Зразок роботи
ВСТУП
Більшість творів, написаних Франком для дітей, становлять казки. Письменник часто використовував у них сюжети, взяті з народної творчості різних країн світу. Франка особливо цікавила в казках їх моральна спрямованість, ідейний зміст, співзвучність з тими проблемами й справами, якими жило тоді суспільство. Використані Франком сюжети набирали глибоко актуального значення, відзначалися яскравим національним колоритом, набували виразної виховної спрямованості. Казки І. Франка вже були предметом наукового аналізу. Зосібна, деякі з них розглядалися в аспекті художньої трансформації фольклорних джерел (О. Дей, О. Вертій), у контексті дитячої літератури (Д.Білецький, В. Бойко, І. Гмир, Л.Кіліченко) та політичної сатири (Ф.Білецький, І. Денисюк, А. Халімончук), з погляду наратології (М. Легкий). Окремим творам казкової природи присвятили свої студії А. Кримський, Т. Франко, Д.-Г. Струк, З. Гузар, П.Іванишин, Я. Мельник, Т. Михайлюк, А. Скоць, В. Шаян. Проте на сьогодні не існує аналізу такої жанрової модифікації як поема-казка, що займає важливе місце у творчості І. Франка, що і зумовлює актуальність нашої роботи.
Мета дослідження полягає у вивченні художньої своєрідності поеми-казки І.Франка.
Об’єктом дослідження є авторські поеми-казки Івана Франка.
Предметом вивчення виступають казкові образи, що мають забарвлення й авторські трансформації, а також хронотоп віршованих та прозових літературних казок.
Завдання дослідження:
1) з’ясувати суть поняття «поеми-казки»;
2) визначити її місце в українській літературі;
3) описати жанрові особливості літературної казки;
4) вивчити специфіку літературної казки у творчості І.Франка.
З метою успішного вирішення окреслених завдань ми використовуємо теоретичні та практичні методи дослідження, такі як: метод аналізу, метод співставлення.
Теоретичне значення роботи полягає у вивченні й осмисленні Франкової творчості, в результаті чого виявляється специфіка поем-казок у його творах.
Практичне значення: матеріали роботи можуть бути використані у подальших дослідженнях української дитячої літератури.
Наша робота чітко структурована: вступ, два розділи (у першому ми подаємо теоретичне обґрунтування теми, у другому демонструємо результати дослідження на конкретних прикладах), узагальнюючі висновки, список використаних джерел.