Міжпредметні зв’язки як засіб активізації музичного виховання учнів (ID:797066)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП
РОЗДІЛ І. МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ, ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ПРОБЛЕМИ
1.1 Проблема музичного виховання у музично-педагогічній науці
1.2 Питання міжпредметних зв’язків у загальні та мистецькій
педагогіці та форми їх організації
1.3 Досвід використання міжпредметних зв’язків у європейській
системі освіти
Висновки до першого розділу
РОЗДІЛ ІІ. ВИКОРИСТАННЯ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ НА УРОКАХ МУЗИЧОГО МИСТЕЦТВА У КОНТЕКСТІ АКТИВІЗАЦІЇ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ
2.1. Міжпредметні зв’язки уроків музичного мистецтва
з предметами природничо-математичного циклу
2.2 Міжпредметні зв’язки уроків музичного мистецтва
з предметами суспільно-гуманітарного та естетичного циклів
Висновки до другого розділу
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Зразок роботи
Актуальність дослідження. Величезну роль у процесі виховання творчо-активної людини відіграє мистецтво. Завдяки іманентним якостям, воно сприяє цілісному розвитку особистості: її духовного світу, світогляду, морально-естетичних ставлень, потреб і творчих здібностей. Мистецтво є по-справжньому творчою діяльністю тому, що творчість виступає тут не тільки як спосіб діяльності, а й як мета. Саме в цьому полягає здатність мистецтва виробляти потребу в творчості, бути каталізатором творчих можливостей особистості, створювати імпульс до творчої діяльності. Музичне мистецтво в образно-звуковій формі відображає й узагальнює досвід емоційного ставлення до навколишньої дійсності. Тому саме в музичній діяльності дитина має можливість найкраще реалізувати притаманну їй потребу в самовираженні. Залучення школяра до різних видів музичної діяльності створює широкі можливості для проявів та розвитку його творчої активності. Відтак, навчальні заклади повинні забезпечити високу якість педагогічного процесу, всебічний розвиток і виховання підростаючого покоління відповідно до нових завдань і потреб суспільства, що в свою чергу вимагає внесення істотних змін у процес навчання і виховання школярів.
Проблема міжпредметних зв’язків в останні роки у світлі завдань всебічного розвитку особистості школяра набула принципово важливого значення та знайшла достатньо широке висвітлення в історії педагогічної думки, зокрема у працях А. Дістерверга, Я. Коменського, Дж. Локка, І. Песталоцці, К. Ушинського та ін. Всі вони підходили до проблеми міжпредметних зв’язків з різних позицій.
Ідея міжпредметних зв'язків у педагогіці не нова, але в останні роки в світлі завдань всебічного розвитку особистості школяра набула принципово важливого значення. У сучасній педагогіці міжпредметні зв'язки переросли в проблему інтегрованого пізнання. У процесі інтегрованого навчання створюється цілісна система наукових знань, яким притаманний високий ступінь усвідомлення, мобільності та міцності. Всі галузі сучасної
науки тісно зв'язані між собою, тому й шкільні навчальні предмети не можуть бути ізольованими один від одного.
Інші роботи з даної категорії: