с. Грабянка Г. Реєстр князьям Черниговским. К. Університетський тип, 1853. – 374 с. Грушевський О. С. Зміни шкільної системи на Лівоберіжжі в ХVІІІ в. // Україна. – 1924. – Кн. 1-2. 206 с. Дзира Я. І. Літопис Самовидця. – Київ: Наук. думка, 1971. – 208 с. Жуковський A. Петpo Могила й питання єдності церков. - К., 1997. – 304 с. Зілинський О. Духовна генеза першого українського відродження // Європейське Відродження та українська література XIV — XVIII ст. — Київ, 1993. — 373 с. Ілля Турчиновський. Автобіографія // Українська література XVIII ст. «Київська старина» 1885. – 574 с. Ісаєвич Я.Д. Братства та їх роль в розвитку української культури XVI–XVIII ст. К., 1966. – 248 с. Ісаєвич Я.Д. З історії викладання філософії на Україні (XVI — XVIII ст.) // Від Вишенського до Сковороди (З історії філософ. думки на Україні XVI — XVIII ст.). — Київ, 1972. — 35 с. Климов В. Феномен Петра Могили : біографія. Діяльність. — К. : Дніпро, 1996., 270 с. Кривошея І.І. Козацька старшина Переяславського полку (1648–1782): Дис. канд. іст. наук. — Умань, 1998. — 83 с. Кузик Т. «З письма та письменних людей нема добра?» Запорозька військова канцелярія, військова «простота» й «проста вольниця» // Київська Академія. — 2008. —№ 5. — 292 с. Курмачева М.Д. Проблемы образования в Уложенной комиссии 1767 г. //Дворянство и крепостной строй России XVI–XVIII вв.: Сборник статей, посвященный памяти Алексея Андреевича Новосельского. — М., 1975. — 264 с. Лазаревський О.М. Дневник генерального хорунжего Николая Ханенко : 1727 – 1753.- 524 с. Литвинов В. Ренесансний гуманізм в Україні. Ідеї гуманізму епохи відродження в українській філософії XV - початку XVII століття / В.Литвинов. — К. : Видавництво Соломії Павличко «Основи», 2000. — 472 с. Лоха В.А. Духовенство, церкви та колегіум міста Переяслава середини XVII-XIX ст. - К., 2006. – 114 с. Любжин А. И. Харьковский коллегиум в XVIII - начале XIX в. // Вопросы образования. - 2008. - №3.- 263 с. Мазур П. Отчі світильники. Сторінки з історії школи і педагогічної думки в Україні епохи Відродження (XV ст. - поч. XVIII ст.): навч. посібник. - Донецьк, 1998. – 105 с. Миловидов Л. Проєкти вищої школи на Чернігівщині (1760–1803 рр.) / Л.Миловидов // Записки Чернігівського наукового товариства. Чернігів, 1930. – Т. 1. – 89 с. Момрик А. Біблійна генеалогія в етногенетичних концепціях польських та українських літописців і хроністів: до постановки проблеми // Mediaevalia Ucrainica: ментальність та історя ідей. — 1992. — № 5. — 216 с. Моряков В.И. Проблема воспитания «истинного сына Отечества» в Росии XVIII в. //Вестник Московского университета. — 2009. — Серия 8. История. — № 2. — 58 с. Нічик В. М. Пам’ятки братських шкіл на Україні кінець XVI - початок XVII ст. Тексти і дослідження. Памятки філософської культури українського народу. К. Наукова думка. 1988г. 568 с. Нічик В.М. Філософія в Київській братській школі // Філософ. думка. — 1982. — № 2. — 184 с. Окіншевич Л. Значне військове товариство в Україні-Гетьманщині XVII–XVIII ст. // ЗНТШ. — Мюнхен, 1948. — Т. CLVII: Праці Історично-філософічної секції. — 231 с. Панашенко В. В. Соціальна еліта гетьманщини (друга половина XVII – XVIII ст.) / Відп. ред. Ф. П. Шевченко. НАН України. Інститут історії України. – К.: Інститут історії України, 1995. – 214 с. Паславський І. В. З історії розвитку філософських ідей на Україні в кінці XVI–першій третині XVII ст. - К.: Наукова думка, 1984. – 128 с. Пахльовська О. Києво-Могилянська академія як фактор формування національної самобутності української культури // Україна: Культурна спадщина, національна свідомість, державність. Вип. 5: Prosphonema: історичні та філологічні розвідки, присв. 