0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

МУЗИЧНИЙ РОЗВИТОК ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ БІЛІНГВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ (ID:934700)

Тип роботи: магістерська
Сторінок: 78
Рік виконання: 2022
Вартість: 7000
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП…………………………………………………………………….. 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПРОЦЕСУ МУЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ БІЛІНГВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ ……………..………… 9 1.1 Стан дослідження порушеної проблеми в педагогічній науці ………………………………………………................ 9 1.2 Сутність процесу музичного розвитку підлітків …............ 16 1.3 Узагальнення досвіду білінгвального навчання в Україні та Європі ……………………………………………………. 26 Висновки до першого розділу …………………………….. 34 РОЗДІЛ 2. ВПЛИВ БІЛІНГВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ НА МУЗИЧНИЙ РОЗВИТОК ПІДЛІТКІВ .……................ 38 2.1 Методика діагностичного експерименту та його результати …........................................................................... 38 2.2 Методика музичного розвитку підлітків у Першій Британській школі в Кременчуці ……………… 48 2.3. Результати педагогічного експерименту та методичні рекомендації щодо музичного розвитку підлітків в умовах білінгвального навчання …................................... 67 Висновки до другого розділу ……………………………… 69 ВИСНОВКИ…………………………………………………………….. 73 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………...……………… 75 ДОДАТКИ………………………………………………………………. 82
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність дослідження. У сучасному світі соціального оновлення суспільства в українській педагогіці досить активно розповсюджується поняття білінгвальної освіти. Головна складова якої бере за основу пізнання світової культури рідною та іноземною мовами. При цьому, мови виступають у якості способу пізнання світу знань, дослідження культурно-історичного соціального досвіду різних країн та народів. На думку вчених, білінгвальна освіта розглядається, як один із соціально-педагогічних способів вирішення спірних питань сучасного сучасного культурного розвитку країн та народів, оскільки є не тільки альтернативним способом вивчення іноземної мови, але й має величезний потенціал полікультурного виховання молоді. На сьогодні досить актуальним серед молоді є питання виховання поваги до культури та традицій інших народів. Формування вмінь у підростаючого покоління спілкуватися та вести справи з людьми різних національностей, соціальних груп, віросповідань, розуміння цінностей розмаїття культур впливають на подальшу реалізацію особистості у світовій спільноті. Особисте «занурення» в іншомовну культуру – є процесом її універсальності. Найкращі результати завдяки поєднанню рідної та іноземної мови з дисциплінами естетичного циклу, а насамперед з музикою, бо саме музика в мистецтві найбільш яскраво зображує традиції, звичаї, особливості менталітету, естетичні, етичні ідеали та цінності народу. Відомо, що існує генетичний та історичний зв’язок між музичною та звичайною мовами, завдяки інтонаційному забарвленню. Зосередженість музичної та мовної системи на засвоєння іншомовної культури в умовах білінгвізма формує загальні механізми її емоційно-психологічного сприйняття. Активізація емоційно-психологічного сприйняття на рівні дидактичного синтезу розширює інформативно-художнє та лінгво-комунікативне поле обох предметів, формує в учня позитивну емоційну домінанту сприйняття культури іншого народу. При цьому активізуються подібні психічні процеси, такі як, слух, увага, пам’ять, уява, що знаходяться в основі самостійної творчої діяльності школярів; з’являється допитливість та зацікавлення іноземною культурою, що є свідком сформованості інтересу до неї. Таким чином, актуальність даного дослідження зумовлена рядом протиріч: між потребою суспільства у вирішенні важливої соціальної задачі – формування інтересів у духовно збагаченої особистості засобами музичного мистецтва і необхідністю розробки нових направлень і технологій для її вдалої реалізації; між об’єктивними можливостями формування зацікавленості підлітків музикою у процесі білінгвальної освіти і відсутністю спеціальних досліджень, що розкривають теоретико-методичні основи даної проблеми; між потребою вчителів музики в науково-обгрунтованих рекомендаціях, що дозволяють здійснити розвиток музичних інтересів школярів на білінгвальній основі, та відсутністю наукових розробок і навчальних програм у цьому напрямку. Мета дослідження – на підставі вивчення теоретичних основ порушеної наукової проблеми, визначити вплив педагогічних умов білінгвального навчання на ефективність музичного розвитку підлітків. Завдання дослідження: 1. Проаналізувати стан дослідження наукової проблеми. 2. Визначити сутність процесу музичного розвитку підлітків. 3. Узагальнити досвід білінгвального навчання в Україні та Європі. 4. Розробити методику діагностичного експерименту та проаналізувати його результати. 