Зразок роботи
ВСТУП
Музичний розвиток має незамінний вплив на загальний розвиток дитини. Формується емоційна сфера, удосконалюються навички мислення, підвищується чутливість до мистецтва і краси життя. Тільки розвиваючи емоції, інтереси та смаки дитини, можна долучити її до музичної культури та закласти її основи. Шкільні роки є вирішальними для подальшого засвоєння музичної культури. Якщо музично-естетична свідомість формується в процесі музичної діяльності, то це не пройде безслідно для подальшого розвитку особистості та її загального психічного становлення.
Музична діяльність включає в себе не тільки слухання музики, співи та рухи під музику, але й виконання дітьми музичних творів. Співаючи та граючи на музичних інструментах, діти можуть розвивати не лише музичні навички, але й уяву та творчі здібності. На основі цих навичок діти в подальшому виконують розумові завдання, такі як порівняння, аналіз, зіставлення та пам'ять, і розвиваються цілісно.
Одне з найважливіших завдань музичних занять – активізувати дітей та забезпечити їхній музично-творчий розвиток. Творча діяльність посідає важливе місце в багатогранному процесі музикування, стимулюючи активність молодших школярів і заохочуючи самостійний розвиток дитячих здібностей.
Заохочення дітей до самостійної творчої діяльності є запорукою успіху всіх музичних педагогів.
Творчі процеси тренують і розвивають пам'ять, мислення, активність, спостережливість, вміння приймати рішення та логічні навички. Творчість пов'язана з самостійними діями та вмінням працювати зі знаннями і застосовувати їх на практиці. Все, що учень засвоює творчо, стає довготривалим надбанням, а життя дитини збагачується новими емоціями.
Перед тим, як навчати дитину молодшого шкільного віку грі на музичному інструменті, вчитель музики повинен спочатку перевірити рівень знань учня, тобто чи є у нього музичний слух. Це перевіряється за допомогою спеціальних музичних вправ (співу, проплескування ритмічних малюнків, заданих музичним керівником). Далі вчитель музики знайомить дітей з інструментами, використовуючи методи візуалізації, наприклад, показуючи картки із зображенням інструментів або демонструючи інструменти. Потім вчитель музики демонструє, як грати на інструменті та як він звучить. Діти поступово дізнаються, як інструмент звучить, виглядає та грає. Щоб досягти цього, необхідно підходити до кожної дитини індивідуально, знаходити правильний підхід до кожної дитини, прищеплювати дітям любов до музики і стежити за тим, щоб кожна дитина серйозно ставилася до виконання твору і віддавала йому все своє серце і душу. Це допоможе дітям розвинути музичний слух і розвинути творчу активність.
Актуальність теми. Діти можуть досягти дуже високих результатів у будь-якій музичній діяльності, будь то вокал, хорове чи оркестрове диригування або композиція, якщо достатньо уваги приділяти груповій роботі, наприклад, грі в оркестрі. Завдання вчителя музичного мистецтва – зацікавити дітей цим видом діяльності (грою на дитячих інструментах). Це пов'язано з тим, що така діяльність зміцнює згуртованість, розвиває дисципліну і виховує культуру дії, а процес гри на дитячих інструментах дозволяє їм практикувати вільну імпровізацію, що є важливим у цьому виді діяльності.
Мета роботи: продемонструвати ефективність навчання дітей грі на музичних інструментах.
Об’єкт дослідження: вивчити методику навчання дітей шкільного віку грі на музичних інструментах з використанням ефективних методів і прийомів музичного виховання.