0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Функціонування біблійних образів у творчості І. Малковича (ID:1077745)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Література
Сторінок: 23
Рік виконання: 2021
Вартість: 700
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. біблійні образи як предмет ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧОГО дослідження 6 1.1. Наукове трактування поняття «художній образ» 6 1.2. Біблійні образи в українській літературі 8 РОЗДІЛ 2. БІБЛІЙНІ ОБРАЗИ в поезії І. МАЛКОВИЧА 13 2.1. Символічний образ янгола 13 2.2. Образи бога та святих………………………………………………………15 2.3. Біблійні образи-атрибути ……………………………..……………………17 ВИСНОВКИ 19 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 21
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Наукове трактування поняття «художній образ» Велика кількість українських письменників у своїй творчості так чи інакше використовували біблійні мотиви та образи. Наприклад, твори Т. Г. Шевченка, І. Я. Франка, Лесі Українки пронизані інтерпретаціями «вічних» образів і тем. Митці звертаються до Біблії для того, щоб глибше розкрити проблеми певної доби. На думку І. Я. Франка, «Біблію можна теж уважати збіркою міфів, легендарних і психологічних мотивів, які в самій Біблії опрацьовані в такий чи інший спосіб, зате сьогодні можуть бути опрацьовані зовсім інакше, відповідно до наших поглядів на світ і на людську природу. У такому разі перед індивідуальністю поета відкривається справді широке поле» [24, с. 264]. Поняття «художній образ» – одне з фундаментальних літературознавчих понять. Саме через тлумачення художнього образу можна з’ясувати специфіку мистецтва. Поняття «образ» є багатовимірним, адже його використовують у філософії, психології, семіотиці, мистецтві, літературознавстві та ін. Загалом під художнім образом в естетиці і мистецтвознавстві розуміють здатність до втілення ідеї художнього твору засобами мистецтва в конкретній чуттєвій формі [22, с. 655]. У літературознавчому словнику В. М. Лесина  та О. С. Пулинця  вказано, що художній образ – це «особлива форма естетичного освоєння світу, при якій зберігається його предметно-чуттєвий характер, його цілісність, життєвість, конкретність, – на відміну від наукового пізнання, що подається у формі абстрактних понять [11, с. 279]. У «Лексиконі загального та порівняльного літературознавства» указано, що художній образ – це «завершений і знаково виражений результат художнього пізнання» [10, с. 378]. Отже, в літературознавстві під «художнім образом розуміють будь-яке явище, яке було творчо відтворене автором у художньому творі» [12, с. 252]. Ознаками художнього образу є синтетичність, цілісність, чуттєва конкретність, належність свідомості, емоційність, змістовність, багатозначність, «діалектична єдність об’єктивного і суб’єктивного, загального і одиничного, відображення і творчості, раціонального та емоційного, подібного і умовного» [26, с. 66]. Виразність кожного образу посилюється завдяки поєднанню в ньому чуттєво-емоційних і розумових, раціональних властивостей. Художні образи типологічно різноманітні, що обумовлено їхньою видовою належністю, внутрішніми законами розвитку і тим «матеріалом», який використовує кожен вид мистецтва. Існує велика кількість класифікацій художнього образу: предметна, узагальнено-смислова, структурна тощо. Наприклад, за предметною класифікацією [12, с. 258] виділяють образи-деталі (від тропа до розгорнутих описів), образи рухи (події, вчинки, настрої), образи-характери та образи-обставини – це герої твору, що володіють енергією саморозвитку. За узагальнено-смисловою класифікацією [27, с. 252–253] образи поділяються на індивідуальні, характерні, типові, образи-мотиви, топоси та архетипи. Науковці В. Будний та М. Ільницький подають класифікацію традиційних сюжетів і образів, з-поміж яких виділяють: 1) міфологічні (Прометей, Едіп, Одіссей-Уліс, Іфігенія та інші); 2) фольклорні (зафіксовані в піснях, балладах, легендарних оповіданнях сюжети про Летючого Голандця, Вічного Жида, народних месників (Робіна Гуда, чеського Ясоніка, українських Довбуша, Кармалюка) та інше; 3) релігійні (християнські, мусульманські, буддистські тощо), зокрема біблійні [6]. Особливості художнього образу знаходяться в залежності і від соціокультурного середовища, у якому він створений, і від особистісних якостей його творця, і від специфіки свідомості та естетичного досвіду тих, хто сприймає цей образ [18]. Отже, художній образ – основна одиниця у будь-якому виді мистецтва. Це, перш за все, особлива форма естетичного освоєння світу. Художні образи типологічно різноманітні, що обумовлено їхньою видовою належністю, внутрішніми законами розвитку і тим «матеріалом», який використовує кожен вид мистецтва. Основними ознаками художнього образу є синтетичність, цілісність, чуттєва конкретність, емоційність, змістовність, та багатозначність. У літературі художній образ є основним засобом втілення авторської ідеї.