5. Зʼясувати вплив білінгвального навчання на процес музичного розвитку підлітків. Об‘єкт дослідження – процес музичного розвитку підлітків. Предмет дослідження – вплив білінгвального навчання на музичний розвиток підлітків. Методи дослідження. Для вирішення поставлених завдань і досягнення мети дослідження застосовувався комплекс таких методів: теоретичні методи – теоретичний аналіз наукової літератури з проблеми дослідження з метою вивчення стану вивчення порушеної проблеми в педагогіці; порівняльний аналіз, систематизація й узагальнення наукового та емпіричного матеріалу; емпіричні методи – вивчення мистецько-педагогічного досвіду та ретроспективний аналіз власного педагогічного досвіду роботи в Першій Британській школі в Кременчуці; діагностичні завдання, спрямовані на визначення рівня музичного розвитку підлітків (загальних музичних здібностей, чистоти інтонування, сприймання музики); педагогічний експеримент, кількісна та якісна обробка його результатів. Рівень вивчення проблеми. Філософсько-освітні та науково-методичні проблеми музичного розвитку особистості в процесі загальної музичної освіти досліджували Л. С. Аристова [1], О. В. Гайдамака [5], О. А. Комаровська [15], О. О. Лобач [19; 20], Л. М. Масол [22; 23; 24]; О. Я. Ростовський [32], О. П. Рудницька [33] , Бекетова Ю. В., Білявська О. Д., Габончук О. Д., Волкова А. С. , Гац Ю., Добринюк Л. зокрема в різних видах музичної діяльності (Н. Ю. Дем’янко [8], Л. А. Дерев’янко [9], В. В. Ключко [14], О. В. Сироєжко [34], Кравчук К. П., Левченко Г. С., Мохонько А., Попадюк І., Старовойтова Є. С., Стець Г., Хлєбнікова Л. О., Цимбал-Слатвінська С. В., Козій О. М; психологічні засади музичного розвитку підлітків вивчали Г. С. Костюк [17], С. Д. Максименко [21], В. В. Рибалка [31], В. M. Шепель [48], Чередніченко Н. В., Карпенко О. М., Штирхунова І. В., Токарева Н. М., Шамне А. В., Савчин М. В., Василенко JI. П., Рева Т. В., Невмержицька Н. С., Московченко М. О., Двіжона В. М., Голянич М. В., Богрова Х. Б., Белехова У. В., Індиченко В. С.,; психологію музичних здібностей і методику їхньої діагностики (І. О. Слятіна [36], Сокоренко О. В., Тангалюк В. О., Чепіль Т. Ю.; специфіку білінгвальної освіти виявили вітчизняні (Н. Пелагеша [29], В. В. Хребтова [45], О. А. Цимбалюк [46], В. П. Мартинова., Масол Л. М., Лобова О. В., та зарубіжні вчені (Hugo Baetens Beardsmore [59], Sulaieva N., Leshchenko M., Graham Frederick Welch.; порівняльний аналіз музики та мови зробили Л. В. Литовченко [18], А. А. Мохонько [27], І. І. Попадюк [30], Ю. В. Сладковська [35], Є. С. Старовойтова [39], Тищенко В. В., Стахова Л. Л., О. В. Мартинчук, І. М. Маруненко, К. В. Луцько, Скірко Г. З., Рібцун Ю. В., Овсієнко Т. Г., JI. М. Масол, О. В. Гайдамака, Е. В. Бєлкіна, О. В. Калініченко, І. В. Руденко;; методику застосування музики на уроках іноземної мови запропонували Л. Л. Гордієнко [7], Л. Л. Смірнова [37] Елементи наукової новизни та практичне значення одержаних результатів: вперше експериментально доведено позитивний вплив умов білінгвальної навчання на музичний розвиток підлітків, узагальнено зарубіжний досвід білінгвальної освіти на підставі 13 іноземних першоджерел, котрі вперше уведено у вітчизняний науковий обіг. Матеріали кваліфікаційного дослідження стануть у нагоді на уроках музичного мистецтва, інтегрованого курсу «Мистецтво» та іноземної мови в закладах загальної середньої освіти вчителям мистецьких дисциплін, іноземної мови, студентам і викладачами передвищих і вищих закладів освіти, де здійснюється підготовка фахівців спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) та 014.02 Середня освіта (Мова і література (англійська)). Апробація результатів дослідження. Основний зміст магістерської роботи викладено в одноосібних статтях «Білінгвальне навчання в Першій Британській школі Кременчука» у збірнику «Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття» [6], а також стаття «Перша Британська школа» у журналі «CHILL». Результати дослідження обговорено на наукових форумах, як-от: ХІХ Міжнародних педагогічно-мистецьких читань пам’яті проф. О. П. Рудницької (1 грудня 2021 року, м. Київ), XVІІ Міжнародній студентській науково-практичній конференції «Формування сучасного освітнього середовища: теорія і практика» (29-30 березня 2022 року, м. Полтава,); Всеукраїнських науково-практичних конференціях «Становлення особистості в умовах сучасного розвитку суспільства: соціально-педагогічний, психологічний, корекційний і медичний аспекти» (12-13 травня 2022 року, м. Полтава) і «Мистецька освіта та естетичне виховання молоді» (21 квітня 2022 року, м. Полтава). Структура роботи. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу та загальних висновків, списку використаних джерел (63 назви, з них – 14 іноземні), 3 додатків (нормативні документи, фотоматеріали, ноти англомовних пісень, авторські сценарії музично-виховних заходів). Загальний обсяг роботи – 88 сторінок, з них основного тексту – 78.