60-річчю академіка Я. Ісаєвича: зб. наук, праць. - Львів, 1998. – 739 с. Посоха Л. Ю. Харківський колегіум (XVIII - перша половина XIX ст.) – Харків : Бизнес-Информ, 1999.- 167 с. Посохова Л. Ю. Доля українського інтелектуала: Андрій Прокопович (1757–1826) // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Вип. ХІV. Сер. Історія. Вінниця, 2008. 238 с. Посохова Л. Ю. Харківський колегіум. Енциклопедія історії України: Т. 10: Т-Я / Редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. НАН України. Інститут історії України. - К.: В-во «Наукова думка», 2013. - 688 с. Посохова Л.Ю. На перехресті культур, традицій, епох: православні колегіуми України наприкінці XVII – на початку ХІХ ст. Харків, 2011. 168 с. Руденко Ю. Д., Губко О. Т. Українська козацька педагогіка: витоки, духовні цінності, сучасність. - К., 2007. – 345 с. Сас П.М. Політична культура українського суспільства (кінець XVI — перша половина XVII ст.) / П.М.Сас. — К. : Либідь, 1998. — 295 с. Станіславський В. В. З епістолярної спадщини гетьмана І.Мазепи — К. : Інститут історії України НАНУ, 1996. - 192 с. Степаненко Г.В. Освітня діяльність православного духовенства в Україні (ХІХ — поч. ХХ ст.): Дис. ... канд. іст. наук. — К., 2002. — 208 с. Стороженко Н.В. Отрывки из фамильных преданий и архивов // Киевская старина. — 1891. — № 2. — 334 с. Струкевич О.К. Політико-культурні орієнтації еліти України-Гетьманщини (інтегральний погляд на питання) / О. К. Струкевич. — К. : [б.в.], 2002. – 533 с. Тараненко М. Г., Левітас Ф.Л. Історія України: Навчальний посібник для 8 класу. – К.: Фаренгейт, 2000. – 162 с. Травкіна Ольга Іванівна. Чернігівський колегіум (XVIII ст.): Про склад учнiв Чернiгiвського колегiуму // Сiверянський лiтопис. - 1997. 36 с. Хитров М. Наше белое духовенство в XVIII столетии и его представители // Странник. — 1896. — № 8. — 580 с. Шевченко Ф. П. Документи Богдана Хмельницького — К. : Видавництво АН УРСР, 1961. – 741 с. Щербак В. Українське козацтво: формування соціального стану. — 300 с. Яременко М. «Академіки» та Академія. Соціальна історія освіти й освіченості в Україні XVIII ст. – Харків: Акта, 2014. – 534 с. Яременко М. «Посполиті» в Києво-Могилянській академії у XVIII ст.: селяни чи міщани? // Національний університет «Києво-Могилянська академія»: Наук. записки. — Т. 104: Історичні науки. — К., 2010. —18 с. Яременко М. В. «Академіки» та Академія. Соціальна історія освіти й освіченості в Україні XVIII ст. / Максим Яременко, 2005. – 543 с. Яременко М. Києво-Могилянська академія за гетьманування Івана Мазепи: проект двохтисячного контингенту вихованців // Іван Мазепа та його доба / Матеріали міжнародної наукової конференції. — К., 2008. — 488 с. Яременко М. Київські студенти 1738 року: спроба колективної фотографії // ЗНТШ. — 2008. — Т.VI: Праці історико-філософської секції. — 366 с. Яременко М. Яких козаків діти навчалися в Києво- Могилянській академії? // Київська старовина. — 2010. — № 3. — 19 с.